Skip to main content

Hier hetzelfde probleem! 10 en 7 jarige kijken filmpjes die niet geschikt voor ze zijn! Overweeg nu maar om over te stappen.…

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Kan je er geen leeftijd inzetten of instellen?

 

Je kan wel bij instellingen het kanaal van YouTube verbergen.

Maar via Menu kan je dan helaas nog wel YouTube vinden. 


Hi, ​​​@Cristo! Welkom op het KPN Forum. Bedankt voor je vraag:blush:  Ik kan me voorstellen dat je graag controle wilt hebben op wat kinden van die leeftijd zien. YouTube verwijderen of blokkeren is geen optie. Je kunt wel een kinderslot instellen. 

Kinderslot instellen in YouTube:

In YouTube bestaat er een optie om restricted mode (beperkte weergave) te kiezen. 
Dit kan op VIP5202, maar ook op VIP2952 en HMB2260.

Omschrijving van de beperkte weergave modus:

“De beperkte modus is een optionele instelling die je op YouTube kunt gebruiken om mogelijk niet-gezinsvriendelijke content weg te filteren die je liever niet ziet of die je niet geschikt vindt voor anderen die je apparaat gebruiken.”

De beperkte modus van YouTube gebruikt allerlei middelen om de niet-gezinsvriendelijke inhoud, zoals YouTube het zelf noemt, op te sporen en te filteren.
Dit doen ze door onder andere te filteren op titel, beschrijving en data van video’s.
Daarnaast kijken ze naar beoordelingen en leeftijdsbeperkingen bij een filmpje.
De beperkte modus is in alle talen beschikbaar. 

Beperkte modus inschakelen:

Na het openen van YouTube roep je met de 'linkerpijl toets' (<) het menu van YouTube op. 
Navigeer naar Instellingen met de pijltjes toetsen en klik 'OK toets' om instellingen in te gaan. 
Navigeer naar Beperkte modus met de pijltjes toetsen en klik 'OK toets' om de modus instellingen in te gaan.
Selecteer 'Aan' om beperkte modus in te schakelen.

Hopelijk helpt dit voorkomen dat de 7-10 jarigen filmpjes kijken die niet geschikt zijn voor hen! 


Hi Cristo! Ik hoop dat je geholpen bent met het antwoord dat ik je gegeven heb. De achterliggende afdeling is ervan op de hoogte. 


Je bent met deze instelling afhankelijk van de YouTubes keuze of het verantwoord is of niet. Menig YouTuber zal er alles aan doen zijn/haar content toch aan te bieden ondanks dat het niet voldoet aan de gewenste leeftijd screening.

 

blijft lastig!


Zou ondanks bovenstaande (deel)oplossing nog steeds graag willen dat het mogelijk is om YouTube uit het menu te verwijderen. Zie nog steeds vage troep die mijns inziens niet geschikt is voor kinderen.