Skip to main content

Beste heer Kramer, directeur klantenservice

Deze mail zal u waarschijnlijk nooit bereiken maar toch willen we laten weten hoe kpn de laatste weken met een storing bij ons is omgegaan.
Laten we beginnen bij het einde en de monteur, Hakan, bedanken voor zijn oprechte belangstelling en luisterend oor en snelle oplossing van, wat achteraf bleek, een simpele software setting te zijn.
 

Nu naar het begin. 
Al enkele maanden hadden we het probleem dat als de eerste tv aanging op een zender de andere alleen ook die zender pakte en je niet meer kon veranderen.
Een tijdje hebben we het proberen op te lossen door naar fabrieksinstellingen terug te gaan omdat we dachten dat het aan onze oude tv zou kunnen liggen.
Begin augustus hebben we contact opgenomen met  klantenservice die ons redelijk snel doorverbonden met de monteurs afdeling.
Na gezamenlijke testen kwam de desbetreffende adviseur tot de conclusie dat zowel het modem alsook de twee ontvangers vervangen moesten worden.
In de kpnwinkel Breda werden we netjes en duidelijk te woord gestaan en was de bestelling snel geregeld.
Deze man zou ons bellen zodra alles binnen was.

Niet dus!
Vervolgens zijn wij teruggegaan en bleken de spullen er toch te liggen...... vergeten te bellen.
Thuis aangekomen was de installatie snel klaar met het volgende resultaat........
Hetzelfde probleem!!
Nu krijgt u een 'dodelijk' voorbeeld van de Wet van Murphy:
13-8 teruggebeld met dezelfde klacht en voor de zekerheid een nieuwe tv aangeschaft.
Alle stappen opnieuw doorgenomen en tenslotte een monteur ingepland voor 15-8 tussen 10 en 12 uur.
GEEN MONTEUR en het nummer 0800-0201557 met incidentencode 8162988 optie 3 was niet te bereiken.

Via klantenservice werd ons verteld dat we maandag, 17-8 zelf terug moesten bellen omdat er storingen waren bij kpn.
Na weer alle stappen te hebben doorlopen werd de volgende monteur ingepland op 19-8 tussen 10 en 12 uur maar we kregen geen bevestiging
Dus 18-8 zelf weer gebeld, geen contact.
Vervolgens 4 uur aan de lijn gehangen voor de bevestiging maar telkens werden we van het kastje naar de muur gestuurd en ook moesten we telkens weer de procedure doorlopen.
Afdeling glasvezel, toestelverzekering netwerkverbinding  en weer alles uitleggen en velen snapten er helemaal niets meer van, wij allang niet meer!
Uiteindelijk, via een geduldige, vriendelijke Savannah dachten we een hernieuwde afspraak te hebben gemaakt 24-8, 9 uur
Weer lag de site 0800-0201557 eruit waardoor er weer geen bevestiging volgde.
Zij zou ons 19-8 terugbellen wat wederom niet gebeurde.
Wij weer zelf gebeld en diegene gaf de bevestiging maar de volgende morgen kregen we een telefoontje dat er een ticket aangemaakt moest worden maar geen bevestiging!
WEER GEEN MONTEUR en was HET bovenstaande nummer onbereikbaar
Bij ons was het kookpunt inmiddels bereikt en zijn we naar kpn Breda gegaan om eindelijk eens te weten wat er allemaal gebeurde.
In de winkel, waar mijn ongeduld tot grote hoogte steeg, kregen we uiteindelijk een ander nummer wat wij moesten bellen om een afspraak te regelen.
22-8 tussen 10 en 12 uur was het resultaat.

MET BOVENSTAANDE SUCCES!
(alleen de beloofde terugbelactie van de dame van kpn-xl heeft ons ook nooit bereikt)

Als u al onze telefonische contacten, die opgenomen worden voor studiedoeleinden van kpn zult u  afluisteren, hoort u dat hierboven geen letter gefantaseerd is en het misschien nog erger was.

Wij denken er hard over om over te stappen als we geen duidelijk excuus en uitleg krijgen en een handreiking voor deze wekenlange nachtmerrie, die veel van ons vergde.

Hans en Ineke Simons

Dit had u al een keer verteld. De wachttijd op een moderator is ca 4 dagen.


Beste Joep 1965.

U heeft helemaal gelijk dat deze al eerder is geplaatst.
Maar omdat er totaal geen reactie kwam, dacht ik dat het op de verkeerde plaats stond…, vandaar.
Zoals je, nu 2x, kunt lezen, liet kpn het de laatste tijd zo vaak afweten dat ik overal wantrouwend tegenover sta.


Normaal gesproken helpen de klanten hier elkaar en wordt er snel gereageerd maar hier kunnen de forumleden niets mee en is het wachten op een medewerker.  En dat duurt momenteel vrij lang. Maar goed nieuws ze reageren zeker:wink:


Beste @Hans en Ineke, welkom op het KPN Forum. Allereerst wil ik meteen even benoemen dat ik met stijgende verbazing jullie ervaring lees over een iTV klacht. Ik merk uit uw bericht dat u veel tijd en moeite hebt gestopt om het hardnekkige en bloedirritante probleem: zelfde zender op beide tv's uitzenden, op te lossen. Er zijn fouten gemaakt en afspraken niet nagekomen lees ik. Dat spijt mij ontzettend, ik kan me voorstellen dat u daar flink van baalt. Uiteindelijk na veel inspanning is er een geweldige monteur bij u thuis geweest en is het probleem opgelost. Dat is heel mooi, ik hoop dat jullie weer met veel plezier genieten van iTV!  

Het is goed om deze zaak te evalueren zodat we deze uiterste vervelende ervaring in de toekomst kunnen voorkomen. Wilt u uw forumprofiel invullen met uw gegevens: naam contractant, postcode + huisnummer, mobiele telefoonnummer en klantnummer. Dan zal ik dit bij mijn collega's onder de aandacht brengen. 


Beste Nadia

Fijn dat de non-communicatie erkend wordt en dat jullie  dit alles gaan evalueren maar hopelijk wordt er ook een vorm gevonden om ons tegemoet te komen op wat voor manier ook want de uren ergernis zijn met een excuus nog niet verdwenen.
Wekenlang hebben we nauwelijks tv kunnen kijken door een super simpele foutinstelling.

Hans en Ineke

 


Goedemiddag Nadia.

Nog even dit.

Tot mijn verbazing vraag je om mijn gegevens om onze klacht onder de aandacht te brengen bij collega's.

Als dat nu nog nodig is,  vraag ik me af of er alleen op het forum wordt gereageerd zonder verder te kijken in ons 'dossiers'.

Al onze gegevens moeten zo ongeveer op elke afdeling en winkels bekend zijn.

Groet Han en Ineke

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel in verband met privacy.


De medewerkers mogen niet naar uw gegevens zoeken. Dit staat in de wet op de privacy. (avg). Door het invullen van uw gegevens geeft u als het ware toestemming om dat wel te doen. Vandaar de vraag.


Dank.

We merken dat we totale leken zijn in deze wereld.

Volgens mij hoeven ze niets te zoeken want via alle kanalen hebben we contact gehad.

 

Hans en Ineke


Hallo @Hans en Ineke, klopt helemaal wat Joep schrijft. We willen graag de privacy van onze klanten respecteren en moeten ons bovendien houden aan de privacywet: avg 🙂 Vandaar dat ik niet zomaar zonder toestemming en de juiste gegevens uw klantdossier kan inzien.

Dank voor het aanvullen van uw gegevens in het forumprofiel!

Wekenlang hebben we nauwelijks tv kunnen kijken door een super simpele foutinstelling.

Tv-kijken was toegankelijk, maar er kon alleen (tegelijkertijd) naar dezelfde zender worden gekeken op beide tv-ontvangers. Dat is natuurlijk geen pretje en zeker niet de bedoeling.  

maar hopelijk wordt er ook een vorm gevonden om ons tegemoet te komen op wat voor manier ook want de uren ergernis zijn met een excuus nog niet verdwenen.

Dat is lastig.  We kunnen de tijd en moeite die u erin hebt gestopt niet teruggeven, erkennen dat er onduidelijkheid is ontstaan en dat het probleem (te) lang heeft doorgelopen kan ik hier aan u toegeven, ook dat het ons spijt en we hopen dit soort fouten in de toekomst te voorkomen. Op welke manier kunnen we hierin gepast aan u tegemoetkomen? Ik zie dat er al wat collega's via verschillende kanalen een geste hebben gedaan, dat is helaas afgeslagen. Wat ik hierin kan beteken is dat ik het nogmaals bij ze onder de aandacht breng. 


Nadia, nu breekt mijn klomp!

Wat bedoel je met' meerderen hebben een geste gedaan maar zijn geweigerd?

Een kleine week later, dan was afgesproken, belde een dame van XL Breda die het belangrijker vond haar drukke agenda de schuld te geven van het te laat contacten dan ons probleem.

Ik was inderdaad cynisch en kwaad.

Nadat ik haar gevraagd had wat ze met de 3 weken ellende ging doen antwoordde ze, iets te laconiek:

"Nou dan vergoeden we die weken toch"

 

Dit heb ik inderdaad nogal negatie afgewezen want weer liet 'kpn' merken de klant niet serieus te nemen en eigenlijk maar lastig te vinden.

 

We hebben geen behoefte meer aan deze héle slechte soap en daarom doe ik jullie een voorstel om eindelijk hiervan verlost te worden en weer energie te gebruiken waar je positief van wordt.

Biedt ons 3 maanden abonnement korting en we sluiten alles af.

Is deze vraag ergens op gebaseert...?

Waarschijnlijk  niet maar de behandeling ook niet!

Hans en Ineke Simons

 

 


Beste @Hans en Ineke, 

Een kleine week later, dan was afgesproken, belde een dame van XL Breda die het belangrijker vond haar drukke agenda de schuld te geven van het te laat contacten dan ons probleem.

Ik zie dat mijn collega in de KPN XL winkel een roosterwijziging had waardoor de terugbelafspraak op een later moment heeft plaatsgevonden. Dat is niet ideaal, maar in een winkel waar een beperkte bezetting is kan dat helaas voorkomen. Met name in deze rare tijd waarin het soms erg druk is op de winkelvloer, daarnaast vallen er vaker collega's uit om relatief onschuldige klachten: maar vanwege verdenkingen op een coronabesmetting uit voorzorg, we hopen op uw begrip daarvoor. 

Ik was inderdaad cynisch en kwaad.

Nadat ik haar gevraagd had wat ze met de 3 weken ellende ging doen antwoordde ze, iets te laconiek:

De toon maakt de muziek. Ik begrijp hieruit dat het voorstel verkeerd is overgekomen, en dat is erg jammer maar nooit de bedoeling geweest van ons.

We proberen tegemoet te komen aan de lengte van de duur van het probleem in verhouding tot de abonnementskosten. Ik laat de vergoeding over aan mijn collega's die het dossier in beheer hebben. Daar kan ik geen uitspraak over doen. Ik ga het weer bij ze aankaarten, hierover zullen wij u spoedig benaderen. En laten we daarna inderdaad weer energie steken in de mooie dingen des levens ;)


Nadia,

We hoopten hier niet meer terug te hoeven komen maar het is nu 8 dagen geleden dat je de afspraak maakte om alles terug te koppelen om het af te werken.

Maar weer ,helaas en worden we opnieuw op de proef gesteld.

Hans en Ineke

 


Goedemorgen Nadia.…

Weer een week verder maar het blijft oorverdovend stil.

Wel ben ik blijkbaar aan een andere klacht gekoppeld, waar ik niets mee te maken heb.

Wat zouden wij graag uitgenodigd worden voor een persoonlijk gesprek om deze hele gang van zaken eens te doorlopen met dhr Kramer.

Jullie willen leren van de fouten, is een vaak gebruikte kreet .... wij kunnen hierover een masterclass geven.

 

Maar waarschijnlijk ook hier geen antwoord op!

 

Hans en Ineke


Hey @Hans en Ineke, dan moet er iets mis zijn gegaan. Sorry dat jullie voor een andere case zijn benaderd. Ik heb jullie klacht doorgegeven aan een ervaren collega die het goed met jullie gaat afhandelen. Komt goed! 🙂 Ik verwacht dat ze het begin deze week gaat oppakken, alvast bedankt voor het geduld!  


Reageer