Skip to main content

IK heb een klacht over jullie zeer onprofessioneel afdeling opzeggingen en klantenservice. Wij zijn nu bijna 2 maanden verder en ik het is nog steeds niet opgelost vanwege jullie gebrek aan communicatie naar mij. 

Ik heb op 5 dec 2019 jullie contact formulier ingevuld betreffende opzegging bij samenwonen omdat ik per 1  jan 2020 zou verhuizen naar mijn partner en die heeft al een telfort abonnement. Goed op tijd zou je zeggen (ook gezien ik mijn verhuizing alvast had doorgeven bij de gemeente 28dg vantevoren incl bevestingsmail hiervan) Op jullie site staat dan vermeld dat je abonnement kan opzeggen, ook als je contract nog niet is afgelopen en je nog binnen je contract bent. Automatische reply van jullie gehad dat er dan binnen 14 dagen contact met mij wordt opgenomen.

27 dec: tel. contact met klantenservice. Hier werd mij verteld dat mijn bewijsstuk van verhuizing was afgewezen. Vervelend dat jullie zelf hierover geen contact met mij hebben opgenomen, maar oke kan een keer gebeuren. Medewerker heeft toen netjes wel mijn nieuwe adres van mobiel abonnement doorgevoerd. Op advies van medewerker opnieuw een mail van opzegging doorgestuurd naar opzeggen@kpn.com. Met de vraag welk bewijsstuk ik dan moet aanvoeren.
3 jan: geen reactie. Wederom tel. contact opgenomen. Kon niets voor me doen was andere afdeling, maar zei dat het in behandeling was (mogelijk door feestdagen vertraagd)en er binnen 5 dagen contact met mijn opgenomen zou worden.
14 Jan: Opnieuw geen reactie van jullie en opnieuw gebeld. Hier kreeg ik van de medewerker te horen, dat de vorige medewerker mij gezegd zou hebben dat ik bewijs van inschrijving bij je gemeente opnieuw zou opsturen. Dit is niet waar. In mijn mail naar jullie specifiek gevraag wat jullie nodig hebben aangezien 1e bewijsstuk afgekeurd was. Op advies dus nogmaals mail naar opzeggen@kpn.nl met brief van gemeente/bevestiging inschrijving.

18 Jan: Opnieuw gebeld met de vraag of mij mail is aangekomen. Dit werd bevestigd en opnieuw werd mij gezegd dat ik uiterlijk die vrijdag gebeld/contact met mij opgenomen zou worden.

28: Nog steeds geen reactie van jullie kant dus opnieuw gebeld. Hier werd mij opnieuw verteld dat bewijsstukken zijn afgekeurd. (blijkbaar snappen jullie niet dat de gemeente ook alles digitaal verwerken en je dus nooit meer een brief met stempel/handtekening zult ontvangen)Nu ondertussen erg geïrriteerd wat hebben jullie dan nodig?? Blijkbaar willen jullie nu een uittreksel waar zowel mijn oude als nieuwe adres op staat en kopie van abonnement van mijn partner(Bij 1e formulier volstond abonnementnr.). Dit staan niet vermeld op de site of het contactformulier. Meteen weer achteraan gemaild met dit keer kopie contract van mijn partner/ kopie inschrijving/persoonsregister met zowel op oude als nieuw adres. Ik mag nu hopen dat jullie eindelijk het fatsoen hebben contact met mij op te nemen om dit af te handelen. Jullie hebben nu alle gegevens (+meer waar jullie eigenlijk niks mee te maken zouden hebben). Ik wil graag jullie modem gaan terugsturen en het abonnement beëindigen! En ik woon dus ook niet meer op mijn oude adres mocht jullie dat niet realiseren.

Nu weer wachten op reactie die vast niet gaat komen. Waar kan ik een klacht deponeren over dit? Kom niet aan met bellen want die kunnen niets voor je betekenen. Ik ben al meerdere jaren een tevreden klacht geweest bij jullie, maar hierdoor neig ik steeds meer om ook mijn mobiel abonnement bij jullie op te zeggen.

Hi @Margo07 Welkom op ons Forum! Dit is een plek om je klacht te melden, al is dit niet de officiële manier. Je kan inderdaad bellen, maar ik begrijp uit je verhaal dat je dat liever niet doet. Gelukkig kan je ook een klacht melden via onze website. Zodra de klacht is ingediend neemt een van mijn collega's telefonisch contact met je op om de klacht te behandelen. 
Uit je verhaal maak ik op dat je nog steeds wacht op een goedkeuring van de bewijsstukken en de opzegging zelf, klopt dit? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik even met je mee! 

 


@Lisa  bedankt voor je reactie. Het klopt dat ik nog steeds wacht op goedkeuring en de opzegging zelf, of enige reactie überhaupt hierover. Ik heb mijn gegevens ingevuld in mijn profiel.


@Margo07 Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik ga er meteen even achteraan, zodra ik meer weet kom ik bij je terug! 


@Margo07 Sneller terug dan ooit tevoren. Ik heb met je meegekeken en ik hoop te weten waar het misgaat. Per welke datum woon je samen (volgens de papieren) bij jou partner? DIt is wat er door onze backoffice, die deze zaak in  behandeling heeft, wordt geschreven:

 

De klant moet het volgende opsturen zodat het wel wordt goedgekeurd: Ga naar de KPN website en zoek naar het samenwoon formulier. Hier dien je een bewijs van inschrijving van het nieuwe adres te uploaden. Als je je inschrijft ontvang je eerst een bevestiging op je oude adres of in de mail (we leven inderdaad in 2020). Zodra je verhuist bent, ontvang je in de eerste week een bevestiging van inschrijving op het nieuwe adres. Dit is altijd een brief. Deze brief dien je in te scannen en als PDF bij te voegen via het formulier van de website. 
Het is dus niet de brief/e-mail die je ontvangt als je de verhuizing net hebt doorgegeven aan de gemeente. De reden hiervoor is als volgt, de eerste bevestiging is niet definitief, je kan namelijk na deze bevestiging je verhuizing (als het ware) terugdraaien.  

 


@Lisa Ik woon per 1-01-2020 nu bij mijn partner volgens de papieren. dit kan de backoffice als het goed ook zien. ik heb op 14 januari een foto van deze bevestigingsbrief van de gemeente (ik heb geen scanner) naar opzeggen@kpn.nl op aanraden van een van je collega’s. Deze zou de backoffice moeten hebben! Ik wil best nog een keer het samenwoon formulier invullen, maar jullie backoffice zou al mijn gegevens en meer nu toch al echt moet hebben.


@Margo07 Hmmm.. Ik denk dat de foto van het bewijsstuk in de verkeerde bak terecht is gekomen. Je kunt het beste het formulier nogmaals indienen met de foto van he bewijsstuk. Een foto moet voldoende zijn hoor, het hoeft niet per se ingescand te worden. Als je dit gedaan hebt, zou je het dan willen laten weten en ook of je response krijgt. Anders ga ik er voor je achteraan. Het abonnement moet ondertussen namelijk met terugwerkende kracht worden teruggezet. :D 


@Lisa helaas nog steeds geen response…….


@Margo07 bedankt voor je bericht, had je het samenwoon formulier nogmaals ingediend? Ik ga eens kijken wat er gaande is en waarom het zo lang duurt. 


@Lisa ja, ik heb het formulier diezelfde dag nog opnieuw ingediend (9 dagen geleden).