Skip to main content

Hallo KPN,

tijdens het afsluiten van mijn internet en tv abonnement heb ik gevraagd of er een dvs in het pakket zat. Deze is mij toegezegd door de verkoopster. Toen wilde ikĀ gister mijn tv aansluiten en dat lukte niet. Ik heb toen gebeld naar de klantenservice waar ik netjes werd geholpen door een mevrouw. Daarna ontstond het probleem dat de kabel het niet redde naar mijn slaapkamer en erachter kwam dat de dvs niet in het pakket zat. Ik ben toen nogmaals naar de klantenservice gaan bellen. Het was 21:55 ongeveer vlak voor sluitingstijd. Ik stelde mijn vraag waar de klantenservice mij gewoon heeft opgehangen. Eerst dacht ik nog dat het perongeluk gegaan zou zijn en wel teruggebeld zou worden. Dit is NIET gebeurd! Ik vind dit super asociaal en niet netjes van kpn.Ā 
Ā 

vandaag heb ik nog een keer gebeld naar de klantenservice met deze klacht waar niks anders op gezegd kon worden dan oh inplaats van sorry dat het zo is gelopen. Nu stelde ik de vraag nog een keer opnieuw waarom de dvs er niet bij zit en of deze opgestuurd kon worden. Waarop de klantenservice heeft gereageerd dat het niet kan en dat ik hem moet kopen nu? Terwijl mij dit is beloofd bij het afsluiten van het abonnement. Ik heb aangegeven dat dit mij is beloofd en dat de gesprekken opgenomen worden en of die meneer het uit kon zoeken voor me hoe het zat. Hier hadden ze geen zin in en moest gewoon betalen werd mij verteld.Ā 
Ā 

Ik vind mijn klacht nietĀ netjes afgehandeld en als kpn zo omgaat met al haar klanten zal ik niet meer positief kunnen zijn over kpn als providerĀ en/of kpnĀ aan te raden bij vrienden enĀ familie.

Ā 

misschien is er iemand op dit forum die mijn klacht wel kan oppakken?..

Een dvsĀ Ā koopt u altijd zelf.Ā  Maar begin er nooit aan!! De kans dat ze het niet doen of in storing gaan is erg groot. Trek een kabel en u heeft nooit problemen.Ā 


Dat is niet waar helaas want mijn vader heeft ze ook gratis gekregen bij zijn abonnement. Hij betaald wel 100euro meer per maand maar dat moet niks uitmaken toch? Het is mij beloofd bij het afsluiten van het abonnement dan is het ook zo netjes als kpn zich daar aan houd toch?!


Als ze niet op je orderbevestiging staan ga je ze dus ook niet krijgen. Maar wees nou verstandig en trek een kabel. Hang daar een wifiversterker aan en je hebt meteen top Wi-Fi op die etage. De ontvanger doe je dan in poort 2. Alles is dan keurig bekabeld zoals het hoort.


Werk jij bij kpn? Dan zal er een monteur moeten komen want ik kan dat zelf niet


Nee maar ik loop al hier een hele tijd rond:wink: Een monteur gaat er niet komen in deze coronatijd. Alleen als het echt niet anders kan komen ze maar dan niet verder dan de meterkast. Een kabel leggen is op zich niet zo moeilijk maar wel best veel werk om het netjes weg te werken. Een medewerker gaat hier nog wel op reageren maar het is druk dus het kan wel 3 dagen duren.


Ik moest echt even op Internet kijken wat je bedoelde. Het is dus een powerline adapterset dus stroomkabeladapters. Of zoals ze dat bij KPN adapters voor een draadloze verbinding noemen.Ā 

Ik heb tot mijn ongenoegen ook ooit eens van een aanbieding van KPN gebruik gemaakt waarĀ die er gratis bijzaten. KPN is die op een gegeven moment komen omwisselen. Ik moest de bekabelde aansluiting dan wel zelf betalen. Tot die tijd had KPN al zoveel apparatuur bij mij omgewisseld dat ze waarschijnlijk ook tot de conclusie kwamen dat het een bodemloze put was. Ik heb dus wel veel elende met die stroomkabel aansluiting gehad. Waarschijnlijk zullen ze wel in stille gebieden functioneren want ik lees dat het bij sommige mensen functioneert. Voor mij een mislukte uitvinding van rond de eeuwisseling.Ā 

Echter KPN had een aanbieding met Superwifi (een echte productnaam) dat volgens deze tekst van de consumentenbond en in mijn herinnering gratis werd geleverd aan nieuwe klanten. Het kan zijn dat door jou genoemde medewerkers het hiermee hebben verward omdat ze niet wisten wat dvs was. Als ik het nu terug probeer te lezen lijkt het datde vraag zo overweldigend dat ze nu al op zijn. Ik hoop dat je iets kan doen met dit bericht.Ā 

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/kpn-superwifi


Hallo Max, welkom op het forum! Ik begrijp uit je bericht dat er eigenlijk twee dingen spelen. Ten eerste dat er geen DVS in het pakket. En ten tweede dat je een onprettige ervaring hebt gehad met de klantenservice.

Wat betreft de DVS. Een Draadloze Verbindingsset kan toegevoegd worden tijdens het bestellen. Echter, deze apparaten zijn altijd betaald. Hoewel het natuurlijk vervelend is dat dit niet al gelijk bij het bestellen is geregeld, kun je ze ook makkelijk zelf aanschaffen in onzeĀ webshop. Je hebt het setje dan binnen enkele dagen in huis.Ā 

Alleen, in je tweede berichtĀ geef je aan dat je vader ze ook gratis heeft gekregen. Waardoor ik vervolgens vermoed, zoals Cor ook al benoemt, dat je eigenlijk Superwifi punten bedoelt. Daar hadden we inderdaad een actie mee dat je een setje daarvan gratis kreeg (of korting als je dat liever had). Deze actie liep echter tot begin maart. Als jij na die tijd je abonnement hebt afgesloten, val je helaas buiten de boot.

Wat betreft de klantenservice, ik vind het jammer dat je ervaring daarmee minder goed was. Het komt soms voor dat ons systeem de verbinding verbreekt. Dat is voor jou als klant dan heel vervelend. De medewerker kan op zo'n moment echter niet terugbellen. Deze krijgt dan de volgende klant aan de lijn.

Ā