Skip to main content

Beste medewerker, 

 

Afgelopen vrijdag of zaterdag heb ik contact gehad met de klantenservice over storingen met de tv ontvangers. De software is opnieuw geïnstalleerd en er zijn wat zaken doorgemeten.  Dit gesprek duurde een uur en was prettig. Er is een verzoek ingediend mbt nieuwe ontvangers. Dit zou 3 werkdagen duren. Degene die wij hebben zijn inmiddels een kleine 10 jaar oud en komen nog van Telfort. De storingen zijn zowel met apps als met live tv.

Morgen zou ik worden teruggebeld. Nu had ik vandaag 2 gemiste oproepen. (Zie bijlage) 

Ik belde  zojuist terug zoals te zien is op de bijlage. Tijdens het korte gesprek was ik nog in de supermarkt en dat leek me niet handig en ik hing dus al op voordat ik een medewerker aan de lijn had.

De eerste medewerker wilde me niet te woord staan. Hij kon dit allemaal niet zien. Ik moest m'n geluid aanzetten en de telefoon in de gaten houden. Hij vroeg niet naar adres of postcode om te kijken waarom gebeld was. Ik zal zijn naam hier niet opschrijven. En ook ik werd kortaf aan het einde van het gesprek. 

Daarna heb ik nogmaals teruggebeld. En deze medewerker  zei dat er geen ticket open stond op onze naam en dat het verzoek bij het magazijn zou worden afgewezen. Hij wilde weer alles doormeten. Dit is afgelopen week allemaal al gebeurd dus ik gaf aan dat dit onnodig is en dat ik benieuwd ben naar de uitslag van het verzoek dat is ingediend door de medewerker afgelopen vrijdag of zaterdag. Hij bleef zeggen dat er geen ticket open staat op onze naam.Ik vroeg aan deze jongeman of ik het dan verzin wat ik zeg. En hij gaf weer aan dat er geen ticket open staat en dat het verzoek hoe dan ook wordt afgewezen. Ook hing deze medewerker  op omdat hij genoeg had van ons gesprek.

 

Kunnen jullie mij vertellen wat hier aan de hand is? En waarom er zo met klanten wordt omgegaan? 

We hebben nog nooit eerder gebeld met een probleem. 

 

“beste medewerker”

@Anke63  op een forum helpen vooral klanten elkaar.

En o.a. ik werk niet bij KPN.😉

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Hoe is deze met de Experiabox of Box12 (KPN router modem) verbonden?

 

Vaak is de DVS de boosdoener en de DVS verbruikt ook nog eens veel energie (volksmond stroom).

In dat geval is dit iets voor u, deze werkt perfect via WIFI

 


Beste @joop2011 ,

 

Dank voor je bericht. Ik dacht dat ik op deze manier ook contact kon krijgen met KPN. Dan zal ik een mail sturen. 

We hebben een Arris omtvanger. Deze is nog van Telfort.. ik heb geen idee of deze ook via WiFi aangesloten kan worden. Aangezien we geen problemen hebben met WiFi zou dit een mooie oplossing kunnen zijn. Dank!

 


@Anke63 

E-mail sturen gaat helaas niet meer, dat is bij bijna geen enkel bedrijf meer mogelijk.

Het beste is om je profiel zo compleet mogelijk in te vullen, dan kan een moderater (medewerker KPN) erop terugkomen. Kan wel enkele dagen i.v.m. de drukte duren.

 

En misschien kunnen wij je helpen?

Ik heb je al een paar vragen gesteld, maar weet helaas niet precies wat uw probleem is. 


Beste @joop2011 ,

 

Het probleem is dat zowel live tv als de apps vaak vastlopen. Zo vastlopen dat het kastje niet meer reageert. Dit is pas sinds enkele maanden. Hiervoor hebben we er nooit last van gehad. 

We hebben de software opnieuw gedownload, er zijn metingen gedaan en het probleem wordt erger. 

 

Alles is direct aangesloten.

We hebben dus geen idee wat we nog meer kunnen doen. Ben benieuwd of jij ideeën hebt. 

 

Ik heb inmiddels via de chatbot gevraagd hoe ik een klacht kan indienen en ik wordt binnen 15 min gebeld. 

 

Groet en dank voor je hulp.


@Anke63

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze met de Experiabox of Box12 (KPN router modem) verbonden?

 

Gebruik je een DVS?

Dat zijn meestal de boosdoeners.

Er zit heel erg veel verstoring op het electrititeitsnetwerk.

En een DVS verbruikt ook nog eens veel energie (volksmond stroom).

 

Misschien is in dat geval dit een oplossing.

Deze werken perfect via WIFI.

Dit is net nieuw, sinds eind januari 2023 leverbaar.😉


Hoi Anke, ik ben wel een medewerker bijvKPN als monteur maar reageer op het forum omdat ik het leuk vindt, reageer dus op persoonlijke titel en krijg er niet voor betaald maar help graag mensen. 

 

Welk type Aris ontvanger heb je? Dit staat ondercde ontvanger op een witte sticker. Op dit forum denken we altijd met liefde mee waarom dingen niet zo gaan als het hoort.


Beste @Ik_Combineer ,

 

Alles is bekabeld en het is een Arris VIP2952 V2.

 

Dank voor het meedenken. 

 

Ps @joop2011 we gebruiken geen DVS. 

 


Het gebeurd helaas, vooral bij app's, dat de Arris 2952 wel eens wil vastlopen of haperen of zo.

Spanning (volksmond stroom) er voor 2 minuten afhalen en weer aanzetten en laten opstarten.

Reden is het beperkte interne geheugen.

 

Een mooie optie is de nieuwe KPN tv+ decoder, 7022.

Deze heeft veel meer geheugen, snellere processor, veel meer app's en kan perfect via WIFI werken (indien nodig). 


Dag @joop2011 ,

 

Dat uitzetten en de spanning eraf halen doen we vaak. En dan nog biedt dit geen gerantie dat het 10 min later niet weer gebeurd. Maar goed aan het eind van de dag betalen we net zoveel als andere klanten  voor ons abonnement en we hebben ook onze mobiele abonnementen bij KPN en op deze manier is het onprettig tv kijken of een serie oid. De nieuwe KPN tv+ ziet er goed uit!

Ik hoop dat we snel worden teruggebeld en dat we eruit kunnen komen met KPN. 

 

Dank in ieder geval!


Hi @Anke63 en welkom op het forum! Ik zie dat je al wat hulp hebt gehad, bedankt @Ik_Combineer en @joop2011! 💚

Jammer dat de latere gesprekken zo stroef gingen, zeker na het eerste prettige gesprek, dus ik hoop dat we dit alsnog goed op kunnen lossen met je.

Ben je inmiddels gebeld en is er een oplossing in zicht, of loopt het nog? Mocht je nog vragen hebben, of nog niet gebeld zijn, wil je dan je forumprofiel aanvullen en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik op onderzoek uit. 🙂