Skip to main content

Beste,

Meerdere keren heb ik met jullie klantenservice contact gehad en het blijkt een groot drama. 
Sinds wij onze woonkamer verbouwd hebben en de televisie verplaatst is zit ik zonder internetaansluiting bij de televisie. Hiervoor heb ik een aantal maanden geleden contact gezocht om een nieuw WiFi-kastje te verkrijgen. Dit bleek onmogelijk zonder contract te wijzigen en al mijn voordelen als trouwe alles-in-een gebruiker van KPN op te zeggen (en volgens mij werd het ook nog eens duurder). Dit wilde ik niet.  De medewerker adviseerde mij dan ook om de app te installeren op de televisie.
Dit heb ik gedaan en de app blijkt (zoals bekend bij KPN) niet goed te werken bij live wedstrijden. Hij hapert dan gewoon enorm. Hiervoor terug gebeld 5 oktober j.l. Collega 1 geeft mij aan dat er wel mogelijkheden zijn om mij een nieuw televisiekastje op te sturen zonder dat het contract gewijzigd hoeft te worden en verbind mij door met aan andere afdeling genaamd 'aanbiedingen of kortingen' of zoiets dergelijks. 
Collega 2 heeft uiteindelijk mijn contract moeten verlengen. Verder is beloofd dat alles hetzelfde blijft, alhoewel ik me af vraag of de nieuwe contractprijs na afloop korting niet duurder is geworden. De televisiekastjes zouden opgestuurd worden en ik had 14 dagen herroepingsrecht op het nieuwe contract, mochten deze kastjes ook geen oplossing bieden (lees: haperen op wifi verbinding). 
Nu heb ik niets opgestuurd gekregen en daarvoor heb ik vandaag (14 oktober) met jullie gebeld. De collega die mij te woord stond weer alles uitgelegd en ze geeft aan dat ze niets voor me kan betekenen. Hiervoor heb ik gevraagd om betreffende collega die met mij deze afspraken heeft gemaakt door te verbinden. Deze zou mij een half uurtje later terugbellen maar u begrijpt....niets vernomen. Daarvoor heb ik weeral terug gebeld naar de klantenservice en deze jongeman verteld dat er forse fouten zijn gemaakt, hij helemaal niet begrijpt wat er allemaal afgesproken is en ik ook mijn nieuwe contract niet zomaar kan herroepen. Het advies en direct het enige wat mogelijk was: een klacht insturen.

U begrijpt: als trouwe klant ben ik boos. Deze situatie heeft mij uren aan tijd gekost, negatieve energie en ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Graag wil ik een oplossing voor dit probleem en dat de gemaakte afspraken gewoon nagekomen worden. Kunt u hier zorg voor dragen.
Mocht contractverlenging onnodig zijn geweest, wil ik dit graag herroepen en mijn contract zoals deze tot 5 oktober j.l. heeft bestaan voortzetten.
Ik wil er graag op nogmaals op wijzen dat uw medewerker mij heeft gewezen op mijn twee weken herroepingsrecht en er vandaag 9 dagen zijn verstreken voordat ik aan de bel trek. Ik ga er vanuit dat, wat de uitkomst ook mogen zijn, het herroepingsrecht voor mij actief blijft totdat er helderheid is gegeven. 

Alvast dank, 
Koen Van Mulken.

PS: het klachtenformulier invullen via de reguliere weg heeft storing, dus vandaag dat ik het via deze weg heb moeten oppakken. 

Hallo @khunski , als ik het goed begrijp werd u aangeraden om TV+ te nemen...dit boxje werkt ook met wifi, echter heb je daarvoor wel een Box 12 modem nodig. Toen ik overstapte naar TV+ kreeg ik daarbij wel automatisch de Box 12 toegestuurd....je gaat daarbij wel een nieuw jaarcontract aan. TV+ met tv-zenders kost 12,50, wat 2,50 duurder is, maar ik kreeg wel vijf euro korting op mijn internet-abonnement, dus per saldo werd het goedkoper...of dat nog zo is weet ik niet zeker, maar dát zou u eens aan de klantenservice kunnen vragen.

Overigens werkt bij mij de +Box uitstekend via WiFi.

Als u niets opgestuurd hebt gekregen zou ik eens contact zoeken met PostNL. 

U hebt wel een bevestiging staan in Mijn KPN, of via de mail een bevestiging ontvangen?

 


Is er geen mogelijkheid om een utp kabel te maken naar de tv? Toen wij de sleutels kregen van ons huis heb ik 5 aansluitingen gemaakt onder de tv. 


Is er geen mogelijkheid om een utp kabel te maken naar de tv? Toen wij de sleutels kregen van ons huis heb ik 5 aansluitingen gemaakt onder de tv. 

Ja, of een kastje dat werkt via het stroomnet. Daar kan dan de utp-kabel voor het tv-boxje ingeplugd worden...bij werkt dat voor mijn tweede ontvanger uitstekend, maar schijnt wel afhankelijk te zijn van je electrische installatie.


Hallo samen,

Dankjulliewel voor de reacties. Er is geen mogelijkheid voor UTP kabel. KPN heeft mij aangeboden de nieuwe draadloze televisiekastjes op te sturen en daarmee ook het abonnement verlengd (geen tv+). Alles is aangepast, veranderd, kastjes zou opgestuurd worden maar natuurlijk kwam er niets aan. De klantenservice heeft letterlijk elke keer andere informatie gegeven en de laatste medewerker was echt verbaasd over wat er allemaal mis gegaan is. Er is uren bellen in gaan zitten en ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk tip: klacht indienen. Maar die webpagina werkte gisteren niet, dus via deze weg gedaan. 

Gaan kpn moderators nog reageren op mijn bericht en dit naar de klantenservice doorsturen? Want daar wacht ik namelijk op. Ik dacht ook een bericht te hebben geplaatst wat alleen voor hun zichtbaar was. 

Toch bedankt voor de tips. 

Groet, Koen.


Natuurlijk gaat er een moderater reageren maar er is een wachtijd van een dag of vier. Een contract verlengen betekent altijd dat u overgaat naar de nieuwste abonnementsvorm met de bijbehorende voorwaarden en daar hoort in dit geval de nieuwe tv box bij. De medewerker die het anders brengt heeft het dus mis. Als u al terug kunt naar het oude abonnement dan krijgt u de daarbij behorende ontvangers. Dat u tijdens de verbouwing geen kabel heeft gelegd is wel een beetje dom😉. Misschien dat een moderater iets kan regelen maar die kans is zeer klein. 


PS: het is vandaag wel gelukt om een klacht in te dienen. Ik wacht een reactie af van KPN.


PS: het is vandaag wel gelukt om een klacht in te dienen. Ik wacht een reactie af van KPN.

Dan zal een moderater niets meer voor je doen. Hou er wel voorzichtig rekening mee dat de klachtenafdeling een behoorlijke wachtijd kent. 


Dat er geen internetaansluiting is heeft zo zijn redenen, dus het is wat makkelijk om het een beetje dom te noemen. Had de eerste medewerker mij als klant gewezen op een slecht werkende app i.p.v. doen alsof dit de heilige graal was, dan had ik het wellicht toentertijd nog aan kunnen passen of de indeling anders gemaakt.
Overigens is mijn contract verlengd maar niet verlengd naar KPN+. Mijn huidige contract is opengebroken en in de huidige vorm (met alle kortingen/aanbiedingen) verlengd en dat zou volgens medewerker voldoende zijn om de nieuwe kastjes op te sturen. Dit meerdere keren gevraagd en bevestigd gekregen, maar deze informatie blijkt dus niet te kloppen en het openbreken van het contract dus ook totaal nutteloos. 


Hallo @khunski en welkom op het forum. Al is de reden wat minder fijn en ik begrijp dat de situatie voor veel frustratie zorgt. 

Ik begrijp dat er inmiddels een klacht is ingediend en deze wordt doorgaans binnen 5 werkdagen opgepakt. Mocht je willen dat ik even kijk of de klacht goed is binnengekomen, dan kijk ik graag met je mee. Wil je hiervoor je profiel invullen en een reactie achterlaten in het topic. Ik kan dan ook kijken naar welk abonnement je bent gewijzigd en hoe het zit met de annuleringstermijn. Vaak is deze namelijk niet geldig bij een wijziging in het abonnement en gaan wijzigingen direct in. 

De nieuwste TV+ box ontvang je alleen bij een wijziging naar een van de nieuwste abonnementen. Vul gerust je profiel in, dan kijk ik met je mee.