Skip to main content

Ik heb sinds januari heb ik de nieuwe TV box DIW 7022, maar ben er zeer ontevreden over.

Na een aantal updates gaat TV kijken goed, maar als ik bijvoorbeeld  via de App NLZIET wil kijken blokkeert deze na een paar minuten en doet de tv helemaal niets meer, ook opgeslagen programma's 

stoppen er ook ineens mee. Krijg ook vaak de melding ethernet niet aangesloten.

Van alles al geprobeerd, maar niets helpt voor lange tijd. 

Ik heb nog een losse Chromecast en daar kan ik wel gewoon NLZIET bekijken zonder er steeds te worden uitgegooid.

Hoe is de DIW7022 met de experia box of Box12 (KPN router modem) verbonden?

 

Mocht er een DVS tussen zitten, dan snel die energie vretende en storingsgevoelige dingen er tussen uit halen.

De DIW kan perfect via WIFI werken.

 

Een vaste UTP kabel is natuurlijk altijd het beste. 😉


Ik heb een Box 12, deze is nu aangesloten via DVS, maar ook geprobeerd op WI-FI haperde ook steeds, maar zal het nogmaals proberen. UTP gaat hier niet lukken, woon in een appartement, daarom ook die DVS.


Hallo @Arend1955 welk merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen?

 


Box 12


Box 12

Hallo @Arend1955 volgens onderstaand plaatje worden alléén onderstaande combinaties door KPN ondersteund, en daar hoort geen DVS bij:

Mogelijke combinaties V12

 


Ik heb nu de aansluiting via WiFi, gaat tot op heden goed, even afwachten! 


DVS vreten veel energie.

En het 230 volt netwerk zit vol met verstoringen van diverse apparaten, waardoor je met IPTV veel problemen hebt.

Met WIFI heb je deze 2 nadelen gelukkig niet.

En met de Box12 moet het dan goed werken.

 


Gister avond, weer problemen, nu ook met WIFI, geeft dan aan "Geen WIFI verbinding” terwijl op mijn tablet ik dan wel WIFI heb. Hen nu een Super WIFI besteld en dan maar weer afwachten.

Vandaag 30-03-2023 overdag, alles probleemloos. Snap er niks van.


Wat is jouw echte downloadsnelheid?

En afhankelijk van de afstand tot de Experiabox of Box12, kan de snelheid lager zijn.

Zie ook hier om het te meten.

 

Via Super Wifi (als je geen Box12) hebt, heb je ook multicast (via VLan4) (beter beeld).

 

P.S.

Onze Emphase (om te meten hoeveel de zonnepanelen opwekken en of ze werken) zit op ongeveer 11 meter van de Experiabox 10.

Hier valt ook regelmatig het Wifi signaal weg, maar komt meestal ook weer binnen 15 minuten terug.

Het werkt, maar eigenlijk is deze afstand voor WIFI van de V10 te lang. 


Joop,

 

Op mijn laptop meet ik ongeveer 50, maar op mijn tablet 115.

Gisteren en vandaag tot op heden nog geen uitval gehad.


@Arend1955 

Dan gebruik je het programma van de tablet bij verbindingen.

Dat cijfer is niet hetzelfde.

Beter kan je in dit geval op de tablet dezelfde link gebruiken en op meerdere punten in het huis meten. 

 

Op zich is 50 Mb/s voldoende, maar op een grotere afstand neemt de sterkte van het WIFI signaal af. 


Alles functioneert naar behoren, aangesloten op een extra Super  wi-fi 2 punt en een paar updates van de kpn.

Zaak gesloten


Super! Bedankt voor het delen. 

Mocht je nog meer vragen krijgen, laat het dan vooral weten.