Skip to main content
Beantwoord

Kleine lettergrootte bij zenderinformatie op TV+ box

• 28 maart 2025
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allen,

We zijn echt blij met de recent geleverde TV+-doosjes, daar niet van.

Minpuntje is de leesbaarheid van begeleidende (Launcher) zenderinfo; zeer kleine puntgrootte terwijl er toch ruimte genoeg is!

Misschien geen punt als er een bakbeest van een tv in de kamer staat….

Maar wij hebben slechts een mini exemplaar van 32 inch terwijl onze ogen er al heel wat decennia op hebben zitten.

Hierbij een vriendelijk verzoek aan de ontwikkelaars om dit bij een volgende firmware-uitrol mee te nemen.

Beste antwoord door Arjan van B

Ik geef je gelijk, maar er is geen hoop:

Erik van KPN schreef:

Updates vanuit KPN

Laatste update van deze tekst: 16-02-2025

…

40. Grootte van het lettertype kunnen instellen, deze is op sommige punten erg klein. Gaan we naar kijken, wordt meegenomen in de aandacht voor toegankelijkheid (zie punt 30 iets verder naar boven).
Latere update: Er zijn geen plannen om de lettergrootte in de instellingenmenu's aan te passen. Voor teksten op detailpagina's (programma informatie enzo) gaan ze kijken of ze daar wat mee kunnen doen. Geen beloftes.
Latere update: Het aanpassen van de lettergrootte van de programmainformatie blijkt lastig. Betekent dat we dit, voor nu in ieder geval, niet gaan doen.

Toch zou ook ik denken dat er ruimte zat is in schermen zoals dit:

KPN TV+ Box: tekst slecht leesbaar maar veel onbenutte ruimte

Het heeft vaak ook wel met contrast met de afbeelding op de achtergrond te maken, vind ik.

Bekijk origineel

4 reacties

Buurman20
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 123 reacties
  • 28 maart 2025

​@geen flauw benul Dat kan soms lastig zijn met lezen, maar de aanbevolen kijkafstand voor een 32” TV is 1,5 meter daar dien je uiteraard wel een beetje rekening mee te houden.

Forum|alt.badge.img

Alles goed en wel: je hoeft toch in de tv te “wonen” om teksten te kunnen lezen?

Met teletekst & Co hebben we totaal geen last.

Terug naar het eigenlijke onderwerp: er is ruimte zat voor duidelijkere (lees:grotere puntgrootte) tekst!

Waarom die dan niet benutten?

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1121 reacties
  • Antwoord
  • 29 maart 2025

Ik geef je gelijk, maar er is geen hoop:

Erik van KPN schreef:

Updates vanuit KPN

Laatste update van deze tekst: 16-02-2025

…

40. Grootte van het lettertype kunnen instellen, deze is op sommige punten erg klein. Gaan we naar kijken, wordt meegenomen in de aandacht voor toegankelijkheid (zie punt 30 iets verder naar boven).
Latere update: Er zijn geen plannen om de lettergrootte in de instellingenmenu's aan te passen. Voor teksten op detailpagina's (programma informatie enzo) gaan ze kijken of ze daar wat mee kunnen doen. Geen beloftes.
Latere update: Het aanpassen van de lettergrootte van de programmainformatie blijkt lastig. Betekent dat we dit, voor nu in ieder geval, niet gaan doen.

Toch zou ook ik denken dat er ruimte zat is in schermen zoals dit:

KPN TV+ Box: tekst slecht leesbaar maar veel onbenutte ruimte

Het heeft vaak ook wel met contrast met de afbeelding op de achtergrond te maken, vind ik.

Forum|alt.badge.img

Bedankt voor je reactie ​@Arjan van B  !

De schermafbeelding is zeer verhelderend en toont mijn kritiek op treffende wijze!

Jammer, dat er geen hoop is dat KPN dit gaat oppakken.

Dit neemt niet weg dat we in vergelijking met de VIP5202 tot op heden super tevreden zijn met de 7022!

Het is trouwens onbegrijpelijk dat met de + box onze audioproblemen als sneeuw voor de zon verdwenen, terwijl bij anderen de issues met de 7022 zich lijken op te stapelen!

Is er dan toch meer tussen hemel en aarde?

Reageer