Skip to main content

 

Fijn weekend, deze vraag mogen jullie hebben!

 

@Ceessie35  Er zijn twee opties de blauwe en de zwarte  weergave

Druk op de knop menu op de afstandsbediening en dan naar tv menu daar kun bovenaan kiezen voor donker en blauw  en daarna bevestigen en klaar is Kees :)


...nergens zie ik een mededeling aan de abonnees gericht, dat je je kleuren helemaal opnieuw moet gaan instellen in je tv menu, onder kleur instellingen.

Wat bedoel je met kleuren instellen in je tv menu onder kleur instellingen.

Is dat op de TV ontvanger of op jouw televisie?


Nee hoor,de dieptekleuren hebben ze veranderd, een heel andere gamma, daar helpt je geen instelling mee, of je het nu donker of blauw zet: De kleurschakeringen zijn veranderd. Denk dat heel veel abonnees het (nog) niet door hebben...Maar dat komt wel als het buiten donkerder wordt.

Dit is ontstaan na de realisatie hier, op de 2 iptv ontvangertjes die ik op een zeer goed 4K tv heb aangesloten.

Toch hartstikke bedankt voor je melding jimny!

Ceessie


Ik heb overigens de kleurstelling alweer oké hoor, iedereen had koorts, nu niet meer..Ik wil alleen even kijken, of er meerdere abonnees dit ervaren, en zo ja, meld het dan even hier.


...nergens zie ik een mededeling aan de abonnees gericht, dat je je kleuren helemaal opnieuw moet gaan instellen in je tv menu, onder kleur instellingen.

Wat bedoel je met kleuren instellen in je tv menu onder kleur instellingen.

Is dat op de TV ontvanger of op jouw televisie?


Natuurlijk kun je je kleuren niet wijzigen in je menu van de iptv decoder HMB 2260, wel kun je een nog donkerder achtergrond instellen, dat heb ik niet gedaan.

Ik heb de kleuren van onze uitstekende 4K (sony) tv in het instelingen menu helemaal bij moeten stellen,ik zie wel een verbeterd zwart, dat is dus de winst voor KPN


Ik heb de kleuren van onze uitstekende 4K (sony) tv in het instelingen menu helemaal bij moeten stellen,ik zie wel een verbeterd zwart, dat is dus de winst voor KPN

Ik ervaar geen verschil op mijn Sony (4K) televisies en heb dan ook niets hoeven bijstellen.


Ik ervaar geen verschil op mijn Sony (4K) televisies en heb dan ook niets hoeven bijstellen.

Hier ook geen enkel probleem op mijn 4K-tv (Samsung). Ook niet op de kleine Sony-tv.


Hier ook geen kleurverschil geconstateerd van het gewone tv beeld.

TV 1 (Samsung) via decoder (en soms de ingebouwde app)

TV 2 zit via Chromecast en TV 3 via Digitenne. Op die 2 laatsten is dus niks van toepassing hieromtrent.


Hier ook geen verschil op mijn LG 4K Oled


Nou, ik heb de nieuwe software ook.  Kijk nu schaatsen maar de baan lijkt wel blauw


Kijk nu schaatsen maar de baan lijkt wel blauw

Dat is hij ook een beetje door de reflectie van de enorme hoeveelheid blauw langs de baan en op de tribune.


Kijk nu schaatsen maar de baan lijkt wel blauw

Dat is hij ook een beetje door de reflectie van de enorme hoeveelheid blauw langs de baan en op de tribune.

Ja, maar op een andere zender is Nikki de Jager bezig, en daar zijn de hoofden rood. 


Kijk nu schaatsen maar de baan lijkt wel blauw

Dat is hij ook een beetje door de reflectie van de enorme hoeveelheid blauw langs de baan en op de tribune.

Ja, maar op een andere zender is Nikki de Jager bezig, en daar zijn de hoofden rood. 

Welk type TV ontvanger heb je?


Een tijd geleden was er een issue met 'HDR altijd aan'. Ook toen veel klachten over rode gezichten. Staat de HDR stand misschien foutief ingesteld? Kijk eens wat het beeld doet als je HDR uit zet. 


https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00163663

@SledgehammerNLDank voor je zeer scherpe reactie!

Direct na de update,begon het signaal te steigeren,,,Zoals ik al berichtte, heb ik de installingen aan kunnen passen.

Op onze 2e tv, (jawel nog een plasma) een ‘gewone’ hd versie dus, zag ik geen wezenlijk verschil na de software-update.

HDR: Ik heb diverse mogelijkheden,om de instellingen te wijzigen, echter, dit verwacht je niet na een software update..

Thanx!

 

 


Een tijd geleden was er een issue met 'HDR altijd aan'. Ook toen veel klachten over rode gezichten. Staat de HDR stand misschien foutief ingesteld? Kijk eens wat het beeld doet als je HDR uit zet. 


@SledgehammerNL Helaas kan ik mijn tekst niet meer aanpassen zag ik, betreffende dit topic.

Anders had ik een verdere toelichting kunnen geven,jij bent kennelijk de énige van al de abonnees,die weet waar je over praat, en waarover het gaat!

Jammer @kpn dat mij een topic zelfs nog afgenomen wordt, zeer jammer!

 


Op mijn VIP5202 staat HDR ook aan en dat geeft geen problemen op mijn Sony KD-43XD8305.

@Ceessie35, jij hebt toch de HMB2260? 

Die zou mijns inziens helemaal geen HDR mogen hebben en heeft ook niet, zoals op de VIP5202, een instelling om HDR aan of uit te zetten.


Een tijd geleden was er een issue met 'HDR altijd aan'. Ook toen veel klachten over rode gezichten. Staat de HDR stand misschien foutief ingesteld? Kijk eens wat het beeld doet als je HDR uit zet. 


@SledgehammerNL Helaas kan ik mijn tekst niet meer aanpassen zag ik, betreffende dit topic.

Anders had ik een verdere toelichting kunnen geven,jij bent kennelijk de énige van al de abonnees,die weet waar je over praat, en waarover het gaat!

Jammer @kpn dat mij een topic zelfs nog afgenomen wordt, zeer jammer!

 

Is het probleem daarmee ook opgelost? Daar gaat het tenslotte om 😉


​​​​ Helaas kan ik mijn tekst niet meer aanpassen zag ik, betreffende dit topic.

Anders had ik een verdere toelichting kunnen geven,jij bent kennelijk de énige van al de abonnees,die weet waar je over praat, en waarover het gaat!

Jammer @kpn dat mij een topic zelfs nog afgenomen wordt, zeer jammer!

Er wordt je niets afgenomen @Ceessie35 , maar een topic reactie kan maar tot één uur na plaatsing bewerkt worden. Dat is een algemene regel en niet alleen voor jou. Plaats gewoon een nieuwe reactie, zoveel als je wil.


Op mijn VIP5202 staat HDR ook aan en dat geeft geen problemen op mijn Sony KD-43XD8305.

@Ceessie35, jij hebt toch de HMB2260? 

Die zou mijns inziens helemaal geen HDR mogen hebben en heeft ook niet, zoals op de VIP5202, een instelling om HDR aan of uit te zetten.

@wjb Oh, en dan houdt het op? Je weet heel goed dat wij 2 x HMB 2260 in gebruik heben. Ik heb hier wel iets meer mogelijkheden, dan alleen op een VIP5202 :smirk:


Kijk nu schaatsen maar de baan lijkt wel blauw

Dat is hij ook een beetje door de reflectie van de enorme hoeveelheid blauw langs de baan en op de tribune.

Ja, maar op een andere zender is Nikki de Jager bezig, en daar zijn de hoofden rood. 


Goedemiddag,

Het enige wat u nu kunt doen, is met het instellingen menu van uw tv, de kleuren geheel opnieuw naar uw  wens instellen.

U bent echt niet de enige, de PIP functie is na de update een ramp geworden, die gebruik ik niet (meer) een dag na deze update blijkt de itv ontvager vanuit stby naar tv beeld vertraagd..Succes!


Een tijd geleden was er een issue met 'HDR altijd aan'. Ook toen veel klachten over rode gezichten. Staat de HDR stand misschien foutief ingesteld? Kijk eens wat het beeld doet als je HDR uit zet. 


@SledgehammerNL Helaas kan ik mijn tekst niet meer aanpassen zag ik, betreffende dit topic.

Anders had ik een verdere toelichting kunnen geven,jij bent kennelijk de énige van al de abonnees,die weet waar je over praat, en waarover het gaat!

Jammer @kpn dat mij een topic zelfs nog afgenomen wordt, zeer jammer!

 

Is het probleem daarmee ook opgelost? Daar gaat het tenslotte om 😉


Ja, het probleem is opgelost.

Ik wil alleen even aankaarten, dat de klantenservice van KPN een passend antwoord kan geven aan abonnees met vragen hierover. Ontkennen is niet handig...Dit ‘probleem’ is er simpelweg.

Met z’n allen gaan roepen, dat er niets veranderd is, is natuurlijk het makkelijkste..


Ik heb hier wel iets meer mogelijkheden, dan alleen op een VIP5202 :smirk:

Kan je mij eens uitleggen wat je hiermee bedoelt want ik kan dit niet helemaal volgen.


Dit ‘probleem’ is er simpelweg.

Welk probleem?


@wjb Ik verwijs u naar het antwoord,wat ik al gegeven heb aan @SledgehammerNL en @Gunthert 

Hier wil ik het bij laten, anders val ik in herhaling.