Skip to main content

Ik kan de klok op mijn HMB2260 niet meer aanzetten voor in de stand bye modus??  

Na de update. 

 

Goedemorgen @delangebert, je ziet dit niet staan onder; menu-instellingen-stand-by?
Hier staat het namelijk wel op de HMB2260 na de laatste update.

 


 

 


Goedemorgen @delangebert, je ziet dit  niet staan onder; menu-instellingen-stand-by?
Hier staat het namelijk wel op de HMB2260 na de laatste update.

 

 

Wist ik maar kan hem niet op ja zetten.

Evengoed bedankt. 


Probeer eens een software reset; menu-instellingen-systeem software opnieuw installeren. 


Ik heb het hier ook getest met de dark-mode en ervaar ook hier geen probleem. 
 

Je hebt de KPN afstandsbediening wel correct gekoppeld?


Wat gebeurt er precies als je het op ‘Ja’ probeert te zetten, @delangebert? Want, zoals Anneke ook al aangeeft, het zou gewoon moeten werken. Zo niet, doe dan inderdaad eens de reset die Anneke noemt.


Opvallend dat er bij jou geen RBL versie staat. Daar zou 1.2.2. moeten staan.

Heb je al 

A: de ontvanger even min. 30 sec. uit gehad met de schakelaar op de achterkant.
B. Software opnieuw installeren gedaan …. of
C: een Frisse start

Even op persoonlijke noot.

Die klokfunctie is mijns inziens volkomen nutteloos en overbodig. Juist tijdens tv kijken zou je een klok willen hebben, die is er dan niet. Bovendien geeft de klok ook weer een iets hoger stroomverbruik in standby.

Ontvanger staat de hele dag aan. Eerst radio, later TV. Gaat 1 x per dag aan bij opstaan en weer standby bij naar bed. Staat in woonkamer. In slaapkamer zou het mij ook zelfs te veel licht geven. Heb daar zelfs de wekkerradio weggehaald en nu een gewone lcd wekker.

Andere providers hebben inmiddels, net als KPN, ook displayloze ontvangers. T-mobile en Tele2 al sinds jaar en dag geen display, dus ook geen klok. Nieuwste KPN (5202) en Ziggo's nieuwste, de Next, ook niet.

Derhalve staat er naast mijn tv al jaren een prima DCF 77 klok. 24/7 de juiste tijd en ál"tijd”.


Opvallend dat er bij jou geen RBL versie staat. Daar zou 1.2.2. moeten staan.

*

 

@PeterG

Heb ik ook niet op de 2260…. geen idee waarom niet eigenlijk...is volgens mij ‘altijd’ blanco geweest…

 

@delangebert Is het inmiddels gelukt? 


Probeer eens een software reset; menu-instellingen-systeem software opnieuw installeren. 

ik ben momenteel niet thuis.


Ik heb het hier ook getest met de dark-mode en ervaar ook hier geen probleem. 
 

Je hebt de KPN afstandsbediening wel correct gekoppeld?

daar had ik niks aan gewijzigd ik kan namelijk de standbye tijd wel wijzigen met OK maar de klok dus niet.


Wat gebeurt er precies als je het op ‘Ja’ probeert te zetten, @delangebert? Want, zoals Anneke ook al aangeeft, het zou gewoon moeten werken. Zo niet, doe dan inderdaad eens de reset die Anneke noemt.

met op de OK drukken gebeurt er helemaal niks bij de klok, wel bij de standbye tijd wijzigen.


Opvallend dat er bij jou geen RBL versie staat. Daar zou 1.2.2. moeten staan.

Heb je al 

A: de ontvanger even min. 30 sec. uit gehad met de schakelaar op de achterkant.
B. Software opnieuw installeren gedaan …. of
C: een Frisse start

Even op persoonlijke noot.

Die klokfunctie is mijns inziens volkomen nutteloos en overbodig. Juist tijdens tv kijken zou je een klok willen hebben, die is er dan niet. Bovendien geeft de klok ook weer een iets hoger stroomverbruik in standby.

Ontvanger staat de hele dag aan. Eerst radio, later TV. Gaat 1 x per dag aan bij opstaan en weer standby bij naar bed. Staat in woonkamer. In slaapkamer zou het mij ook zelfs te veel licht geven. Heb daar zelfs de wekkerradio weggehaald en nu een gewone lcd wekker.

Andere providers hebben inmiddels, net als KPN, ook displayloze ontvangers. T-mobile en Tele2 al sinds jaar en dag geen display, dus ook geen klok. Nieuwste KPN (5202) en Ziggo's nieuwste, de Next, ook niet.

Derhalve staat er naast mijn tv al jaren een prima DCF 77 klok. 24/7 de juiste tijd en ál"tijd”.

Software niet opnieuw geïnstalleerd en ik vindt de klok niet nutteloos.

Wel fijn dat jij een DCF klok hebt die geen stroom verbruikt zo eentje wil ook wel hebben als straks de klok weer gaat verdwijnen op de nieuwe kastjes. ;-)


Opvallend dat er bij jou geen RBL versie staat. Daar zou 1.2.2. moeten staan.

*

 

@PeterG

Heb ik ook niet op de 2260…. geen idee waarom niet eigenlijk...is volgens mij ‘altijd’ blanco geweest…

 

@delangebert Is het inmiddels gelukt? 

nee nog niet omdat nog omdat ik een paar dagen weg ben.


met op de OK drukken gebeurt er helemaal niks bij de klok

OK heb je pas nodig bij ‘bewaar en sluit’. Op ja zetten doe je met < of > in de ring om de OK knop.

DCF klok hebt die geen stroom verbruikt

Nou ja, wel batterijen natuurlijk. Maar één keer per anderhalf jaar batterijen vervangen.

En de klok is niet handig omdat ie er juist NIET is als je 'm WEL wilt hebben. Zonder klok vind ik bovendien duidelijker te zien dat ie op standby staat.

Bij mij gaat de ontvanger (in woonkamer) 's ochtens meteen aan op radio. En staat vervolgens de hele dag aan totdat ik weer zelf horizontaal ga. Rond 17:00 u / 18:00 u. naar tv kanaal.

Momenteel staat deze DCF 77 klok naast m'n televisie.


met op de OK drukken gebeurt er helemaal niks bij de klok

OK heb je pas nodig bij ‘bewaar en sluit’. Op ja zetten doe je met < of > in de ring om de OK knop.

DCF klok hebt die geen stroom verbruikt

Nou ja, wel batterijen natuurlijk. Maar één keer per anderhalf jaar batterijen vervangen.

En de klok is niet handig omdat ie er juist NIET is als je 'm WEL wilt hebben. Zonder klok vind ik bovendien duidelijker te zien dat ie op standby staat.

Bij mij gaat de ontvanger (in woonkamer) 's ochtens meteen aan op radio. En staat vervolgens de hele dag aan totdat ik weer zelf horizontaal ga. Rond 17:00 u / 18:00 u. naar tv kanaal.

Momenteel staat deze DCF 77 klok naast m'n televisie.

Of topic maar het is mij nu wel duidelijk dat jij de klok niet handig vindt.

Ik zou het weer handig vinden als de klok wel zou werken anders zou ik geen On Topic starten en niet om of topic antwoorden te krijgen dat jij de klok niet handig vindt.

Maar ik zal het vrijdag weer eens proberen  als ik weer life thuis ben en dan zal ik on topic hier wel posten of de update  cq herstart gewerkt heeft.

 

PS. jouw link naar het klokje https://www.klokkenspeciaalzaak.nl/radiocontrolled-klokken/Digitale-radio-controlled-klok-AMS-5898-nederlands werkt niet.


Nou, klokje… het is een wandklok grootte klok. Die ik overigens staand (met de standaard) gebruik.

Maar ik vrees dat het resultaat van de link nog in mijn cache stond want hier komt ik idd wel op de site van de winkel maar met de melding product niet gevonden.

HIER (bol) de mijne heeft een zilverkleurige rand. En de wijzerplaat is zo groot als bij een wandklok, ca. 18 cm. Iedereen die op visite komt valt 'm op en vind 'm tof.

 

En dan nu nog even de instelling op de ontvanger.

Het zou toch moeten werken. Selecteer de klok instelling en met < of > zet je het op Ja. Ga dan naar Bewaar en Sluit en klik op OK. Als dat niet werkt is er iets mis m.b.t. opslaan op je ontvanger in de software.

Dan zou je 'm eerst eens even 30 sec. uit kunnen zetten. Dan helpt al vaak. Anders nog “software opnieuw installeren” danwel Terug naar Fabrieksinstellingen (Frisse start).

Hopelijk heb je dan (evt. weer instellen) je standby-klok weer terug.


Vandaag thuis gekomen en het werkt weer als vanouds. 

Er is een update geweest zie foto 🤗💪🤔

 


Ook gekozen voor het zwart/grijze menu zie ik.


Ook gekozen voor het zwart/grijze menu zie ik.

Met mijn staar problemen een uitkomst.