Skip to main content

L.S., Geachte lezer, KPN-medewerker,

 

Omdat ik op géén enkele andere wijze met de KPN in contact kan komen, maak ik gebruik van deze kans.

 

Probleem

 

Onze televisie maakt een knetterend geluid.

We hebben van alles gedaan om dit knetteren te verhelpen ( trouwens soms zijn er ook enigszins vage flauwe strepen over de lengte van het beeld te zien die van onder naar boven golven tot op eenderde van onder af.)

Alles wat we tot nu toe gedaan hebben heeft niet geholpen. 

Acties:

Bekabeling opnieuw aansluiten.

Modem resetten.

 

Wij zijn niet bijkans geweest om met KPN in contact gekomen. Voorheen keek een medewerker mee in mijn. Modem om een klacht te herstellen. Nu krijg ik een computer aan de telefoon en een sms toegestuurd. Hiermee kan ik helemaal niets, omdat het niets uithaalt.

 

We staan op het punt om een nieuwe tv aan te schaffen, echter krijgen de opmerking of we wel zeker zijn dat de klacht aan de televisie ligt en niet aan het modem of misschien wel aan de kabels buiten het pand. Immers enige tijd geleden is er in de omgeving glasvezel aangelegd. Hiervan hebben wij géén gebruik gemaakt (ondanks de nogal opdringerige colportage van diverse aanbieders), omdat we tevreden zijn met KPN Interactieve TV.

 

Er is bij ons de gedachten ontstaan, dat er een verband zou kunnen zijn tussen de aanleg van die glasvezelbekabeling en onze huidige probleem.

 

Wij willen van jullie, KPN, weten of wij ons op het verkeerde been hebben gezet en dat we echt beter af zijn met het kopen van een nieuwe tv, omdat het namelijk daaraan ligt want dat hebben jullie dan voor ons bewezen uitgezocht.

 

Wij vertrouwen op een bijzonder goede afhandeling zoals wij dat al jaren lang genieten van de KPN, daarom verblijven wij

 

Met vriendelijke groet

Marjan en Rob van der Meij

 

Hallo @Opperdepop, welkom op het KPN forum. Heel goed dat je ons hier hebt gevonden, de community helpt graag :)

Knetterend geluid uit de tv? Dat lijkt me niet helemaal in orde. Welke merk en type tv heb je?

@huistijger, lees je mee? Jij hebt hier deskundige op het gebied, als tv-monteur :smiley:


Tv is van merk Loewe type is Xelos A32 of 37


Hoi @Opperdepop en @Nadia 
Ik lees het nu pas, ben n.l. druk bezig mijn schutting te vernieuwen en zit daarom even niet zoveel meer op het forum.

Maar goed nu jouw probleem opperdepop
Komt het geknetter uit je TV? ook als er niets op aangesloten zit?
Ik krijg daarom ook sterk de indruk dat het nog een beeldbuisTV is omdat daar spanningen van zo'n 27000 volt gebruikt worden wat vaak het knetteren veroorzaakt.
Zo ja dan  is het duidelijk dat je TV defect is.

Het knetteren kan zeer zeker niet van glasvezel komen.
Ook de experibox en de tv-ontvanger is haast onmogelijk dat het daar in zit.

Dus zo op afstand is mijn diagnose:  TV defect

 

Update:

Heb ff gekeken je hebt een plasma TV
Ook daar worden hoge spanningen van enkele duizenden volts in gebruikt
Een LCD of Oled tv is ook veel energiezuiniger dan een plasma TV


Dank voor je deskundige kijk op de situatie, @huistijger. Lastig natuurlijk om een voor 100% zekerheid een diagnose op afstand te stellen, maar ook ik vermoed dat het aan het tv-toestel ligt. 

Glasvezel heeft er sowieso niks mee te maken, dat het knetterend geluid is opgetreden nadat glas is aangesloten is puur toeval.

Wil je zeker weten dat het aan de tv ligt? Sluit dan een andere (leen)tv aan op je tv-ontvanger. Je merkt meteen het resultaat :wink:

Heb ff gekeken je hebt een plasma TV
Ook daar worden hoge spanningen van enkele duizenden volts in gebruikt
Een LCD of Oled tv is ook veel energiezuiniger dan een plasma TV

Mooie bijkomstigheid, een energiezuinige tv :deciduous_tree:


Tv knettert ook wanneer dvd speler aan is.


Tv knettert ook wanneer dvd speler aan is.

Duidelijk dus

TV defect
Even een waarschuwing
Dat knetteren is het overslaan van vonken, dus het zou brand kunnen veroorzaken!


overigens een andere tv aansluiten kan niet omdat ik die niet heb.

Dus dat wordt dan toch een andere tv😕😬

in ieder geval bedankt voor het meedenken.

 


Geen dank, @Opperdepop. Fijn dat we je hebben kunnen helpen. Succes met het kiezen van een nieuwe tv :sunglasses:  


Persoonlijk zou ik 'm direct uit het stopcontact halen zodat ie ook niet meer standby staat.

TV is al best oud ook.


Persoonlijk zou ik 'm direct uit het stopcontact halen zodat ie ook niet meer standby staat.

TV is al best oud ook.

Ligt er natuurlijk aan waar het knetteren vandaan komt. Als het uit de luidspreker komt kan het ook aan alle voorafgaande “schakels” liggen. 

Komt het ergens anders vandaan dan meteen de stekker er uit voor hij begint te stinken of ontploft. 

En als je het niet weet dus ook de stekker er uit. :stuck_out_tongue_winking_eye:


dank voor jullie meedenken.👍🏻

tot een volgende vraag🤗


Goede tips van Peter en Cor, stekker eruit uit voorzorg kan geen kwaad. 

Leuk om te lezen dat je vaker terugkomt, @Opperdepop. Tot de volgende vraag :nerd:


Reageer