Skip to main content

Hallo,

Een vraag omdat ik niet weet hoe ik het zelf kan oplossen.

Ik heb een Philips 55OLED936 televisie die rechtstreeks op het KPN modem is aangesloten.

Heb tevens 1 Gbit/s glasvezel internet van KPN. 

Op de tv is de KPN tv app geïnstalleerd.

Telkens als ik een veel bekeken voetbalwedstrijd wil kijken dan knippert mijn beeld zwart en schakelt de app tussen slechte en goede beeldkwaliteit. Het is dan alleen op die specifieke zender; dus tijdens Oranje alleen op NPO1 en bijv. tijdens Champions League alleen op RTL7. Andere zenders blijven dan wel goed werken. Voor en na de wedstrijden is het ook niet van toepassing.

Het was tijdens Ned-Arg zo erg dat ik via de Ziggo inlog van iemand anders het voetbal via de Chromecast naar de tv heb gecast. En dat werkte ook nog eens gewoon goed.

Is er iets dat ik hier tegen kan doen? Of ligt dit echt aan de app zelf en moet KPN dit oplossen?

Mvg

Bart 

@8bit Welkom op het forum. 

Wat een bijzondere situatie heb je. Dit doet zich dus alleen voor bij veelbekeken wedstrijden? 

Dus niet bij bijvoorbeeld een Europa League wedstrijd? En ook echt alleen bij sport en niet op andere zenders? 


Klopt @Rutger_ !

Ik kan verder prima TV kijken, verder helemaal geen klachten. Ook tijdens zo'n drukbekeken wedstrijd komt het zelfs op andere zenders niet voor. Heel frusterend als je met vrienden samen kijkt 😁


Hallo @8bit ,

Je kijkt via de TV-app en dan heb je bij voetbalwedstrijden sowieso al te maken met een niet ideale beeldkwaliteit. Want bij voetbalwedstrijden is er veel beweging en dan heb je eigenlijk een betere beeldkwaliteit nodig. Het verschil met TV kijken via een ontvanger is bij sportwedstrijden best groot. Daarnaast zijn er veel klanten die naar die wedstrijden kijken en dat blijkt een aanslag te zijn op het netwerk. 
 

Zelf kijk ik naar deze zenders via de ether (Digitenne) in een uitstekende beeldkwaliteit. Bij Digitenne heb je tegenwoordig ook geen aparte ontvanger nodig, maar kun je gebruik maken van een CI+-module. Die kun je voor vijf euro per maand toevoegen aan jouw abonnement. Heb je eenmaal de beeldkwaliteit van die manier van TV-kijken gezien, dan gebruik je nooit meer de TV-app. 


@8bit Ik zie en hoor inderdaad dat het schakelen in kwaliteit iets is wat vaker voorkomt tijdens drukke streams. 

Wedstrijden zoals van het WK en de Champions league vragen ook het uiterste van onze servers. 

Ik heb de melding uiteraard intern uitgezet, ik durf alleen niet te zeggen of we hier op korte termijn iets aan kunnen doen. 

Voor eventuele voortgang en updates voor de Smart TV app kun je het topic in de gaten houden.