Skip to main content

Met de afstandbediening van KPN kun je ook de televisie bedienen. Vooral in- en uitschakelen en geluidssterkte. Je hebt dan de afstandbediening van de televisie niet meer nodig. Met de nieuwste afstandbedieningen kun je ook de versterker bedienen. Mooi mooi!

En dan is er nog een knop voor bronkeuze, linksonder het cijferblok. Als je daarop drukt heb je een probleem. Je moet de afstandbediening van de televisie erbij halen om een bron te kiezen en het bronmenu weer weg te halen.

Je kunt natuurlijk ook een universele afstandbediening in huis halen.

Bronkeuze met de kpn afstandsbediening werkt hier prima met een tv van Samsung, Philips en Sony. 

Wat is het merk van jouw tv. Mogelijk moet je net een andere instelling hebben. Of voor een redelijk nieuwe tv ook de meest recente kpn afstandsbediening met oa de Netflix knop.


@Tientien 

De ab van de tv heb je nog wel nodig.

Voor de instellingen van de tv.

Als het een smart tv is, voor het bedienen van de app's op de tv (dat is mijn voorkeur)😉

 

P.S.

De meeste app's zitten niet op de KPN tv decoder.

En bij een 4K heb je 4K via de smart tv app of je moet de 4K KPN tv decoder hebben.


Bronkeuze met de kpn afstandsbediening werkt hier prima met een tv van Samsung, Philips en Sony. 

Wat is het merk van jouw tv. Mogelijk moet je net een andere instelling hebben. Of voor een redelijk nieuwe tv ook de meest recente kpn afstandsbediening met oa de Netflix knop.

Mijn televisie komt van Philippus. Met de KPN-ab kan ik het bronkeuzemenu van de televisie aan- en uitzetten, maar geen bron kiezen. De Netflikkers-knop bedient steeds de KPN-ontvanger, dus daar heb je ook niks aan.

Een oudere ab heeft ook voordelen. Als de KPN-ontvanger “uit” staat (dat is helemaal niet uit) dan toont hij op welke knop je moet drukken om hem in werking te krijgen. De knop met een kringetje en een streepje. Op de nieuwere ab heeft die knop een ander opschrift.


Ah @Tientien , je hebt dus nog de afstandsbediening D3 neem ik aan. Met de kleurknoppen bovenin. Ook met die kan je de bronkeuze van een Philips gewoon bedienen. Bron knopje indrukken en dan met het kompas omhoog en omlaag en OK knop bron instellen.

Werkt het zo niet met je D3, doe dan eens de code (voor Philips) 525 😉.

Instellen: houdt de STOP knop 5 seconden ingedrukt. De rode led knippert dan. Toets 5 2 5 in. Led knippert 2 x. Nu zou het moeten werken. 

afstandsbediening D3