Skip to main content

Ik heb viaplay aangeschaft maar komt deze ook bij kpn in de apps te staan?

Daar is eigenlijk nog niets over bekend. Hou er maar rekening mee dat het binnenkort nog niet gaat gebeuren.


Heel appart je betaald er voor om te kunnen kijken best appart


Niks appart aan. Is bij Disney+ ook zo.

 


Ja maar het is net als videoland en netflix in mijn optiek een app… Zouden ze moeten fixen


Ja het zijn apps. Die kunt u op allerlei apparaten gebruiken. Maar in geval van ViaPlay of Disney+ dus niet op de tv ontvanger. 


Vanuit kpn moeten ze daar wat aan doen


Vanuit kpn moeten ze daar wat aan doen

Dat kan niet eens. KPN kan die apps niet maken. Die apps moeten speciaal voor de tv-ontvangers gemaakt worden door Viaplay en door Disney+. Zolang die partijen daar geen zin in hebben gebeurt het niet.


Vanuit kpn moeten ze daar wat aan doen

 

KPN maakt de app niet.

ViaPlay, Disney+, etc. zij maken de app.

Dat geld ook voor de app op je televisie (smart tv).

KPN tv decoder werkt met Linux en daar heeft ViaPlay, Disney+, etc. nog geen app voor gemaakt.

 

P.S.

Ik geef altijd de voorkeur aan de app's op de Smart tv.

ViaPlay kan je perfect via de app op de Smart tv, Chromecast, etc. kijken.

Ik heb nooit problemen en bij Netflix en Disney+ ook veel programma's in 4K 

Uitzondering de F1 race op za. en zo. die kijk ik op kanaal 225 (van ViaPlay mag daar niet meer dan dit op worden uitgezonden). 


De basis van de ontvanger bij kpn is Linux. Daar zijn standaard geen apps voor. Maar voor Android ( mobiele apparaten), Android-TV ( boxen, sticks en sommige televisie fabrikanten), iOS ( Apple only).

Het moet dus ontwikkeld worden en daar hebben die streaming diensten vast en zeker geen zin in of behoefte aan. De consument kan tenslotte zelf al een chromecast of streaming apparaat aanschaffen. 

Wij gaan ons toch niet geheel afhankelijk van onze providers opstellen als consument. 🙂

KPN levert je tenslotte ook geen tv per ontvanger om er gebruik van te maken. 


Ik voel me in de maling genomen. Je krijg een bericht dat je alles via de favoriete app te bekijken is, maar op de slaapkamer is het niet te zien omdat het geen smart tv is. Zet er duidelijk bij dat het niet via de kpn ontvanger te zien is.  Ik heb alleen beneden een smart tv en heb juist viaplay genomen om in bed sieries te kijken. Echt waardeloos dit. Alsof je een auto koopt maar ergens anders banden moet regelen om te kunnen rijden. Koekoek. Zeg het gelijk weer op. 


Mijn smart tv is te oud voor de app en mij is verteld  dat ze er mee bezig waren om het vast op de decoder te krijgen ,dat zou dan ergens in de nazomer worden nou we zijn nu november .

Dus ik voel me ook wel een beetje in de maling genomen hoop dat het nog wel gaat gebeuren 


Mijn smart tv is te oud voor de app en mij is verteld  dat ze er mee bezig waren om het vast op de decoder te krijgen ,dat zou dan ergens in de nazomer worden nou we zijn nu november .

Dus ik voel me ook wel een beetje in de maling genomen hoop dat het nog wel gaat gebeuren 

 

Je kan het ook o.a. met een Chromecast doen.

Casten doe je dan vanaf je mobiele telefoon of tablet.

 

Volgens mij is er nooit een toezegging geweest.

Alleen dat kanaal 225 (wordt op za. en zo. gebruikt voor de F1 (meer mag niet van ViaPlay)) stopt.

Dus zover ik weet stopt alleen kanaal 225 eind dit jaar.😉


wij hebben net kpn en daar stond duidelijk viaplay.als ik dat had geweten dan had ik niet bij kpn gegaan.

 


Zie hier.

Ik las dat de HBO max app nu ook op de Arris VIP 5202 staat.

 

Wie weet komt ViaPlay er ook op.


wij hebben net kpn en daar stond duidelijk viaplay.als ik dat had geweten dan had ik niet bij kpn gegaan.

 

Ziggo is nog veel slechter. Gelukkig kijk ik bijna geen tv meer, alleen nog voor het journaal. Kpn box.is over enkele jaren history... net als dvd en cd.


Voor 30 euro heeft u een Chromecast met Google TV.

https://www.bcc.nl/televisie/mediaspeler/media-streamer/google-chromecast-google-tv-2k-wit/329344

Daar kan de viaplay app op. Zo kunt u kijken zonder uw smartfoon te gebruiken.


Wij hebben net KPN en daar stond duidelijk ViaPlay. als ik dat had geweten dan had ik niet bij KPN gegaan.

 

Ziggo is nog veel slechter. Gelukkig kijk ik bijna geen tv meer, alleen nog voor het journaal. Kpn box.is over enkele jaren historie... net als dvd en cd.

 

Pas als de app op de tv van KPN dezelfde hoge stream (12,5 Mb/s) heeft.

Dus in de best mogelijke stream.

Eerder ga ik niet over en blijf ik bij de KPN tv decoder.

En voor streamingdiensten gebruik ik de app op de Smart tv.😉

 

En zover ik weet heeft ook Ziggo de ViaPlay app niet op hun decoder.

Ik dacht nog bij niemand, alleen via o.a. Smart tv.

 

Zover ik weet maken de providers de app's niet zelf.