Skip to main content

Ik zie dat Viaplay via de kpn beschikbaar komt, maar ik zie  alleen aankondigingen via een smart TV of extra box van Apple/Google.

Komt deze niet via de gewone KPN box beschikbaar zoals Ziggo sport?

 

Het is bijzonder raar dat men 40 minuten onderzoek moet doen om duidelijkheid te krijgen, en dan later alsnog blijkt dat het niet klopt. Beschikbaarheid van de TV decoder app is niet goed gecommuniceerd (komt ‘ie er nu wel of niet?!). Er is ook niet gecommuniceerd dat een apple of android TV noodzakelijk is, alleen een smart TV (daar zit wel een verschil tussen). Het is ook niet direct duidelijk dat het geen TV kanaal betreft.

 

Dus ja, behoorlijk misleidend.


Na onderzoek te doen wordt duidelijk dat het via de apps bekeken kan worden, maar dat KPN nog niet klaar is met de app voor de TV ontvanger, vandaar de tijdelijke kanaal op 225.

Wat een onzin, het is juist Viaplay geweest die de providers gevraagd heeft tijdelijk ook een lineair kanaal beschikbaar te stellen om zo te voorkomen dat hun streaming platform overbelast gaat raken tijdens de F1 races. Daarnaast is het Viaplay die nog niet klaar is met die app voor de TV ontvangers van kpn.


Dus die app voor de KPN ontvangers komt er wel? Ik zie graag een officieel ja/nee antwoord op de vraag van TS @Jan vK .

 

Ik ben ook maar een tussenpersoon. Mijn pa checkt dagelijks de apps in de TV ontvanger of Viaplay er al tussen staat en vraagt er constant naar.

 

Overigens is het geen onzin. Het is letterlijk de informatie die ik heb verzameld van verschillende forum posts en de KPN website. Toegegeven dat het vaak informatie van andere klanten is, maar dat bewijst het maar weer hoe onduidelijk alles is.

 


Dus die app voor de KPN ontvangers komt er wel?

Dat is naar mijn weten nog niet bekend maar commercieel gezien zou het heel onhandig zijn als Viaplay niet met een app voor de TV ontvangers van kpn zou komen.

Maar de bal daarvoor ligt wel bij Viaplay immers zij zullen die app moeten ontwikkelen.


Helaas mijn TV is te oud, dus zal een nieuwe moeten aanschaffen of via de PC gaan kijken.

Waarom dan Viaplay via KPN wordt aangeboden begrijp ik niet??

Ik heb een Xiaomi android tv stick gekocht. Nu is mijn plasma weer smart. 


Heb je een duur abonnement voor 1 zender ( heb een te oude tv past de app niet op) kun je de race nog niet eens opnemen???


Heb je een duur abonnement voor 1 zender ( heb een te oude tv past de app niet op) kun je de race nog niet eens opnemen???

Hallo @hofmans , zelfs met de meest geavanceerde apparatuur had je nog niet op kunnen nemen, dat staat Viaplay niet toe. Er zijn wel manieren om tot een bepaalde tijd terug te kijken, zie daarvoor de website van Viaplay.

Succes.

 


@hofmans

abonnement voor 1 zender

Viaplay is een streamingdienst. Geen zender. De app is niet beschikbaar via de ontvanger van kpn.

Maar je kunt over het aanbod beschikken via de app voor smart-tv (Samsung, LG, Philips, Sony en TCL).

Streamingapparaten Chromecast V3 of V4, Nokia 8000, Nividia ShieldTV, Apple TV box.

Met Chromecast V3 is ook een smartphone, tablet nodig om de casten va de Viaplay app. Website kan ook http://viaplay.com/nl-nl .

https://viaplay.com/nl-nl/devices .


Heb je een duur abonnement voor 1 zender ( heb een te oude tv past de app niet op) kun je de race nog niet eens opnemen???

Met een Chromecast van 50 euro en een smartfoon kun je het volledige aanbod van viaplay bekijken. Enige voorwaarde is dat de tv een hdmi poort moet hebben.


Ziggo heeft de APP ook in hun mediabox, of dit 100% van Viaplay of juist Ziggo is durf ik niet te zeggen maar hier moet KPN toch wel wat mee naar mijn idee. 
Je kan fijn alles met de box doen incl een berg onzin apps maar voor Viaplay moet je dan weer andere gekke sprongen maken, dat is erg jammer.