Skip to main content

Ik probeer de 2 afstandbedieningen van KPN te koppelen met mijn nieuwe TV: Thomson 40FG2S14.

Ik heb een oudere afstandbediening met code D3, hiervoor zijn voor het merk Thomson 39 codes opgegeven. Geen van deze codes werkt echter.

Dan heb ik een nieuwere afstandbediening T4HU1910, hiervoor zijn voor het merk Thomson 9 codes opgegeven. Ook geen van deze codes werkt.

Zijn er al nieuwe codes beschikbaar voor mijn TV?

@PeterG weet hier veel van en wil je misschien wel helpen @RobTV .

Ik heb hem even ingeseind.

 


Hier ben ik al 🙂. (Dank, JanD)

Het kan zijn dat de D3, indien veel ouder dan de tv dus, niet werkt icm heel nieuwe tv's.

Werkt de tv überhaupt met infrarood? (met diens eigen afstandsbediening bijvoorbeeld)

Het zou echt wel moeten lukken met de 1910 met één van de 9 codes.

Reset de ab eerst eens. Houdt rood en blauw samen enkele seconden ingedrukt totdat ledje brandt, daarna bevestigen met OK.

Bij punt 3: toets de 3 cijfers niet met Max Verstappen snelheid achter elkaar in!

Ten overvloede nog de Thomson codes. 

005 171 219 324 491 547 548 549 707


Dank jullie beide voor de snelle reactie. Ik ga het uitproberen, maar heb geen idee of mijn thomson met infrarood kan omgaan. Ik zoek het verder uit. Dank voor nu.


Volgens de verkoper is de AB van Tomson via infrarood. Ik heb de AB van KPN gereset, maar geen van de codes werkt. De Tomson TV is wel een model van 2024. Wellicht dat er een nieuwe code moet komen.

Ik hoop dat KPN reageert op dit probleem. Dank voor jullie hulp zover.


Dan moeten we eens verder gaan kijken. Ik kan niet zomaar codes laten toevoegen. Welk type ontvanger heb je op dit moment exact in gebruik?


Ik ben er achter gekomen dat de winkelier ook deze nieuwe TV nog niet goed kent. De TV werkt niet met infrarood, maar met Bluetooth.

Ik heb mijn abonnement bij KPN inmiddels laten wijzigen naar de KPN+ Box, waardoor ik straks mijn afstandbediening wel kan koppelen aan de nieuwe TV.

Sorry voor alle verwarring en dank allen voor de snelle reacties.


Ik heb mijn abonnement bij KPN inmiddels laten wijzigen naar de KPN+ Box, waardoor ik straks mijn afstandbediening wel kan koppelen aan de nieuwe TV.

Ook die kpn afstandsbediening ondersteunt alleen tv's die met infrarood werken. 

De Bluetooth koppeling is alleen voor de plus box zelf.

Wat dan wel kan via HDMI CEC is de kpn box  grotendeels, bedienen met de afstandsbediening van de tv zelf. Thomson afstandsbediening. 


Reageer