Skip to main content

Ik probeer de afstandsbediening te koppelen aan mijn Loewe Connect maar geen van de voorgestelde codes heeft het gewenste effect. Soms werken bepaalde functies wel maar nooit allemaal zoals gewenst. Ik heb alle codes geprobeerd uit het stappenplan.

Heeft iemand dezelfde ervaring of een goed advies?

Hoi @Rja1962, welkom bij ons op het forum. Lastig dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen op jouw Loewe tv. Welke codes heb je precies al geprobeerd? Heb je de stappen op onze website hiervoor al eens gevolgd: Afstandsbediening koppelen?


Bedankt voor je reactie.

Ik heb het eerst geprobeerd met code 6, dat werkt niet. TV gaat niet uit met aan/uit toets, en ook andere werken niet.

vervolgens heb ik het stappenplan gepakt en de 8 codes die er bij Loewe staan, wederom zonder resultaat.

Ik zet nu de TV aan met afstandsbediening TV, moet vervolgens HDMI koppeling maken.

Dan pak ik de afstandsbediening van KPN, maar niet alle toetsen werken na behoren, maar het gaat.

Als ik de TV uitzet pak ik de afstandsbediening van de TV weer, activeer deze en zet de TV uit.

Niet echt praktisch, gaarne advies.

groeten Bob

 

 

 


Wat bedoel je precies met de HDMI koppeling? Is dat het overschakelen naar de HDMI poort waar de tv-ontvanger op zit aangesloten of iets anders? Onze afstandsbediening doet standaard alleen de bediening van de tv-ontvanger (menu's, zenders etc), de functies van het tv toestel (zoals volume en aan-/uitzetten) moeten ingesteld worden. Dat is waar dit koppelen voor is. Welk type afstandsbediening heb je precies uit het stappenplan?


Als ik de TV aanzet kan ik dit doen met de afstandsbediening van Loewe en met de afstandbediening van KPN.

De TV geeft dan echter dat er geen signaal is op de antenne ingang. Dan kan ik met de Loewe afstandbediening het ingangssignaal instellen voor HDMI 1 en dan krijg ik het TV signaal. Een aantal functies op de KPN afstandbediening werken dan wel, maar ook een aantal niet.

Omdat ik met de afstandbediening van KPN wel de TV aan kan zetten, maar niet uit kan zetten, moet ik overschakelen naar de Loewe afstandbediening. 
 

Op de website www.KPN.com/afstandbediening heb ik die linksboven staat.

 

groeten Bob


Bij een Loewe dien je zelf in het menu in te stellen waar ie op aan gaat. Standaard is dat de antenne ingang. Die, met de interne tuner, wordt bij kpn niet gebruikt.
Stel dus in het menu van je tv i.i.g. in dat ie aangaat op de hdmi ingang waar de ontvanger op zit. Dan hoef je dat niet meer te doen na aanzetten van de tv.

Verder: Ik begrijp dat je de 5202 ontvanger hebt. Dan is het mogelijk nodig éérst de afstandsbediening een fabrieksreset te geven. Daarna is opnieuw koppelen met de ontvanger nodig, maar dan kun je wél deze instellen op Loewe. Doe dit bij voorkeur volgens de handelingen en codes die in de pdf vermeld staan inderdaad :relaxed: .

De énige functies die de kpn ab voor je tv kan ondersteunen zijn aan/stand-by. Volume/mute en source (bronkeuze, ingangskeuze). Dat laatste wordt dus minder nodig als je dat, met de Loewe ab, op je tv instelt voor de juiste hdmi ingang.


Peter,

 

bedankt voor je bericht, ik heb het geprobeerd maar zonder succes.

 

Factory reset hielp ook niet, vrees dat ik met 2 afstandbediening en moet blijven werken.

 

groet Bob


Goedenavond,

sterker nog, ik ben nog verder van huis. Nu werken er veel minder functies op de KPN afstandsbediening.

zelfs de knop Netflix werkt nu niet meer. Ik ben er wel weer even klaar mee met alle adviezen.

groet Bob


Dat die knop ook opeens niet meer werkt is raar inderdaad @Rja1962! Die zou natuurlijk wel moeten blijven werken. Ik kan me voorstellen dat je dan even klaar bent met adviezen. Toch probeer ik het nog even, blijft die knop buiten werking als je de afstandsbediening nogmaals reset?

Het kan zijn dat de afstandsbediening niet op het tv toestel kan worden ingesteld, in dat geval kan het zijn dat je beide afstandsbedieningen moet gebruiken.


Heb ook nog gezocht maar vind geen model van Loewe met 2008. Of is het er een uit het jaar 2008 ?


Goedemiddag,

 

allemaal bedankt voor de reacties. Na meerdere keren een factory reset uitgevoerd te hebben reageerde de afstandbediening weer.

 

vervolgens heb ik het geprobeerd met code 6 voor Loewe, geen succes.

Daarna heb ik 27 verschillende codes geprobeerd die ik op internet gevonden heb, allemaal zonder succes.

 

Ik kan het gebruiken zolang ik maar beide afstandsbedieningen bij de hand houd. Het is niet anders.

Het gaat hier om een Loewe Connect 32” Media Full HD+ DR+ uit 2008

Groeten Bob


Als dat deze is is dat best een mooi design. Zie ook google: https://www.google.com/search?q=Loewe+Connect+32%E2%80%9D+Media .

Best mogelijk dat een 13 jaar oud type niet meer werkt via de afstandsbediening van KPN.


Het lijkt er dan inderdaad op dat de afstandsbediening niet op dit model tv kan worden afgesteld. Je kunt beide afstandsbedieningen naast elkaar gebruiken, onze afstandsbediening bedient de tv-ontvanger (zenders, menu) en de Loewe ontvanger bedient de functies op de tv zelf (aan/uit, volume).


Klopt,

 

Alleen jammer dat de REC knop het niet doet.

 

groeten Bob


Alleen jammer dat de REC knop het niet doet.

Maar, Bob…. heb je wel het opnemenpakket erbij? (van af 2 decoders gratis inbegrepen, maar met één niet standaard).

Opnemenpakket los (met één decoder): € 4,99 p/mnd.
Vanaf 2de decoder gratis inbegrepen. (elke extra decoder is € 5,-- per maand)


Kijk, dat verklaart het.

:grinning:

bedankt, groeten Bob