Skip to main content

Ik probeer de afstandsbediening te koppelen aan mijn Samsung tv en dat lukt maar ten dele. Alle knoppen werken behalve de stand-by knop voor de tv (Samsung) en de volumeknoppen niet. Enig idee hoe dit kan en hoe los ik het op? Ik heb het al 10x geprobeerd en ook met de andere codes die kpn op de lijst heeft staan, maar niets lukt. Ik heb zelfs de ontvanger al terug op de fabrieksinstellingen gezet (gereset frisse start).

Alvast bedankt!

@IreneRothfusz . Welkom op het klanten helpen klanten forum van KPN! :bouquet:

Bij mij werkt mijn redelijk nieuwe Samsung goed met code 270.

Houdt de source en ok knop tegelijk ca. 5 sec. ingedrukt totdat rode ledje brandt. Druk daarna rustig 2 7 0 in en druk op ok. Bij mij werken tv aan/uit, volume en source dan prima.


@PeterG 

Was ook bij mij de oplossing!

:ok_hand_tone3:


Nee, bij die staat het merk aan de binnenkant van het klepje: Tech4Home.

Met die ab werkt de mijne met de code 270.

Houdt source en OK tegelijk ingedrukt totdat het rode ledje oplicht. Type 270 in. Daarna OK knop. Wedden dat het dan wel werkt met volume, tv aan/uit en bron (source)?

 

Top! Het werkt. Bedankt!


Na dagen klungelen bleek dit de oplossing. Bedankt (en hoe kom je aan die truc?)


en hoe kom je aan die truc?

@AnnetKlinkt , "gewoon” via kpn.com/afstandsbediening.

De ab aanklikken die je hebt. Via de link in “Staat jouw merk televisie er niet bij?” krijg je een pdf met die handeling en codes voor alle (beschikbare) merken.