Skip to main content

Koppelen afstandsbediening KPN TV+ aan ONKYO A-9150 versterker lukt mij niet met de door KPN verstrekte ONKYO codes. Ik hoop dat er een oplossing is.

Er valt niks te “koppelen”. Je kunt de volume knoppen (alleen die) instellen om het volume van een soundsysteem ermee te bedienen.

Zie deze pdf. Daar staat het wat mij betreft allemaal in. http://kpn.com/hc  (PDF document)

De link werkt mogelijk niet zo. Open dan eerst een nieuw venster/tabblad, plak de link in de adresbalk en open 'm dan.


Hartelijk dank voor je reactie.

Om het volume van mijn audioversterker (ONKYO A-9150) met de KPN afstandsbediening te kunnen regelen heb ik gedaan wat in het document van KPN staat (http://kpn.com/hc). De ONKYO codes die in dit document zijn opgesomd werken geen van alle ( 002  027  130  182  189  270) Ik hoop dat hier een oplossing voor is.


Tja, oplossing. De afstandsbediening van de Onkyo zelf gebruiken. (?) Ik zou het anders ook niet weten.

Je kan nog proberen de afstandsbediening eerst te resetten (rood en blauw enkele seconden ingedrukt houden en dan ok knop). En dan opnieuw instellen.

Het ondersteunt alleen het volume! Niet het aan/uit zetten van de versterker.

Zelf heb ik het (Pioneer) weer 'teruggedraaid’, want vond het erg vervelend dat ik daardoor het tv volume niet meer kon gebruiken. Had ik dáár weer een aparte afstandsbediening voor nodig. 

TV-geluid gebruik ik best veel. Nieuws, talkshows, real life, show rubrieken, etc.

Pioneer surround versterker alleen bij muziek, films, en sommige series (mits ze goed surround geluid hebben).


Peter, wederom bedankt voor je snelle reactie!

De afstandsbediening van de Onkyo zelf gebruiken is inderdaad een oplossing. Jouw advies heb ik opgevolgd. (rood en blauw enkele seconden ingedrukt en dan ok knop). En dan opnieuw instellen. Helaas heeft dit niet geholpen. Sinds kort heb ik TV en Internet van KPN en naar tevredenheid. Een feit is wel dat ik met de afstandsbediening van de  Mediabox-next het audiovolume  van mijn Onkyo wel kon instellen. Bedankt voor je advies.