Skip to main content

Help vrienden die niet zo technisch zijn, met het installeren van hun nieuwe modem, tv-ontvanger en tv in hun nieuwe huis. De tv is de Philips 43PUS7607 die door KPN als actie is meegeleverd. Ik heb een probleem met het koppelen van de twee afstandbedieningen, opdat alleen nog de KPN-afstandbediening gebruikt kan worden. Dat is het laatste model met de zwarte zijkant, dat kwam met ook het laatste model van de tv-ontvager.

Na het koppelen volgens de gebruiksaanwijzing (met code 4 van Philips) werkt het heel even. Alle bedoelde functies, tv, volume, mute en source, doen het. Maar niet voor lang. Want nadat de tv met die witte afstandbediening op standby is gezet, en weer aangezet, werken de functies niet meer.

Kortom, de koppleing is tijdelijk. Wat doe ik fout?

Hallo @nn1lf1Phone ,

Heb je stap twee bij de controle wel gedaan?

Dus hieronder bij punt vijf. 

  1. Stap 2.

    Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

  2. Stap 3.

    Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

  3. Controleren

  4. Stap 1.

    Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source.

  5. Stap 2.

    Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood. Werken de knoppen niet? Druk dan op de FFWD-knop en ga dan terug naar afstemmen en probeer het opnieuw.


Hi @nn1lf1Phone, ben je hier verder mee gekomen met de hulp van @Noordzee? Hoor het graag 🙂


Zoals ik had aangegeven, help ik digibete vrinden. Die wonen niet om de hoek. Ik dacht dat ik het bij hen helemaal goed gedaan had. Maar weet dat niet zeker.  Ik heb de instructie, waarvoor dank aan Noordzee, hen doorgemaild. Nog niet gehoord of dat succesvol was. Pas in het nieuwe jaar ga ik weer bij hen langs. Zal dan zelf alsnog precies doen wat is aangeraden. Dan kom ik erachter of ik eerder een fout gemaakt heb, of dat er iets technisch mis is. Mag de chat intussen open blijven staan?

 Dank en groet, FLinn
 


Je kunt hier weer reageren om te laten weten of het wel of niet is gelukt @nn1lf1Phone 🙂

In tussentijd wil ik je graag hele fijne feestdagen wensen 😊🎄✨


Beste Maja en Noordzee,

Dank en insgelijks al het goede toegewenst. Ik laat in ieder geval van mij horen zodra ik meer weet.

Groet, FLinn


Prima @nn1lf1Phone ,

We zijn benieuwd of het bij je vrienden is gelukt. 


Beste Maja en Noordzee,

Gisteren heb ik bij mijn vrienden nieuwe pogingen gedaan, inclusief nu heel bewust ook afsluitend op OK gedrukt.

Het resultaat is, dat de knoppen hard/zacht en mute werken, de sourceknop niet. Een druk op de TV-knop zet inderdaad te tv uit. Maar met die knop kan ik de tv niet weer aanzetten. Daarvoor is het nodig de eigen afstandbediening van de tv te gebruiken. Ook voor het zoeken van andere bronnen, Netflix of de dvd-speler op een andere HDMI-poort, moet ik de eigen afstandbediening van de tv gebruiken.

Wat nog verder te proberen?

Groet, FLinn


Maar met die knop kan ik de tv niet weer aanzetten. Daarvoor is het nodig de eigen afstandbediening van de tv te gebruiken. Ook voor het zoeken van andere bronnen, Netflix of de dvd-speler op een andere HDMI-poort, moet ik de eigen afstandbediening van de tv gebruiken.

 

@nn1lf1Phone 

Ik denk dat het maar het beste is om te accepteren dat voor die specifieke functies de afstandbediening van de TV noodzakelijk is.  Een andere oplossing heb ik niet voor je.  


Ik wil toch ook nog even aanraden om een ander exemplaar afstandsbediening te koppelen, puur voor de zekerheid. 

@nn1lf1Phone, zou jij in het opmerkingsveld onderaan in je profiel, de naam- en adresgegevens van je vrienden willen noteren en hier even een seintje geven als je die gegevens op hebt geslagen? Dan zorg ik dat daar een nieuwe afstandsbediening bezorgd wordt, dit is verder kosteloos. Mocht die afstandsbediening hetzelfde resultaat gaan geven, pas dan kan ik me aansluiten bij de conclusie van Noordzee. Het is absoluut nog wel het proberen waard, aangezien het uiteraard voor kan komen dat er een afstandsbediening is geleverd waar een raar foutje in zit!


Dank, dank. De vrees dat het uiteindelijk zal uitdraaien op de noodzaak toch met twee afstandbedieningen te moeten blijven werken heb ik gisteren al bij de familie achtegelaten.

Maar, ik blijf proberen. De suggestie dat het kan liggen in een foutje in de afstandbediening, neem ik graag over. Ikzelf heb nog een witte KPN-afstandbediening liggen, die ik nauwelijks gebruik. Die ga ik eerst eens proberen. Dat wordt echter pas volgende week. Ik kom zeker er bij u beiden op terug.

Groet, FLinn


Ik hoor volgende week graag je bevindingen @nn1lf1Phone!


Beste Maja en Noordzee,

Vanmiddag heb ik mijn vrienden weer bezocht. En met mijn eigen reserve-witte-afstandbediening lukte het inderdaad nu alle functies naar behoren te bedienen. Opluchting. Zij zagen erg op tegen het moeten gebruiken van twee afstandbedieningen.

En dus lag het aan een defect in hun apparaatje. Ik zou uiteraard graag mijn eigen afstandbediening weer terugkrijgen. In het profiel dat ik hierboven kon aanklikken, heb ik zowel mijn eigen adres als dat van de familie gegeven, en ook hun klantnummer. Het gemakkelijkst zou evenwel zijn het pakketje naar mijn adres te sturen. Ik kan ook een klantnummer van mijzelf nog invullen, maar dat is waarschijnlijk niet relevant; ik vind namelijk van deze correspondentie niets terug in mijn eigen MijnKPN.

Groet, FLinn

 


Ah, heel fijn dat het met een ander exemplaar toch allemaal wel lukt @nn1lf1Phone 😃

Aangezien die van jou daar nu goed werkt, is het inderdaad het handigst om bij je vrienden niets meer te veranderen. Ik heb geprobeerd of ik je een nieuwe afstandsbediening toe kon sturen, maar mijn systeem doet hier een beetje moeilijk mee en ik krijg die optie niet te zien 😐

Zou je eens kunnen kijken of het je zelf wel lukt om een nieuwe afstandsbediening aan te vragen? Dit is volledig kosteloos 🙂


Beste Maja,

Het blijkt dat de ‘kapotte’ afstandbediening van mijn vrienden thuisgekomen goed te koppelen is aan onze LG-tv. Iedereen tevreden dus: Mijn vrienden kunnen uit de voeten met hun ene afstandbediening (mijn oude) en ik heb wat ik al had (als vanouds bediening van mijn tweede tv met de ooit kapot verklaarde afstandbediening).

Wat mij betreft: Dank voor de steun,

Over en sluiten.

Groet, Flinn


Ah kijk aan, eind goed al goed en iedereen blij 😃

Graag gedaan en jij óók bedankt voor de hulp, zonder jou hadden je vrienden nu een minder fijne tv-ervaring gehad!