Skip to main content

Ik heb een nieuw abonnement en daarbij alles nieuw gekregen. Van alles werkt maar krijg de TV niet gekoppeld.

Als ik druk op de source knop gaat het lampje niet rood branden, ook niet als ik een code invoer.

Gevolg niet koppelen, want de afstandsbediening doet niet wat er beschreven is en kom niet verder, geen roodlampje geen code in te geven.

 

Wat doe ik verkeerd. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @Fransdeeerste ,

Je moet ok+source indrukken:)


Source knop + Nummer van merk TV dan » knop en dan TV uitzetten of aan met knop links boven en dan OK


Volgens mij heb ik dat steeds gedaan, weet dat ik iets niet goed doe, want zowel op de ene als op de andere heb ik het zelfde.  Heb nu drie kastjes thuis met drie afstandsbedieningen, degene die de monteur heeft ingesteld doet het, degene (twee stuks) lukt mij niet.

Heb nu een vraag die duidelijkheid kan geven:

Druk op de source knop en tegelijk druk ik één van de bekende codes in, maar krijg geen roodlampje te zien.  Druk per poging maar één code in, moet ik soms door gaan met alle codes in tikken tot het rode lampje gaat branden? 


Ik raad u even om naar deze link te gaan https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm kijk even goed hoe de afstandsbedieningen eruit zien en klik daarbij het juiste plaatje aan.


Via die link met het stappenplan heb ik steeds gedaan, krijg geen roodlichtje te zien op de afstandsbediening dus kan niet verder in het stappenplan


Hallo @Fransdeeerste ,

Ik doe het altijd zo: kijk in de stappen welke code"s voor jouw tv merk gelden.

Druk ok+source in en vul de een van de code's in.Werkt de code niet?Ga dan naar de volgende.

 


Maar ook als je een code invult die niet de juiste is, zie je dan wel het rode lichtje of zie je dan niets


Hallo @Fransdeeerste ,

Het gaat zo:Je drukt de ok+source knop in.Dan gaat een rood lampje branden.Dan voer je de code in.Na het invoeren van de code knippert het lampje 2x.Dit werkt bij elke code hetzelfde.


Zo had ik het ook gelezen in het voorbeeld en dat indrukken moet een 5 seconden.

wat ik dus niet heb gedaan is de ok knop er bij in te drukken gelijk met de source knop, druk alleen de source knop in.

 

Ga nu proberen beide knoppen in te drukken.  


Martijn197108 bedankt voor de hulp, inderdaad was het probleem dat ik niet tegelijkertijd de ok knop indrukte, volgens mij staat dat ook niet in het stappenplan, althans zeker niet duidelijk.

 

Met jouw hulp is het dan toch gelukt. 


 

Met jouw hulp is het dan toch gelukt. 

Goed zo:thumbsup:


Even voor een ieder die tegen dit aanloopt, het staat niet goed in de beschrijving van de KPN.

 

Er wordt daar niet aangegeven tegelijkertijd de source knop ook de ok knop moet indrukken.

 

Als de KPN dit leest graag de gebruiksaanwijzing aanpassen :) 

Â