Skip to main content

Wij hebben de Bose Soundbar 600 aan onze LG televisie aangesloten met een HDMI kabel op de HDMI ARC poort van de TV. Alles doet het, maar het geluid van de Soundbar kan alleen worden veranderd m.b.v. De Bose afstandbediening. Wij willen graag de KPN afstandbediening gebruiken om ook het geluid aan te passen. Wij hebben al geprobeerd met Mute en 9 indrukken de afstandbediening te koppelen. Gebruikt deze afstandbediening infrarood? Weet iemand hoe dit goed te krijgen?

Ik weet niet voor welke KPN tv decoder deze ab is.

 

Maar je kan over het algemeen alleen koppelen aan de tv zelf.

En dan:

Aan / uit

Volume

Mute

Source

 

Maar als je de Soundbar met een HDMI kabel verbind met HDMI eARC (op oude tv's ARC) dan kan je het volume via de tv regelen. 

Zo doe ik het ook.

Als ik het volume op de tv hoger zet, gaat de soundbar harder en visa versa. 

De Soundbar moet het wel ondersteunen natuurlijk.😉

Mar volgens mij ondersteund de Bose het, dus moet lukken. 

 

Zowel met de Arris VIP 2952 (die ik eerder had) als met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkte / werkt het perfect.


Open een nieuw tabblad op je laptop. Typ daarin de url kpn.com/hc . Er wordt dan een pdf met codes en instel uitleg gedownload voor de T4H op Home Cinema. 

Bose is code 246

@joop2011 

Al sinds oktober 2019 levert kpn voor decoders afstandsbedieningen van T4H.

Dus als vervanging voor de Arris vip2952 en Arcadyan hmb2260.

En bij Arris vip5202 en Sagemcom DIW7022 is dat het enige merk.


Joop / Peter G bedankt voor jullie antwoorden. Helaas niet het gewenste succes. We blijven de Bose afstandbediening maar voor het geluid gebruiken. Het lukt niet om met onze KPN afstandbediening ook de Bose Soundbar aan te sturen.


Joop / Peter G bedankt voor jullie antwoorden. Helaas niet het gewenste succes. We blijven de Bose afstandbediening maar voor het geluid gebruiken. Het lukt niet om met onze KPN afstandbediening ook de Bose Soundbar aan te sturen.

 

Heb je hem dan niet op de HDMI eARC of ARC op de tv aangesloten met een goede HDMI kabel?

En je tv gezet, indien nodig, op externe luidsprekers?

Dan kan je via de tv het volume van de Bose aansturen.

En de tv kan je dan bedienen via de KPN ab.


HDMI kabel als bijgeleverd bij Soundbox gebruikt. In LG tv ARC ingang. TV op geluid HDMI ARC.

Geloof dat ik alles heb gedaan zoals nodig 😢


Hoi @Vreetje. Wat jammer dat het nog steeds niet is gelukt. Kan je wel de volume bedienen van jouw televisie wanneer je de soundbar even loskoppelt? Volgens mij is het zo dat wanneer je jouw soundbar aansluit met een HDMI kabel op de ARC poort, dat je het geluid kan aanpassen door de volume van jouw tv aan te passen. 


Vikash, HET PROBLEEM is dat ik het geluid NIET kan aanpassen door volume van TV te regelen met HDMI kabel op de ARC ingang van de TV en in de Soundbox!

TV volume regelen terwijl Soundbox niet is aangesloten lukt uiteraard prima.


Dit moet je in de tv zelf instellen.

Met de ab van de tv.

Zie gebruiksaanwijzing van de tv. 


En als je de soundbar aangesloten hebt en je probeert het volume te regelen, wat gebeurt er dan? Helemaal niets? Kan je bijvoorbeeld nog wel op ‘source’ of aan/uit drukken? Oftewel: reageert de afstandsbediening helemaal niet?