Skip to main content

Enkele maanden geleden heeft LOEWE een nieuwe tv geintroduceerd, de bild i en bild c. Deze worden geleverd met een afstandsbediening die niet dezelfde code heeft als de eerdere LOEWE tv's, waardoor mijn KPN afstandsbediening niet meer werkt voor aan/uit en volume. Eerdere antwoorden op dit forum hebben slechts betrekking op de oudere Loewe modellen. Volgens LOEWE is KPN op de hoogte gesteld. Mijn vraag is of KPN al nieuwe code's heeft zodat ik de KPN remote kan koppelen en deze prachtige nieuwe tv weer met 1 afstandsbediening kan bedienen.

Welkom op het forum :relaxed: .

Geen van de codes werkt?

Welke afstandsbediening heb je:

 


Hoi PeterG,

 

Ik heb ze allemaal. 1 t/m 4 althans,.

Ik weet welke code ik moet hebben voor de Loewe modellen t/m 2020, maar die werken niet. Ook de oude Loewe remote werkt niet op de nieuwe modellen. Ik heb nog niet gekeken of het toevallig werkt met de code van een ander merk. Zal ik eens doen


Ja heb hier het zelfde probleem hoop op een snelle update 


Ook de oude Loewe remote werkt niet op de nieuwe modellen.

Dat is inderdaad al een flinke indicatie dat het met de kpn afstandsbediening ook niet gaat werken. De T4H (afb. 1 en 2) is van okt. 2019 namelijk. De andere kpn ab's zijn nog ouder.

MAAR: ook niet met de stappen en code's uit de pdf ?

Mogelijk werkt die nieuwe Loewe helemaal niet met Infra Rood?


De nieuwe loewe afstandsbediening bediening werkt zeker wel op infrarood . Maar de codes zijn er gewoon   ( nog) niet 


@peterspeijer en @Tom Gruijters Welkom op het forum. 

Bedankt voor het melden van deze situatie, ik durf niet direct te zeggen hoe dit zit. 

Ik heb contact gezocht met een collega om uit te zoeken of hier al codes voor zijn of nog niet. Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier delen! 


Bedankt @Rutger_ 

Voor de duidelijkheid: Ik ben verkoper van LOEWE televisie en installeer bij de klanten thuis. Met de “oude” modellen kon ik prima alle KPN remotes koppelen. Het gaat hier om de nieuwe remote behorend bij Loewe bild i en bild c. Volgens LOEWE is er contact met KPN. KPN heeft de benodigde informatie van LOEWE doorgekregen, maar ik hoop er op deze manier een beetje vaart achter te kunnen zetten.

Een ander oplossing zou zijn als de KPN decoder werd voorzien van HDMI C.E.C, maar dat is waarschijniljk ijdele hoop.


Het gaat hier om de nieuwe remote behorend bij Loewe bild i en bild c.

Met de remote van de televisie zélf moet je ook niks m.b.t. kpn.

Het gaat juist om het instellen van de (witte) kpn remote opdat de televisie aan/uit en hard/zacht gezet kan worden met de witte kpn remote.


@peterspeijer Ik ben ondertussen in contact met mijn collega's. 

Gaat het overigens om alle Loewe Bild I en Bild C modellen? 


Het gaat om alle Loewe bild i en bild c.

 

Als de KPN decoder HDMI CEC zou ondersteunen was het probleem ook opgelost, maar helaas.


@peterspeijer Excuses voor de late reactie. 

Heb je voor mij van alle modellen waar het om gaat de typenummers? Dan kan ik deze doorgeven en kunnen mijn collega's hier verder naar kijken. 


@PeterG Bedankt voor de toevoeging. Dat is precies de bedoeling, maar KPN schiet niet op met het verwerken van de door Loewe aangeboden specificaties.

 


@Rutger_  Loewe bild i en bild c zijn de type benamingen. ( bild i.48 en bild i.55 enzovoort ) maar die hebben allemaal dezelfde nieuwe Loewe afstandsbediening.


@peterspeijer 

Het is helaas sowieso niet meer mogelijk om de IR afstandsbediening (2), met witte onderkant, van de codes voor die Loewe's te voorzien. Zowel de ab's bij de mensen thuis als die die nu op voorraad zijn.

Wel is het mogelijk om de ab's met de zwarte onderkant (1) via BT te updaten. Dat zijn dus gebruikers met een Arris vip5202.

Gebruikers met een Arris vip2952 en Arcadyan hmb2260 zullen de Loewe qua aan/uit, volume/mute en bronkeuze met de Loewe ab moeten blijven bedienen.

Ook is de C3/D3 (3) ab niet bruikbaar voor die nieuwe toestellen. Maar… gelukkig levert een fabrikant afs.bed. bij tv's toch!

Het zijn natuurlijk alleen aan/uit, volume/mute en bronkeuze, hè. Het is geen ramp.

 


Hallo allemaal ik heb sinds kort ook een Loewe bild I tv en ik hem ook niet koppelen met de afstandsbediening van de decoder.

is er inmiddels al een oplossing.


@Th.Pl 

Welkom op het forum. 

Nee, die is er nog niet. 

Als ie al komt zal dat alleen op de afstandsbediening in combinatie met de Arris vip 5202 kunnen. 


Hallo Peter, dat is wel jammer als ik een Arris vip 5202 wil hebben kost mij dat ook nog €2,50 per maand en daar ben ik niet blij mee.


@Th.Pl

… en bij een bestaand abo kun je die alleen krijgen met het Hussel abo ÉN minimaal 100 Mb/s lijncapaciteit.

Heb je nu Alles in 1 (waarbij de 5202 sowieso niet kan), dan moet je naar het Hussel abo mét 4k zenderpakket à € 2,50 (en dat laatste krijg je alleen bij een 100 Mb/s lijn). Kun je geen 4k afnemen dan krijg je als bestaande klant ook met Hussel geen 5202. Overigens kun je na 6 maanden het 4k zenderpakket weer stoppen. Dan vervalt ook de kosten daarvan.


Hallo Peter, ik heb een hussel pakket maar ik kan niet voor 4K kiezen.

ik heb het pakket vorige jaar moeten aanpassen omdat ik verhuisd ben de decoders zijn toen meegegaan.

weet jij hoe en waar ik het kan aanpassen.


@Th.Pl

Als je het niet kan aanpassen dan gaat het niet lukken. Dat kan dan alleen als je minimaal 100 Mb/s op de lijn kan hebben. Als die mogelijkheid er niet is dat kan het niet. (geen 100 Mb/s = geen 4k pakket = geen 5202 = geen ab die eventueel aangepast gaat worden voor die nieuwe Loewes. En dat is nog allerminst zeker!)

Twee opties:

Toch een tv kopen die wat allrounder is. (Persoonlijk háát ik Loewe en B & O. Beide merken veel te duur; je betaalt te veel voor het merk zelf.)

Of met de Loewe afstandsbediening ook de tv aan/uit en hard/zacht zetten. Want afgezien van source is dat dan ook het enige mbt de tv wat met de kpn ab zou kunnen.

Zelf heb ik een Samsung. Het énige merk dat zelf KPN ook volledig ondersteunt. En je zelfs met de Samsung ab de ontvanger volledig kan bedienen.

Ook een LG is goed te gebruiken i.c.m. KPN decoders. Alleen teletekst niet.

 

Jaren geleden vond ik een B & O ook lastig te bedienen. Kreeg 'm bij een kennis niet op de scart ingang (toen nog dig. decoders via alleen scart). Ze keken op een 'grote’ B & O nog analoog en gebruikten de decoder alleen voor Film1. Maar toendertijd zaten al álle zenders erop in digitale SD kwaliteit.


Beste Peter ik heb hussel 100Mb abonnement dus wel vreemd dat ik niet kan kiezen.


Via koper is het TOT 100. Mogelijk is de echte snelheid iets lager omdat de lijn dat niet haalt. 

Dan kan 4k en dus een 5202 niet. 

Vooralsnog is de update nog niet eens aangekondigd! En ook nog niet zeker. 


Als er wel een update is gekomen zou je een vip5202 afstandsbediening kunnen kopen,Die vervolgens updates laten doen bij een kennis die een vip5202 heeft en daarna de afstandsbediening afstellen op je tv.

Je kan de vip5202 afstandsbediening gewoon op de HD decoders gebruiken,Alleen werkt hij dan via infrarood i.p.v bluetooth.


Bedankt voor je bericht hier kan ik mee verder 


Vandaag heb ik met succes mijn nieuwe Loewe TV Bild C32 gekoppeld aan de KPN Arris ontvanger.

Ik heb een speciale afstandsbediening van Loewe Benelux gekocht (de ITV Remotecontrol IR KPN) via mijn EP winkel. Deze werkt met IR. Na invoering van de code 818 op deze speciale AB werkt alles, dus zowel voor de Loewe TV als voor de KPN ontvanger.

Hierbij nog de tekst van het email bericht van Loewe Opta Benelux:

De KPN afstandsbediening die met de huidige KPN-decoders wordt geleverd werkt niet met een Loewe televisie met SL7xx technologie. 
Vanaf heden hebben wij originele KPN-afstandsbedieningen (Lotus L2 geleverd door de leverancier van KPN) op voorraad die wel werken met SL7xx technologie.
De KPN-afstandsbedieningen met Artikel nummer 849034 zijn beschikbaar aan onze kostprijs, nl. 12,55 euro net, incl. invliegkosten en lokale transportkosten.
De KPN afstandsbediening dient alleen nog gekoppeld te worden met de Loewe televisie met SL7xx technologie. Hieronder vindt u het stappenplan om deze te activeren.

1. Houd de AV-toets en OK toets tegelijk ingedrukt tot het rode ledje blijft branden (zie bovenstaande afbeeldingen).

2. Voer daarna de 3-cijferige code 818 in (=Loewe SL 7xx) door de overeenkomstige cijfertoetsen in te drukken en weer los te laten.

3. De rode LED zal daarna 2 x kort knipperen als het gelukt is.

Het is een oplossing voor alle nieuwe Loewe TV modellen, dus jullie zullen ook op deze manier geholpen kunnen zijn.