Skip to main content

Volgens het instellingenmenu ( "vakje” afstandsbediening) op mijn UHD-ontvanger VIP5202 zou ik mijn NAD versterker C338 moeten kunnen koppelen aan mijn afstandsbediening om hiermee het geluidsvolume van de TV te regelen. Elders op een KPN site heb ik de vereiste koppelcode gevonden (086), maar vele pogingen hebben niet het resultaat gehad dat één en ander werkt: daar waar vermeldt staat dat na de knop “vooruitspoelen” het rode lampje één maal moet knipperen, gebeurt dit niet. In plaats daarvan brandt er een groen lampje.

Wie kan mij uit de brand helpen met een goede tip? Bvb dank.

@NAD versterker 

Zover ik weet, kan je alleen de tv koppelen met de afstandsbediening van de KPN tv ontvangers.

 

Een paar jaar geleden had Logitech een hele mooie en perfecte universele afstandsbediening.

Helaas is Logitech hier 2 jaar geleden mee gestopt. 😣


Welkom op ons forum @NAD versterker! We denken hier graag met je mee. 

Je vind op ons forum meer informatie over het koppelen van de afstandsbediening met jouw eigen geluidsapparatuur. Zie bijvoorbeeld ook onderstaand topic met de uitleg en tips van @PeterG. Ik hoop dat je daarmee verder komt!

 


Het is niet zoals je beschrijft “versterker koppelen aan afst.bed. om geluid van de tv 😲 (huh!) mee te bedienen”.

Maar wel:

Je kunt de volumeknoppen van de afstandsbediening instellen voor een geluidssysteem. Het volume van de tv kan dan niet meer met de kpn ab geregeld worden.

Hoe je de volumeknoppen van de kpn ab instelt voor je NAD versterker vind je in de PDF.

De code voor NAD is inderdaad 086.

Houdt dan de MUTE knop en de ok knop enkele seconden samen ingedrukt totdat het rode ledje op de ab brandt. Daarna (niet te snel achter elkaar) 0 8 6 intoetsen.

Daarna kan je het volume van je NAD regelen met de kpn ab.

Uitleg met plaatjes (van de knoppen) in de PDF Home Cinema Codes voor afstandsbediening.