Skip to main content

Vandaag heb ik mijn modem en digitale tv van KPN geïnstalleerd.

Vrijwel direct liep ik tegen het probleem aan dat er geen geluid was via mijn Sonos Beam. Inmiddels is dat opgelost en kan ik via digitale tv kijken met geluid waarbij ik de afstandsbediening van KPN kan gebruiken voor het bedienen van het geluid. (Ik heb de sonos beam via optische kabel aangesloten op kpn ontvanger). Het probleem is dat er enkele apps niet beschikbaar zijn via KPN (Disney + en HBO Max), mijn sonos beam werkt dus niet op deze apps doordat hij is aangesloten op de kpn ontvanger.

Zodra ik de Sonos Beam op de HDMI(arc) aansluiting gebruik krijg ik geen geluid. Heeft iemand dé oplossing waardoor ik de Sonos Beam kan gebruiken op zowel de tv apps van mijn Samsung smart tv en daarnaast ook op de TV ontvanger? (Dit kon voorheen wel altijd bij mijn vorige provider).

De vraag is dan: hoe had je het bij je vorige provider aangesloten.

Bij mijn weten heeft bv Ziggo ook geen app voor Disney+ en HBO in de ontvanger.

Optical en ARC (hdmi) zijn 2 verschillende ingangen op de SB. Die zul je ZELF moeten schakelen al naar gelang wat je gebruikt.

Voor ARC is een verbinding tussen de televisie en de SB nodig. Buiten de ontvanger (ongeacht provider) om.
Een Samsung tv heeft maar één van de hdmi poorten geschikt voor ARC.
Ook Anynet+ (hdmi cec) in de televisie moet aan staan.


Hey Peter, bedankt voor je reactie. Voorheen had ik de Sonos Beam gewoon aangesloten op de ARC aansluiting, geluid ging automatisch.

Als ik nu op NPO 1 aan het kijken ben en switch naar de Disney+ app blijft het geluid van die zender actief zonder dat de Sonos Beam werkt op de app. (ik snap dat dit komt omdat hij via de optische poort op tv + ontvanger is aangesloten). Maar zou fijn zijn als het gewoon via de ARC zou kunnen en geluid op beide zou werken

 


Voorheen had ik de Sonos Beam gewoon aangesloten op de ARC aansluiting, geluid ging automatisch.

Maar…. waarom heb je dat nu niet ook zo aangesloten?

ARC is iets tussen je televisie en je SB. Daar staat het gebruik van welke provider via een ontvanger totaal buiten.

Wat je ook nog kan doen: optisch van af de televisie naar de SB.


Hoi @kenneth043, welkom bij KPN en ook hier op het forum :)
Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en hier je vraag stelt! Ik zie dat je vraag min of meer al is beantwoord door @PeterG en ik kan hier verder eigenlijk niet zoveel maar aan toevoegen. Hopelijk weet je waar je aan toe bent en wat de mogelijkheden zijn. Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben dan horen we dat natuurlijk ook graag!


Goedendag 

ik heb een KPN tv box en de Sonos Beam 

hoe kan ik het geluid met de afstandsbediening van KPN regelen ??

ik heb een optische kabel aangesloten omdat arc niet werkt bij mij 

 

mvg 

John


Goedendag 

ik heb een KPN tv box en de Sonos Beam 

hoe kan ik het geluid met de afstandsbediening van KPN regelen ??

ik heb een optische kabel aangesloten omdat arc niet werkt bij mij 

 

mvg 

John

Zie uitleg in onderstaande link.
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/sonos-soundbar-aan-een-afstandsbediening-koppelen-590330


Goedemorgen @Johnthefireflly en welkom hier op ons forum!

 

Goedendag 

ik heb een KPN tv box en de Sonos Beam 

hoe kan ik het geluid met de afstandsbediening van KPN regelen ??

ik heb een optische kabel aangesloten omdat arc niet werkt bij mij 

 

mvg 

John

Zie uitleg in onderstaande link.
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/sonos-soundbar-aan-een-afstandsbediening-koppelen-590330

Is het je met deze informatie nog gelukt om het geluid te regelen met de afstandsbediening van KPN?


Goedemorgen  
 

nee nog steeds niet gelukt 

ik had de afstandsbediening al gekoppeld in de Sonosapp maar het geluid werkt steeds niet samen met de afstandsbediening 

het lampje op de afstandsbediening brand ook rood al ik op het geluid harder/zachter druk terwijl verder alles wel werkt


Goedemorgen  
 

nee nog steeds niet gelukt 

ik had de afstandsbediening al gekoppeld in de Sonosapp maar het geluid werkt steeds niet samen met de afstandsbediening 

het lampje op de afstandsbediening brand ook rood al ik op het geluid harder/zachter druk terwijl verder alles wel werkt

Haal de sonos soundbar eens kort van de stroom af. Werkt het daarna wel?

Het klopt trouwens dat er een rood lampje brand bij het bedienen van het geluid. Dat is bij mij ook en de sonos reageert dan ook op de afstandsbediening.


Goedemorgen  
 

nee nog steeds niet gelukt 

ik had de afstandsbediening al gekoppeld in de Sonosapp maar het geluid werkt steeds niet samen met de afstandsbediening 

het lampje op de afstandsbediening brand ook rood al ik op het geluid harder/zachter druk terwijl verder alles wel werkt

Haal de sonos soundbar eens kort van de stroom af. Werkt het daarna wel?

Het klopt trouwens dat er een rood lampje brand bij het bedienen van het geluid. Dat is bij mij ook en de sonos reageert dan ook op de afstandsbediening.

Goede tip @Eric89, hopelijk helpt dit voor de topicstarter ook!