Skip to main content

Sinds een paar weken problemen met de gelijktijdige koppeling van de afstandsbediening met ontvanger/tv. De bediening heeft het jaren goed gedaan.

Van alles geprobeerd; ontkoppelen van ontvanger een andere ontvanger etc.

Als tv aan staat geen koppeling met de ontvanger? Ik moet de ontvanger als eerste aanzetten op de zender die ik wil zien, ik kan de gids niet oproepen of naar een ander kanaal switchen.

Als tv aan staat wel in staat om de volume te bedienen van de tv.

Alles uitzetten, dan moet eerst de tv uit daarna kan de ontvanger pas bereikt worden?

Hallo @KvK 

 

Heb je misschien iets op de TV aangesloten wat infrarood uitzend, draadloze koptelefoon o.i.d., dan die even loskoppelen en kijken of je dan ook nog problemen hebt.

Heb je al nieuwe batterijen geprobeerd in de afstandsbediening?

Heb je bij die andere ontvanger ook een AB, zo ja heb je daarmee hetzelfde probleem?

Anders zou het ook kunnen dat de AB aan vervanging toe is, je kan hier een nieuwe aanvragen: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/nieuwe-afstandsbediening-aanvragen.htm


Beste GeSp,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nogmaals alles geprobeerd, de batterijen had ik al een keer vervangen.

Ik heb er ook niets op aangesloten met infrarood. De andere 2 tv's met afstandsbediening hebben geen problemen boven en beneden ook niet.

Nu heb ik de afstandsbediening ook geprobeerd op een andere tv en ontvanger en daar functioneert ie zoals het hoort? Een nieuwe laten komen is dan ook niet de oplossing, toch?

 


@KvK ,  nee dat lijkt mij dan ook niet de oplossing.

Lijkt wel of die TV dan zelf IR signaal uitzend, als je die afschermt aan de voorkant met een krant of stuk karton werkt de AB dan wel op de KPN ontvanger?


Ik ga het vanavond testen, bedankt voor het meedenken,


Goedenavond GeSp,

Ik heb de locatie bij de tv afgedekt met wat boeken maar de ontvanger reageert ook zo niet. Nu kon ik ook het geluid niet meer bedienen.


Ook goedenavond @KvK 

 

Toch wel een heel apart probleem wat je hebt, op dit moment zou ik niet weten wat je nog kan proberen.

Welke ontvanger zit er aangesloten op die TV en welk merk en type TV gaat het over, misschien is via die weg nog wat te vinden.


KPN Ontvanger:

Model HMB 2260 Arcadyan

Productiondate 2014/10/14

Product P/N FWS 992260005J

 

Samsung TV:

Model LE37C530 F1 WXXN


Nog even een terugkoppeling op het bovenstaande.

Ik heb de tv van mijn dochter op onze slaapkamer aangesloten en deze reageert goed op afstandsbediening/ontvanger. Zij kijkt zelf altijd tv mbv een chroom kastje ipv ontvanger, Het chroomkastje van haar dus aangesloten op onze tv op haar kamer en het gaat allemaal als voorheen (let op Chroomkastje wel met itv kpn app/telefoon bediening).

Maar wat kan er mis zijn met de combi onze slaapkamer tv, ontvanger en afstandsbediening?


Als de tv-ontvanger op een andere televisie wel goed reageert op de afstandsbediening, dan ligt het niet aan de tv-ontvanger. Het is lastig om jou op afstand goed verder te helpen. Je zal daarom het één en ander moeten uittesten. Wat je nog kan proberen is om jouw televisie en de tv-ontvanger in een andere ruimte te zetten. Als het wel goed werkt in een andere ruimte, dan is er iets op jouw slaapkamer dat deze verstoring veroorzaakt. Als het probleem meeverhuisd naar een andere ruimte, dan zou het de tv-ontvanger zelf kunnen zijn. Plak in dat geval de infrarood ontvanger van jouw televisie eens af en test of dat het probleem verhelpt. Ik hoor graag van je!


Beste Vikash,

Bedankt voor je reactie, ik ga het testen vandaag.


Lees graag even mee want ik heb volgens mij hetzelfde probleem!