Skip to main content

Ik wil gebruik maken van de koptelefoonaansluiting aan de achterzijde van de Vip 1853.

Het geluid van de koptelefoonaansluiting is echter niet in fase met het TV geluid (wat ook hoorbaar blijft), Dit leidt tot een zeer hinderlijk “galmeffect”.

Is hier een oplossing voor?

Ik heb al een poging gedaan dit op te lossen met het wijzigen van de geluidsvertraging die je via de TV kunt regelen, maar dat heeft niets opgeleverd.
 

Kun je het geluid op de tv niet gewoon uitzetten?

En anders de koptelefooningang op de tv gebruiken in plaats van de tv ontvanger. 


Geluid van TV uitzetten werkt inderdaad, maar dan horen mijn kamergenoten niets meer.

Verder heb ik op mijn TV geen uitgang voor een koptelefoon en was dus blij dat de ontvanger er wel een heeft.

Bedankt voor de reactie, maar mijn vraag blijft nog overeind.


De Motorola is sterk verouderd en wordt niet meer ondersteund,je kan hem omruilen voor een nieuwe ontvanger via de Servicetool Apparatuurwissel

 

Één van deze ontvangers krijg je dan,

Dit zijn de HMB2260 Arcadyan en Arris VIP2952

Staat hier te lezen https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-begint-met-omruilen-oudere-bruikleendecoders-interactieve-tv/

 


De Motorola is sterk verouderd en wordt niet meer ondersteund,je kan hem omruilen voor een nieuwe ontvanger via de Servicetool Apparatuurwissel

 

Één van deze ontvangers krijg je dan,

Dit zijn de HMB2260 Arcadyan en Arris VIP2952

Staat hier te lezen https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-begint-met-omruilen-oudere-bruikleendecoders-interactieve-tv/

 

Daarmee is het probleem niet opgelost. En hebben de nieuwe ontvangers überhaupt toch nog wel een koptelefoonuitgang?


Een bekend “modern” probleem.

Je zou het zo moeten zien te krijgen dat de beide signalen uit dezelfde aansluiting komen, dus bv het koptelefoon geluid splitsen en dan naar een versterker.

Dan zit je nog met de volume regeling, als je een versterker hebt met afstandbediening dan kan dat, maar wel zal je 2 afstandsbedieningen nodig hebben.


O ja, wat voor koptelefoon heb je ?

Draadloos ? Bluetooth geeft ook vertraging, daarom gebruik ik dat niet, nog los van andere bt problemen.


De mini-jack uitgang is eigenlijk niet voor een koptelefoon. Ze zijn niet regelbaar (line out signaal) en bedoeld om de ontvanger met een versterker te verbinden. (je kunt er evt. wel een draadloze koptelefoon op aansluiten omdat die een eigen volumeknop hebben)

mijn vraag blijft nog overeind.

Op een moderne UHD (4k) televisie kun je een bluetooth-koptelefoon “aansluiten".

N.B.
Ruil die oude Motorola om, de ondersteuning erop loopt ten einde. Er komen geen updates meer op. De tool noemt Tycha al.


Dank voor jullie reacties en suggesties.

Het brengt mij naar andere keuzes die meer voor de hand liggen.

 


Laat je die hier weten?
Dan hebben anderen die op dit gebied ook zoeken wat aan dit topic :slight_smile:


Natuurlijk wil ik dat laten weten!

Ik heb er nu voor gekozen om de digitale optische audio uitgang van mijn TV te verbinden met de optische ingang van mijn audio installatie, waar ook een mogelijkheid op zit om een koptelefoon aan te sluiten. Ik kan het volume dan ook met mijn afstandsbediening van de audio installatie regelen.

Nadeel is dat je de audio installatie ook aan moet zetten en je met 2 of 3 afstandsbedieningen voor je zit. Maar dat heb ik ervoor over. Het geluid van de koptelefoon is nu synchroon met dat van de TV.


Hey @Josenz, welkom op het KPN forum. Dank voor je vraag én het antwoord 😉 Zo te zien heb je met hulp van de community voor deze oplossing gekozen. Lijkt me inderdaad ook het beste om op deze manier het geluid met je koptelefoon te regelen. Tof dat je het met ons wilde delen. Want, zoals Peter ook aangeeft, hier help je meer gebruikers mee die ook met het geluid worstelen. 


Reageer