Skip to main content
Vraag

Korrelig beeld op Samsung TV met KPN TV App

• May 16, 2025
  • 6 reacties
  • 141 keer bekeken

Goedemiddag,

ik heb een 4K Samsung tv van een half jaar oud met daarop de kpn tv app. Sinds enige tijd is bij het terugkijken van opnames het beeld korrelig. Iemand die dit probleem ook heeft en weet diegene toevallig hoe je dat kan oplossen want bij de klantenservice kom ik niet verder.

Heb de app ook op mijn mobiel en daar is wel scherp beeld. Streamen via AirPlay dat werkt niet via de kpn app terwijl dit het wel doet op alle andere apps op mijn mobiel.

Dank alvast!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2025

Op mijn Samsung begint het met een heel lage bitrate. Na enkele seconden past ie aan naar prachtig HD beeld.

De mobiele app is wel een heel andere dan die voor SMART-TV. Ook qua streams.

Als je inmiddels iOS 18.5 op je iPhone hebt zou Airplay ook weer goed moeten werken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 16, 2025

Dank voor de tip Peter ik zal mijn iOS updaten en hopelijk dat AirPlay dan weer wel werkt.

Helaas het probleem met het slechte beeld is niet opgelost. Klantenservice gebeld, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar issue blijft. Begin idd slecht beeld en dan even kort goed beeld en dan weer slecht. Dat wisselt elkaar regelmatig af of beeld blijft soms helemaal stilstaan. Klantenservice geeft aan niks te kunnen doen aan de app omdat ze daar onvoldoende mee bekend zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2025

Hmm, die ervaring heb ik niet (ook Samsung, uit 2019, dat wel).

De app al eens netjes afgesloten met het rondje met de x erin? Rechtsboven in het menu.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 16, 2025

Dank Peter. Ik heb de app meerdere keren afgesloten maar helaas het blijft korrelig en daarna weer scherp om daarna weer korrelig te worden. Heel jammer! Ook klantenservice zegt niet verder te kunnen helpen omdat zij geen kennis hebben van de app. Beetje vreemd want waarom een app aanbieden maar geen ondersteuning.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 17, 2025

Vermeld hier even het typenummer van je Samsung. Ik neem aan dat een moderator dit doorspeelt naar het TV team. Ik heb op mijn Samsung, uiteraard, precies dezelfde app en hier werkt ie goed. Alleen gebruik ik die niet maar de ontvanger. Bevalt me veel beter. En ik kan wél m'n opnames van o.a. BBC NL en E! kijken. Want die zijn via de app, met nog 29 andere zenders, niet beschikbaar.

Over enkele maanden komt er een heel nieuwe app. Die gaat binnenkort in testfase. Misschien kun je je nog opgeven, of je wordt gekozen hangt van het aantal aanmeldingen af.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@SteveOww, welkom bij onze community. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door PeterG, waarvoor dank. 

Je hebt zo te zien alles gedaan wat je kon doen. Een zeer goede tip van Peter om je op te geven voor de nieuwe app die eraan zit te komen via de opgegeven link. Zo kunnen we jouw model televisie ook gelijk meenemen in de test. Doe dit dan zo snel mogelijk voordat de aanmelding sluit.