Skip to main content

Dagelijkse kort zwart beeld, net of het signaal wegvalt. Bij Netflix rood beeld en de melding geen verbinding, na meestal 2x opnieuw opstarten doet Netflix het weer. Experiabox en setup box diverse malen gerest, alles HDMI kabels. Na het resetten gaat het een dag of 2 goed en dan begint alles opnieuw. 

Hi @Albrecht, welkom op het KPN forum. Wat een akelige probleem ervaar je met iTV. Daar moet eens naar gekeken worden. 

Zo te lezen heb je al het een en ander uitgeprobeerd, zoals een reset op de tv-ontvanger en Experiabox. Hoe heb je de tv-ontvanger precies aangesloten? Maak je gebruik van een DVS? Krijg je ook een foutmelding te zien in beeld wanneer de storing zich voordoet? Welke lampjes branden er dan op het modem? eventueel de DVS? 


Hi @Nadia, tv ontvanger is -al jaren- via een DVS  (DEVOLO Magic 1 WiFi) aangesloten op de Experiabox V10. Krijg geen foutmelding als het beeld kort op zwart springt. Op de Experiabox branden: power, wireless, internet (knippert) en service. Bij zwart beeld gaat het wirelesslampje kort uit.     

 

 


Hi @Albrecht, het lampje voor Internet geeft aan dat er dataverkeer is over de verbinding. Dat is goed. Dataverkeer heeft een onregelmatig karakter wat de knippering op je modem veroorzaakt. Advies: sluit je tv-ontvanger (tijdelijk) aan met een kabel op het modem. Controleer of je dan ook last hebt van een kortstondig zwart beeld op je tv. Is dat niet het geval? Dan gaat er iets mis met het transporteren van het signaal vanaf de Devolo. Let dan op storingsbronnen op je elektranetwerk of kijk of je DVS een update nodig heeft. Maar, als het even kan adviseren we altijd de tv aan te sluiten met een kabel, dat geeft een snelle en stabiele verbinding. Hiermee verklein je de kans dat je een storing op je tv ervaart! 

Wil je het stapsgewijs proberen: op Oplossen van slecht of happerend beeld helpen we je met een onlinetool verder :)


Hi, nog eens alles gecontroleerd, experiabox meerdere keren gereset, software opnieuw geïnstalleerde, een avond met kabel (los door de woonkamer) rechtstreeks aangesloten, snelheid Devolo gecontroleerd (tussen 381 en 674 Mbps), maar het beeld blijft regelmatig kort op zwart springen of bevriest. Bij afsluiten Netflix en terugkeert naar het menuscherm blijft het beeld op zwart (moet dan alles uit en aan zetten).  Wat mij ook opvalt is dat de internetsnelheid de laatste tijd sterk verzwak is. Draadloos bij de haal ik net 85 Mbps bij een abo van 500 Mbps.    

 

 


Aanvullende: weer vandaag bij Netflix, ineens geen verbinding, beeld springt op rood, terug gaan naar menu lukt niet. Werkte weer na de experiabox gereset te hebben, hoe lang?


Jammer dat de problemen nog niet verholpen zijn. @Albrecht balen dit! We gaan verder onderzoeken. Nog een aantal vragen / verzoekjes:

 een avond met kabel (los door de woonkamer) rechtstreeks aangesloten

Wat was de ervaring die avond? 

 Wat mij ook opvalt is dat de internetsnelheid de laatste tijd sterk verzwak is. Draadloos bij de haal ik net 85 Mbps bij een abo van 500 Mbps.    

Welke snelheid meet je rechtstreeks met een kabel op de modem?

Goed om te weten voor het uitvoeren van een speedtest: Meet je werkelijke internetsnelheid vanaf je eigen apparaat dat verbonden is via een kabel met de modem. Verouderde apparatuur of apparatuur waarop niet de meest recente updates zijn geïnstalleerd kunnen te lage resultaten geven, gebruik die bij voorkeur niet. Sluit tijdelijk alle andere diensten af die gebruik maken van data (Interactieve TV, bellen, downloaden, browsen etc.). Deze diensten zijn van invloed op de gemeten snelheid waardoor die lager uitvalt dan dat je daadwerkelijk binnenkrijgt. Ga voor een snelheidsmeting naar : KPN Speedtest 

 


Inderdaad bekabeld haal die de snelheid. Heb nu ook de experiabox terug gezet naar fabrieksinstellingen. Helaas het euvel van, kort zwart scherm, zwart beeld nadat ik van Netflix terugkeert naar het menuscherm , blijft. Hetzelfde probleem is ook op mijn 2de tv. Is de experiabox  niet defect? Omdat het voorheen altijd goed heeft gefunctioneerd en het euvel iets van de laatste tijd is.   

 

 


Heeft u al geprobeerd of het beeld goed is als u de ontvanger met een kabel aansluit op de experiabox?


Ja, 2x (van het weekend en vanmorgen) maar hetzelfde euvel.


En dan zitten  alle Devolo's niet in het stopcontact? 


Ik word hier zo moe van om steeds opnieuw het zelfde antwoord te geven. Nogmaals bekabeld of via Devolo's kort zwart beeld en de experiabox meerder malen per avond resetten om het even opgelost te hebben.  


Nu van alles uitgeprobeerd  (ook bekabeld) , opnieuw geïnstalleerd en kabels vernieuwd maar het probleem blijft terug komen. Gisterenavond de experiabox 2x gereset om tv te kunnen blijven kijken.  Betreft dat het beeld op zwart gaat na het afsluiten van Netflix  blijkt een bug te zijn die nog niet is verholpen i(https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zwart-beeld-na-afsluiten-netflix-502543?postid=1022411#post1022411).  Mogelijk kan de experiabox de Multiroom WiFi (mesh) niet aan of hij is defect. 

 

 

    


Zelf een ander modem, een FritzBox, geplaatst. Alles werkt nu. Jammer dat KPN niet gelooft dat de Experiabox defect is en niet met juiste oplossing komt. Nu maak ik extra kosten om televisie te kunnen kijken.


Hey Albrecht, Sorry voor het doorvragen over de DVS, dat was voor ons toch nog wat onduidelijk of ze echt niet meer verbonden waren, want dat geeft juist vaak deze foutmelding!
Heel fijn om te lezen dat het probleem met de nieuwe modem is verholpen. De FRITZ!Box is een uitstekend apparaat waarmee je veel extra beheermogelijkheden hebt zodat je de router helemaal naar eigen wens kan instellen. Ook krijg je automatisch toegang tot de Tech Desk van KPN wanneer je 'm via ons afneemt. 

 


Waarom niet standaard de fritzbox leveren ik heb ook altijd problemen gehad met de experia boxen van kpn heb nu zelf een fritzbox gekocht en heb nu al een jaar geen enkele storing meer gehad


He Lammerts, leuk dat je hier inhaakt. Waarom levert KPN niet standaard de FRITZ!box? Omdat we graag de keuze aan onze klanten overlaten. Deze zeer uitgebreide router is een fijn apparaat waarmee je het beheer helemaal zelf in de hand hebt:  je kunt de router helemaal naar eigen wens instellen. Niet elke klant heeft behoefte aan zoveel mogelijkheden. Dus bieden we het als extra optie aan :)