Skip to main content

Goedemorgen KPN, Afgelopen dinsdag zou er monteur langskomen om mijn verouderde kastjes tv kastjes te vervangen en mijn Internet/Wifi na te kijken, daar dit ook slecht is. 
Ik had vooraf gevraagd of men er voor wilde zorgen dat de Monteur nieuwe tvkastjes bij zich had en of ze extra tijd wilde inplannen omdat er best veel te doen was. Echter, je voelt m al aankomen. Monteur had geen TV kastjes bij.. niet 1! en de dubbele afspraak was niet doorgegeven… !!

Toen gekeken naar de Wifi, die was idd niet heel goed. Dus alternatief.. het installeren van Superwifi. Nou prima.. doe maar…. Nou dat wilde hij wel, maar daarvoor zat hij te krap in zijn tijd, Dus hij laat de spullen voor superwifi achter, zodat er nieuwe afspraak gemaakt kan worden met monteur. (ik zou binnen 48 uur worden gebeld voor een nieuwe afspraak) Tevens besteld hij de TV kastjes zodat deze er ook staan voor als de volgende monteur komt.  Maar ik ben natuurlijk helemaal niet teruggebeld!! Enfin, ik ga de nieuwe kastjes ophalen bij primera..want ik denk als ik ze heb ga ik zelf KPN weer bellen voor een afspraak.. en dan staan alle spullen tenminste klaar als er monteur komt. maar ik krijg de kastjes niet mee omdat ik eerst de oude moet inleveren…!!! hoe dan… de monteur moet ze toch nog installeren.. en die monteur is er niet!! Moet ik zonder tv zitten tot er monteur langskomt??? Ik stuur toch ook niet eerst mij oude schoenen terug naar de fabriek voor ik de nieuwe ontvangen heb.. wat is dat voor gekkigheid.  dan bel ik naar KPN om een nieuwe monteur te bestellen… en guess what…, ze kunnen me geen gratis installatie monteur meer bieden want die is dinsdag al geweest????… en een betaalde monteur in plannen kan niet, want daarvoor is het te druk??? Maar die gratis monteur is voor niets geweest, daar heb ik helemaal niets aan gehad.. heeft mij een ook nog een vrije ochtend gekost.. en dat hij voor niets is geweest is door een fout KPN, niet de mijne… !!en door die fout kan mijn probleemnu niet meer worden opgelost.. is toch absurd dit.. Vlgs de monteur van afgelopen dinsdag, heeft de nieuwe monteur zeker 2 uur werk.. dus kom niet met het plan dat ik dit zelf ook wel kan via allerlei hulptools.. want nee.. ik kan dit niet zelf, anders had ik geen monteur besteld!! Ik wil gewoon een monteur, die nieuwe kastjes bij zich heeft, de superwifi aansluit en daarmee de kastjes weer verbind. Ik betaal al jaren en jaren meer dan 100 euro pm dan mag ik toch op zijn minst service verwachten als ik dit nodig heb… dit is echt te gek..

Hallo @Gaby D, welkom op het forum. 

Wat vervelend dat de monteursafspraak niet verliep zoals je gehoopt had. Ik kijk graag met je mee wat we er aan kunnen doen. Zou je voor mij jouw postcode en huisnummer willen toevoegen aan jouw profiel

Wanneer je een nieuwe tv-ontvanger aanvraagt willen we de oude ontvanger graag terug om te onderzoeken, hergebruiken of om te recyclen. Je hebt de tv-ontvanger immers in bruikleen en de ontvangers blijven eigendom van KPN. Dit gaat altijd via een omruil afspraak, hierover ontvang je zowel een email als een sms. Het installeren van een nieuwe tv-ontvanger is vrij eenvoudig. Je kunt de kabels van de oude tv ontvanger op hun plek laten liggen en deze eenvoudig in de de nieuwe tv-ontvanger steken, dit past maar op een manier. Hierna kun je jouw abonnementsnummer en pincode invoeren en de tv ontvanger werkt binnen 15 minuten.  

Natuurlijk neemt het bovenstaande niet weg dat er in eerste instantie de afspraken niet zijn nagekomen. Ik zoek het graag voor je uit. Ook voor andere vragen ben je van harte welkom op het forum. 


Nieuwe kastjes voor tv installeren kunt u gewoon zelf. Stekkertjes aansluiten en aanzetten. Kan haast niet verkeert gaan. Dit allemaal door de monteur laten doen kan eigenlijk helemaal niet. Daar is het hele systeem bij KPN heel niet voor ingericht. Het is niet voor niets dat die monteur die kastjes niet bij zich had. Dat is niet een stomme fout van een medewerker ofzo, maar dat komt gewoon omdat dat zo niet hoort.

 


Ik heb alles toegevoegd in profiel. Dat jullie spullen terug willen snap ik, maar je kunt het ook omdraaien.. eerste leveren en dan terugsturen (desnoods met statiegeld).. want de monteur had nl alle kastjes die ik in huis had besteld ter vervanging.. Maar slechts de helft bleek in de doos te zitten die was opgestuurd!! Fijn als je alle kasten zelf hebt ingestuurd… heb je er ineens de helft minder. Dus ook dat klopt weer niet. Kortom, alles wat er geregeld moet worden gaat dus fout en de monteur die ik besteld had zou Wifi installeren (Superwifi) en deze verbinden met de nieuwe kastjes ter vervanging van draadloze verbindingen via lichtnet die altijd storen. Dus zo eenvoudig is het allemaal niet en daarom had ik ook een monteur besteld en alles vooraf aangegeven, Niet iedereen kan zelf alles aansluiten… al lijkt het eenvoudig voor iemand die er verstand van heeft..


Beste @Gaby D, sorry voor de late reactie! We zijn je topic per abuis vergeten! Ik heb me even ingelezen en breng maar meteen het slechte nieuws. Er komt niemand om jouw ontvangers te installeren. Ik zie dat er een storingsmonteur geweest is, die de Super Wifi geïnstalleerd heeft. Een storingsmonteur installeert geen andere apparatuur. Daar hebben we een installatiemonteur voor. Die komt echter maar éénmalig, namelijk bij de eerste installatie. Als we, om wat voor reden dan ook, tv-ontvangers omruilen, dan kan je deze zelf installeren. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is de stekkers uit de oude halen en ze op dezelfde manier in de nieuwe ontvanger te doen. Mocht je dit zelf niet kunnen/willen, dan kun je altijd iemand in jouw omgeving vragen om je hierbij te helpen. Normaliter kunnen we ook een betaalde servicemonteur aanbieden. Echter, vanwege de drukte i.v.m. Corona op dit moment, hebben we deze service tijdelijk stopgezet. Mijn excuses dat je verkeerd geïnformeerd bent in dezen, dan had zeker niet mogen gebeuren. 

 

Voor wat betreft de ontvangers: heb jij deze nu al wel of niet opgehaald? In de regel blijven deze een week liggen op het servicepunt en daarna worden ze teruggestuurd naar KPN. Hoeveel en welke ontvangers heb jij op dit moment? Is dat juist of kan ik daarin nog iets voor je betekenen?


beste @Marcia_ dan heb je je niet goed ingelezen!!

de monteur heeft nl alleen de spullen voor Superwifi achtergelaten, omdat hij geen tijd had het te installeren, maar dan zou de vlgd monteur de spullen vast hebben. (Voordat die ook weer voor niets kwam) dus er is helemaal NIETS, NADA, geïnstalleerd, zoals vooraf gevraagd maar alleen spullen afgegeven en oh ja, de rekening van 229 euro voor het materiaal kreeg ik wel binnen 5 minuten! Kan iemand misschien een keer Goed kijken naar het probleem???  Ben nl helemaal niets opgeschoten met het bezoek.. kastjes niet vervangen en voor installeren superwifi geen tijd!!
 

En nee ik mis nog ook nog steeds 2 kastjes/ontvangers .. heb de doos gehaald idd.. en er Zaten er 2 te weinig in!! Kortom er gaat heel weinig goed momenteel. 


Mijn excuses! Daar heb ik inderdaad overheen gelezen. Ik vind het erg vreemd hoe dit gegaan is. Normaliter zou ik zeggen: ik bestel alsnog een servicemonteur en vergoed de kosten, maar zoals ik aangaf, kan ik dat op dit moment niet regelen. Is het mogelijk dat je de Super Wifi punten zelf installeert? Dit is echt gemakkelijk en we kunnen je er hier zeker verder mee helpen.

 

Voor wat betreft de ontvangers: ik zie er op dit moment vier ontvangers in jouw account geregistreerd, terwijl je er voor drie betaalt. Ik begrijp nu niet helemaal hoe dit zit. Kan je dit verder uitleggen? Zijn er nu nog ontvangers die omgeruild moeten worden? Hoeveel heb jij er op dit moment thuis? Hoeveel daarvan zijn er nieuw en welke had je al?


Maar als klant kost superwifi toch ook minder?

(149 euro voor 2 stuks)

Of zijn er nog extra dingen gedaan die geld kosten?


Nee, het is niet mogelijk dat ik het zelf installeer en heb niemand die dat kan doen ook, anders had ik het meteen al zelf opgehaald in de winkel en niet eens om  een monteur gevraagd. Daar moest ik namelijk ook een vrije ochtend voor nemen, had ik ook niet hoeven doen als ik het zelf kon. Maar dat was achteraf dus ook voor niets.  Het is idd heel raar gegaan en  Daar de miscommunicatie bij jullie ligt, lijkt het me dat jullie daar ook met een oplossing voor moeten komen. En niet nu ineens zeggen.. Hier heb je de spullen,doe het maar zelf 

Heb er in totaal 3, en mis nu nog 2 nieuwe. 


Dat klopt @Roos79 , maar is door hele huis zo slecht dat er Nog een extra punt bij moet a 79 euro. Vandaar de 228 euro. 


@Gaby D 

misschien heeft u wat aan deze handleiding

https://www.kpn.com/televisie/installeren.htm

 


Ik wil dan toch graag proberen om een andere monteur bij je langs te laten komen. We hebben dit immers beloofd. Wanneer komt het jou goed uit? Dat kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur. 


Goedemorgen, dat is heel fijn. dank
Maandag 21/09 of dinsdag 22/09 of woensdag 23/09 tijdsblok tussen 0800-1000 zou bv kunnen.


Dat klopt @Roos79 , maar is door hele huis zo slecht dat er Nog een extra punt bij moet a 79 euro. Vandaar de 228 euro. 

Drie SuperWiFi's kosten 199 euro:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363469/3-kpn-superwifi-punten/?pageCount=1&pos=161

😶


Ok, dank @Nick83, dan is dat mijn volgende vraag aan @Marcia_ ? Klopt dit dan ook niet, zie mijn werkbon/factuur van 228 euro? 


Toevallig zag ik dat er ook een klacht was ingediend en dat deze niet in behandeling is van één van mijn collega's van de klachtenafdeling. Ik heb hem het betreffende topic doorgestuurd en ik ga er vanuit dat jij, @Gaby D er samen met hem uitkomt!

 

Admin: lees hier alles over wat de installatiemonteur precies doet en kan.


@marcia, klopt, heb hem net gesproken. je kunt wat mij betreft het item hier sluiten/verwijderen.

 


Helemaal goed! We verwijderen geen topics, maar beschouw 'm bij dezen als gesloten 🙂.