Skip to main content

Arras VIP5202 aangesloten op TV. TV start normaal op met Samsung AB, interactieve tv ook automatisch en vraagt vervolgens om abonnementsgegevens. Onmogelijk om de KPN AB te koppelen en dus ook niet om de gegevens in te vullen om de tv-ontvanger te activeren. Ja ik heb de juiste AB met zwarte achterkant en 3 led lampjes. Ook heb ik de ontvanger los boven op het meubel gelegd voor bereik. 

 

Rood, blauw reset, 7 en 9, ok en P-… alle stappen 100 keer gedaan. Batterijen vervangen, alles aangesloten om een tweede tv in de slaapkamer. Niets werkt. De lampjes op de AB werken normaal alleen er gebeurt niets met de tv ontvanger dan wel tv. 

Hoi @Banzai, welkom bij ons op het forum. Wat gek dat de afstandsbediening het niet doet op de tv-ontvanger. Dat is iets wat je niet zelf hoeft af te stellen, dat hoort standaard te werken. Het afstemmen hoef je alleen op het tv toestel te doen. 

Je hebt meerdere tv-ontvangers van ons begrijp ik, heb je de andere afstandsbediening ook geprobeerd bij deze tv-ontvanger? Geeft die hetzelfde resultaat of een ander resultaat?


1 ontvanger en 1 afstandsbediening. GeĂ¯nstalleerd op twee verschillende tv’s. Zelfde resultaat.


Het tv toestel staat daar los van, dit is puur de communicatie tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger zelf. Die hoort er zoals gezegd standaard te zijn, die hoef je niet zelf in te stellen. De vraag is of het de afstandsbediening is die niet meewerkt, of de tv-ontvanger. Je zei dat het lampje op de afstandsbediening wel dingen doet als je op de knopjes drukt, zie je op de tv-ontvanger zelf ook een reactie dat er iets gebeurt?

Wat je sowieso kunt doen is gratis een nieuwe afstandsbediening aanvragen. Dan kunnen we daarmee testen of dat een verbetering geeft.


Nieuwe afstandsbediening aanvragen lukt niet, zegt dat ik geen KPN TV heb.  

 


Je hebt wel tv bij jouw abonnement toch? Of is dit abonnement niet gekoppeld aan jouw MijnKPN? Het zou ook kunnen zijn dat er een tweede abonnement, bijvoorbeeld een e-mail only abonnement, is gekoppeld aan de MijnKPN wat voor deze melding zorgt.

Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? Het is ook mogelijk om telefonisch een nieuwe afstandsbediening aan te vragen als het bij je abonnement zit, dat is de snelste optie: 0800-0402.