Skip to main content

Beste, 

Ik heb een nieuwe afstandsbediening gehad wegens dat de oude niet meer functioneerde echter krijg ik deze niet gekoppeld. Niet via de snel code toets 3 voor Sony en ook niet via de manier met code 340. Ik heb een Sony KDL 40D3000 Bravia TV (een oude TV) ook de optie 12 ipv 3 ben ik al op internet tegengekomen maar werkt niet. De afstandbediening ook al gereset (meerdere keren) door rood en blauw tegelijk in te drukken. Hoe kan ik mijn afstandbediening koppelen? Ik heb de afstandsbediening die aan beide kanten wit is met Netflix toets etc. Het nieuwe model afstandsbediening. 

Ik hoop op een snelle reactie om weer TV te kunnen kijken…

MVG, An

 

 

Probeert eens 7en 9 in toetsen dat wil ook nog wel eens dan oke. Succes. 


Bedankt voor het meedenken helaas lukt het ook niet met 7 en 9.

 

MVG, An


Hallo en welkom op het forum @An-x van Damme. Hopelijk is het koppelen inmiddels gelukt!

Klopt het dat je de witte afstandsbediening hebt met de zwarte achterkant? Dan is het inderdaad code 3 of 340 voor een Sony tv. Mocht je een andere afstandsbediening hebben dan kan je de juiste codes terugvinden via de pagina Afstandsbediening afstemmen of koppelen. Lukt het niet, dan kan je ook nog snelcode 20 proberen, zie ook het topic: KPN afstandsbediening koppelen of resetten. In een enkel geval lukt het helaas niet om de afstandsbediening aan de tv te koppelen. Je kan dan, voor het geluid en stand-by zetten van de tv de afstandsbediening van de tv zelf gebruiken.


Zoals ik al eerder heb beschreven:

Ik heb de afstandsbediening die aan beide kanten wit is met Netflix toets etc. Het nieuwe model afstandsbediening.

Helaas werkt geen enkele optie maar er gaan ook geen lampjes branden zoals beschreven. Ik zie wel een soms een rood of groen lampje maar geen blauw. De afstandbediening lijkt zelf niet te reageren zoals het moet. Bepaalde basis dingen als 2x dat een lampje gaat knipperen doet het niet. Zou ik een defecte nieuwe afstandsbediening hebben gekregen?

MVG, An


We kunnen altijd een nieuwe afstandsbediening proberen als je vermoedt dat deze kapot is. Je mag deze zelf aanvragen. 


Dank alle voor het meedenken. Ik heb wederom een nieuwe afstandsbediening aangevraagd en deze doet het direct volgens de basis stappen om de afstandbediening aan de TV te koppelen. Kortom de vorige nieuwe afstandsbediening werkte niet/ kapot geleverd gekregen. 

MVG, An


Top! Fijn dat de nieuwe afstandsbediening wel werkt! Dankjewel voor je berichtje.