Skip to main content

Mijn KPN afstandsbediening werkt niet meer op mijn Sony TV. Ik heb de afstandsbediening met de cijfers boven en een zwarte achterkant. Mijn sony tv is KDL-40W4000, wat ouder inmiddels maar doet het nog goed. De KPN afstandbediening deed het eerst wel op de tv maar toen ik terug kwam van vakantie ineens niet meer. De afstandsbediening van de Sony TV zelf doet het gelukkig nog wel en de KPN afstandbediening werkt nog voor de tv ontvanger maar ik zou graag één afstandsbediening hebben. Ik heb alle resets en koppelmethodes geprobeerd hopelijk kan iemand mij verder helpen!

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

 

Dat is overigens al weer een oudje, die Sony tv.

2009 als ik het goed heb.

Deze heeft nog een CCFL lamp voor de achtergrondverlichting, tegenwoordig allemaal LED achtergrondverlichting (uitgezonder OELD). 😉


Ik heb de Arris VIP5202 tv ontvanger.

 

En zou best kunnen haha, ik heb hem via Marktplaats gekocht een paar jaar geleden.


Ik heb de Arris VIP5202 tv ontvanger.

 

En zou best kunnen haha, ik heb hem via Marktplaats gekocht een paar jaar geleden.

 

Via Marktplaats gekocht.

Dan is de kans groot dat KPN hem niet ondersteund.

 

KPN levert de tv decoders in bruikleen en deze blijven ten alle tijden eigendom van KPN.


Hoi @StijnNijmegen . Welkom op het forum.

Tja, dat is eigenlijk niet de bedoeling wat dat kopen betreft.  Is deze dan in de plaats gekomen van een tuner die wél in je abonnement zit en waar je voor betaalt? 


Hoi @Erwin_ ,

We hebben elkaar verkeerd begrepen, ik zei het ook niet heel duidelijk.

Ik heb de tv via marktplaats gekocht. Daarnaast heb ik gewoon alle standaard apparatuur van KPN.


Update:

Ik heb een Playstation Media afstandsbediening gekocht en die kan mijn tv wel bedienen.

https://direct.playstation.com/nl-nl/buy-accessories/media-remote

Dus het probleem lijkt toch echt met de KPN afstandbediening te liggen en niet mijn oude tv.


@StijnNijmegen 

Geef je jezelf een like? 


@joop2011 Ja ik dacht dan komen die reacties hoger te staan ofzo ter verduidelijking van het duidelijkheid.

Is het tegen de regels? (Eerste keer op dit forum)


@joop2011Ja ik dacht dan komen die reacties hoger te staan ofzo ter verduidelijking van het duidelijkheid.

Is het tegen de regels? (Eerste keer op dit forum)

 

Het betekend dat je je eigen antwoord goed vind.

Jezelf goed vind.

Ik zou zoiets nooit bij mezelf doen.

Maar je, wie ben ik.😊😊

 

Aan de volgorde kan je, gelukkig, niets wijzigen.😉


@StijnNijmegen

Je hebt de Arris 5202 begrijp ik. 

Zie ook hier.

Ik heb ergens gelezen dat je de code van de ab van de Arris 5202 eruit kan halen en daarna er opnieuw inzetten. 

Ik heb deze zelf nooit gehad. 


@joop2011Nou niks mis met een positief zelfbeeld toch. Daarnaast heeft niet iedereen jaren ervaring met hoe een forum werkt.

Maar helaas gaat deze post nu de verkeerde kant op.

Mijn vraag is of ik iets kan doen om mijn kpn ab weer het volume van mijn tv te laten bedienen. De koppelmethodes werken niet.


@StijnNijmegen  zie mijn antwoord boven.

Als ik het goed heb, eerst de codes eruit halen.

Daarna de code er opnieuw inzetten.


Het feit dat ie het eerst wel deed en nu niet meer.  Dat geeft in ieder geval hoop. Bij een arris 5202 kun je via bluetooth koppelen.  Wat gaat daar precies mis dan als je dat probeert?

Heb je een foto van jou afstandbediening?

Â