Skip to main content

Ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening ontvangen en deze gekoppeld aan mijn Philips tv. Het geluid van de tv loopt via een Sonos soundbar. Op mijn oude afstandsbediening kan ik het geluid en de muteknop regelen. Op de nieuwe afstandsbediening kan ik het geluid alleen maar regelen als de speakers van de tv aan staan. Zodra ik deze weer uitschakel om het geluid alleen via de soundbar te krijgen kan ik het geluid niet harder of zachter zetten met de nieuwe afstandsbediening terwijl dit op de oude afstandsbediening prima werkt.

 

 

Hallo @Keef,

In deze PDF vind je een handleiding om de nieuwe afstandsbediening zo te koppelen dat je het geluid kan bedienen via de soundbar en niet meer de luidsprekers van de TV. Je kan na het koppelen nog wel gewoon je TV aan en uit zetten. Alleen het beheer van het geluid loopt voortaan via de Sonos soundbar. 


Dag Chrizziey,

dank voor je reactie. Alleen heb ik een Sonos installatie en deze komt niet voor in de lijst.


Hallo @Keef,

Excuus, ik zie het nu pas dat deze code niet vermeld staat. 
Zou je de snelcodes eens kunnen proberen? Hier staat Sonos ook niet actief benoemd maar misschien reageert deze op één van deze codes van andere merken. Zo niet dan is de code nog niet bekend en moet deze eerst opgevraagd worden. 

 

Je vind de snelcodes door via de tv ontvanger te gaan naar Menu → Instellingen → Afstandsbediening → Home Cinema Set. Hopelijk werkt de snelcode van een ander merk wel op de Sonos. 


Dag Chrizziey,

Het probleem is verholpen. Via de Sonos app moest ik de afstandsbediening koppelen aan de soundbar.

Alles werkt weer naar behoren.

vr. groet,

Keef