Skip to main content

Ik heb een bose 1-2-3 systeem en wil de kpn ab hiermee koppelen.

Met de bose code 9 lukt dit niet. Ook als ik de stappen herhaal voor de subcodes.

Iemand een idee??

Mvg, Ivo

Hoi @Eyeagemm, welkom op ons forum!
De enige informatie die ik hierover heb is wat er op www.kpn.com/afstandsbediening staat. 

Onze afstandsbediening is in principe bedoeld om je TV mee te besturen, ik weet niet of het gaat werken om deze je home cinema systeem te laten bedienen.

Heb je de Bose aangesloten op de TV ontvanger of op de TV?
Als je hem op de TV aangesloten hebt kun je met onze afstandsbediening (mits ingesteld op je TV) het volume van je TV beheren. Heb je daar misschien iets aan?


Hoi Thomas,

dank voor jouw reactie.

Ik heb de TV op externe luidsprekers staan (dus de Bose).  De Bose is optisch verbonden met de kpn ontvanger.

Bij de instellingen van KPN staat een mogelijkheid om met een cinema systeem te koppelen (Bose code 9). Alleen dat lukt dus niet.

mvg

Ivo


@Eyeagemm Ik neem aan dat je de Bose 3-2-1 bedoelt?

Zo ja, die heb ik ook. Ook mij lukt het niet om de Bose te koppelen met de ab. Ik heb dit nu al een paar keer geprobeerd maar helaas. Als iemand voor mij de gouden tip heeft, graag!


Ik weet wel zeker dat het niet kan met de C3 en D3 afstandbedieningen van kpn. Kennis had die en kpn.

De nieuwe T4H ondersteunt wel home theater systems van sommige merken. W.o. ook Bose. Eén code beschikbaar. 

Je kunt dan alleen het volume bedienen. Aan / uit zetten en bronkeuze werkt niet.

Druk 3 seconden gelijktijdig op OK-knop en MUTE-knop. Het rode lampje brandt. Toets voor Bose 246 in. Werkt 't dan ben je blij. Werkt het niet…. er is geen andere code voor Bose in de lijst. (PDF T4H instellen voor HTS)

Deze oude set heeft ook geen hdmi en dus ook geen CEC. 


---

Deze oude set heeft ook geen hdmi en dus ook geen CEC. 

Hier heeft de Bose 3-2-1 wel hdmi.


Die van mij heeft ook HDMI, maar die gaat rechtstreeks naar de TV. De optische gaat naar de kpn ontvanger.

Overigens werkt de code 246 in de hyuidige setting ook niet.

Tot slot: wat is CEC???


Tot slot: wat is CEC???

Consumer Electronic Control


Om moedeloos van te worden. Denk je met 1 ab uit te komen, heb je nog een heel arsenaal…..