Skip to main content

Ik heb een nieuwe tv van het merk chiq. Ik krijg echter de kpn afstandsbediening niet gekoppeld en krijg geen goede code gevonden. Is er een manier om deze toch te koppelen?

Hoi @Nieuwetv, welkom hier.

Je hebt nog geen code gevonden? Je hebt wel op de site op de pagina afstandsbediening koppelen? Want als daar geen code te vinden is. Of geen van de codes werkt, dan heb ik daar geen oplossing voor. :(


Misschien weet @PeterG het…

 


@Nieuwetv code 658 geprobeerd?


CHiQ…. :drooling_face: . Écht? Ik hoor er nu voor het eerst van. En de fabrikant van de kpn afstandsbediening (die nieuwe met Netflix knop) kent het ook niet (pdf). Maar probeer eens code 005, die komt wel bij heel veel fabrikanten voor. Gek genoeg… met de oudere afst.bed. D3 vind ik code 658. Die code werkt niet met de allernieuwste kpn ab.

Een kleine "google” en zie dat ze ook via Bol te krijgen zijn. Zeker weer nieuw merk.

En diezelfde zoek opdracht geeft dat het een Chinese fabrikant is, dat is dan toch weer jammer.

I.i.g. niet in te stellen op de allernieuwste kpn afstandsbediening. Dus de tv-functies aan/uit; volume/mute en bronkeuze (meer ondersteunt de kpn ab toch niet) zul je met de bijgeleverde afstandsbediening moeten doen.


je kan natuurlijk wel andere codes proberen.Ik heb de code 0 tm 691 geprobeerd op mijn philips.En door 691 codes te proberen ben ik er achter.Als je zin hebt om dit ook te doen…..Ik zou 0 tm 1000 proberen.Maar dan ben je wel even bezig:joy:


Hallo,

 

Is er wellicht al een code beschikbaar om de afstandsbedieing te koppelen met het merk Chiq?

Ik heb de 005 en 658 geprobeerd zoals hierboven staat maar dat werkte helaas niet. wellicht iemand anders tips?

 

Groeten Robert


Hoi, @Robert81 

Ik ben erachter gekomen (zojuist met nog meer googlen) dat de oorspronkelijke merknaam in China zelf Changhong is. En in de pdf staat dat ook nog als Chang Hong (met spatie dus ctrl f zonder spatie werkte ook niet). Onder die naam zijn 4 codes voor de allernieuwste ab (met Netflix knop) te vinden.

001, 005, 599, en 681

Houdt source en ok knop tegelijk ingedrukt totdat ledje brandt. 
Typ de (eerste) code in en druk 1 x op ok.
Controleer de functies tv aan/uit en volume/mute.
Werken die, ben je klaar. Anders procedure met volgende code.

Ze zijn ongelooflijk onwaarschijnlijk laag geprijsd… Ben benieuwd naar de levensduur (en hoe lang ze goed blijven werken).

 


Bedankt @PeterG het was super makkelijk en 001 bleek de juiste code.  Zelfs als ik alle codes had geprobeerd had ik in deze geluk gehad. 🤣 wat betreft de kwaliteit van de TV ben ik echt super tevreden. De kwaliteit op lange termijn gaan we meemaken. 
 

bedankt voor je hulp


@PeterG en andersom? Kan ik niet de chiq afstandsbediening blijven gebruiken ipv de kpn afstandsbediening. Dit i.v.m. de extra knoppen die wel op de chiq afstandsbediening aanwezig zijn, en niet op de kpn afstandsbediening. 

 


@Licaejah 

Nee, dat kan niet. 

Welke extra knoppen bedoel je trouwens?


Ja! Hier hetzelfde gedoe met Chiq tv; de truc van @PeterG heeft mijn probleem opgelost! Source en ok knop tegelijk indrukken en dan 599 intoetsen! Afstandsbediening werkt nu perfect 😃


Let op, sommige nieuwe androids tv en dus ook Chiq tv hebben een bluetooth afstandsbediening. Kpn heeft nog een ouderwetse infrarood afstandsbediening.