Skip to main content

 

Hallo allemaal,

 

Ik heb ook een vraag over de afstandbediening. Is het mogelijk om de afstandbediening te gebruiken als het geluid van de tv ia uitgeschakeld? Dit omdat ik het geluid optisch direct naar mijn sonos laat gaan? 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Er zijn diverse merken soundbars/audio die ingesteld kunnen worden voor de volumeknoppen op de kpn ab. (alleen kan je dan het volume van de tv niet meer bedienen). Sonos is daar niet bij.

Maar! … Het kan bij dat merk ook anders.

Hier een topic met eigenlijk dezelfde vraag. En oplossing door @Erik89 (waar ik direct naar link voor je).

 


Het is al gelukt:) ik kan mijn sonos met mijn kpn afstandsbediening bedienen (geluid)


@lesleyp Super dat het al gelukt is om te verbinden! 

Zou je hier ook kunnen laten weten hoe dit gelukt is? Dan hebben andere forumbezoekers met hetzelfde probleem hier misschien iets aan! :)


Je gaat naar instellingen - je ziet je product in mijn geval de ARC woonkamer - en dan instellen afstandsbediening.


Instellingen waarvan de tv of de arc


Ga in de sonos app naar Instellingen/Systeem en selecteer daar het product of kamer met de box voor geluid van je tv. Sroll dan naar beneden en daar vind je de optie ‘instellen afstandbediening’. Volg dan de aanwijzingen voor het gebruik van de KPN afstandbediening.

Werkt bij mij prima!

 

 


Je moet wel zorgen dat de ab eerst is ingesteld op de tv voordat je de stappen hierboven gaat uitvoeren.