Skip to main content

Ik heb gisteren een nieuwe TV afstandsbediening gekregen van kpn..

Lukt mij niet die te koppelen aan mijn Sonos Beam.…

Als ik op de volume knop  de + indruk krijg ik geen koppeling..…

Los van de afstandsbediening kan ik het geluid van de tv wel met de sonos  app regelen.

Maar wil toch ook het tv geluid op de sonos met de afstandsbediening regelen.

 

Wie kan mij helpen, heeft tips?

 

Grt. Wim

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Je moet je nieuwe ab wel instellen via de sonos app


Instellingen 

Systeem 

Bij producten op je beam speaker klikken 

En dan onder het kopje thuisbioscoop                  instellen afstandsbediening 


Alleen televisietoestellen (op merk) worden ondersteund door de KPN afstandsbediening.

Het merk Sonos staat er helemaal ook niet bij (pdf instellen T4H ab). Die hebben kennelijk ook geen televisies.


Hoe heb je die TV gekoppeld aan de Sonos?

Als dat via een HDMI ARC poort is dan zou je ook je Sonos met de AB van de TV moeten kunnen bedienen.

Als dat i.d.d. zo is dan moet je de KPN AB koppelen aan je TV en dus niet aan je Sonos, voordeel is dat je dan ook nog je TV uit en aan kan zetten met de KPN AB.


Dat slaat nergens op waar jullie het over hebben... hier werkt het perfect. Je hoeft de ab niet te programmeren. Je moet sonos programeren via de app zodat deze weet naar welk infrarood signaal hij moet luisteren 


Dag,

 

Ik ben goed geholpen via de Sonos helpdesk.

Is gelukt via de Sonos app. Ik heb hiervoor eerst de Sonos Beamer van het stroom gehaald, toen opnieuw opgestart en de installatie..tv en afstandsbediening via de sonos app gedaan.

 

Volgens de ondersteuning bij Sonos gebeurd het wel meer dat er iets blokkeert en door de apparatuur van het stroom te halen en opnieuw te beginnen neem je de blokkade weg.

 

En het werkt  nu.

 

Dank Erik89.

 

Groet,

 

Wim


Mooi dat het werkt, die Sonos heeft dan leuke mogelijkheden.

Kan je nu ook je TV uitzetten met die nieuwe KPN AB?

 

Bij mijn simpele soundbar werkt het alleen goed met de door mij beschreven methode.


@GeSp ja je kunt iedere infrarood afstandsbediening koppelen aan de sonos soundbars. Maar goed ook want sonos heeft geen eigen afstandsbediening. Alleen een app waar je alles mee kunt regelen.

Met de kpn afstandsbediening kan ik nu de tv bedienen en het geluid van de sonos speaker regelen. En uiteraard het kpn kastje bedienen 


Wie o Wie kan mij helpen?

 

ik heb mijn Sonos gekoppeld aan de afstandsbediening en het werkt top!

Maar hij stuurt ook het geluid aan van mijn tv terwijl ik daar het geluid niet van gebruik. 
Kan ik die uitzonderen ofzo?


Hij kan maar voor één apparaat tegelijk de IR code uitzenden.

Als je de ab voor een soundbar hebt ingesteld (met source + mute knop en code) dan werkt het volume écht niet meer op het tv toestel.

Kan het zijn dat het nu via HDMI CEC werkt? En dus als je Sonos UIT is het volume van de tv direct wordt geregeld.


Source + mute knop is niet gelukt gezien ik geen code voor sonos kon vinden.

ik heb hem via de sonos app gekoppeld.


ik heb hem via de sonos app gekoppeld.

Euh, de afst.bed. van kpn??? Die ondersteunt Sonos niet. Kan me dus ook niet voorstellen via een app. Kan volgens mij ook helemaal niet, maar goed…..

PDF codes voor nieuwe ab volume HTS en soundbars

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=c79a6e94-4fc1-4154-9f2e-aa8cd80269ba&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=44211&mode=incontext

Overigens kan ik bij álle tv's die ik heb via het menu (van die tv's) het interne geluid gewoon uitzetten. Kan hier met de Philips uit 2013, de Sony uit 2018 en de Samsung van eind 2019. Moet dus op jouw tv, met diens eigen ab, ook kunnen lijkt mij.


Jazeker wel,

je kunt via de sonos app ir van de beam activeren en 1x op het pilsje van de AB en het is gefixt.

Maar ik denk dat mijn vraag is beantwoord.

ik heb btw een Samsung 86 inch signage display en kan eventueel de audio op external zetten.

alleen dat stopt de ir niet met werken waardoor je nog steeds dat logotje in beeld krijgt als ik mijn volume harder zet.

 

maar ik dacht misschien is er iets wat ik over het hoofd zie.

Toch bedankt voor je hulp


waardoor je nog steeds dat logotje in beeld krijgt als ik mijn volume harder zet.

Dat is niet zo erg toch? Dan gaat i.i.g. de tv niet OOK harder en zachter als je de Sonos harder of zachter zet.


100%. Daarom lijkt me dit de beste oplossing.

thanks!


Wie o Wie kan mij helpen?

 

ik heb mijn Sonos gekoppeld aan de afstandsbediening en het werkt top!

Maar hij stuurt ook het geluid aan van mijn tv terwijl ik daar het geluid niet van gebruik. 
Kan ik die uitzonderen ofzo?


In onderstaand topic geef ik een uitleg hoe je dit kan oplossen 

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/sonos-volume-regelen-via-optical-werkt-niet-551774


Goeie tip van @Eric89 via de link hierboven. Dat kun je (ook) nog uitvoeren, @J.Snoerkes .


Goeie tip van @Eric89 via de link hierboven. Dat kun je (ook) nog uitvoeren, @J.Snoerkes .

 

@PeterG Sonos is wat betreft afstandsbedieningen een vreemde eend in de bijt. Ze hebben zelf namelijk geen afstandsbediening (alleen een app). Maar hebben om deze reden een programmeerbare infrarood ontvanger in de soundbars geplaatst die het mogelijk maakt een willekeurige infrarood afstandsbediening te koppelen via de app. (het omgekeerde van een universele afstandsbediening)