Skip to main content

Hallo,

 

Ik probeer de afstandsbediening dat bijgeleverd was bij de Loewe tv te koppelen maar dat lukt niet. Alhoewel het lukt wel. alleen wanneer ik de tv uitzet en weer opnieuw aanzet is hij niet meer gekoppeld.

 

Hoi JanRiet en welkom op het forum! Je probeert de KPN afstandsbediening dus aan de Loewe TV koppelen begrijp ik? Of gaat het om de afstandsbediening van de Loewe TV zelf? Als ik de stappen op de koppelpagina doorloop voor het koppelen van de KPN afstandsbediening aan de Loewe TV geeft hij als opties de volgende codes (voor een volledig witte langwerpige KPN afstandsbediening): 442, 405, 414, 446 en 570. Zou je deze codes willen proberen? Je koppelt hem door de volgende stappen te volgen:

  • Stap 1. Druk 5 seconden op STOP], tot het rode lampje rechtsboven 2 keer knippert.
  • Stap 2. Voer één van de bovenstaande tv-codes (442, 405, 414, 446 en 570) in met de afstandsbediening. Het rode lampje knippert ter bevestiging 2 keer.
  • Stap 3. Druk de DUIT]-knop linksboven in om de tv uit te schakelen. Als dat lukt is de afstandsbediening goed gekoppeld! 

Mocht dit niet lukken, of mocht je een andere afstandsbediening gebruiken, laat je het me dan weten? 


Ik heb geen reactie meer van je gehad, dus ik hoop dat het gelukt is! Zo niet, dan hoor ik graag weer van je. 
 


Bedankt voor Uw reactie. Ik ga het over een paar uur proberen. Ik kon bij KPN slechts een code vinden. 


Prima, ik hoop dat het lukt! 


Het is gelukt om de afstandbediening te koppelen en hij blijft nu ook gekoppeld nadat ik hem heb uitgezet en weer opnieuw aangezet. Ik vroeg me nu nog af of het mogelijk is dat als ik de aanknop indruk van de nieuwe KPN afstandsbediening hij dan automatisch naar het juiste HDMI modum gaat. 

Alvast bedankt.


Super! :grin:  Fijn dat dit nu werkt. Het hangt van je TV af of deze dan automatisch naar het goede HDMI kanaal gaat. Als ik thuis eerst mijn ontvanger aanzet met de KPN afstandsbediening en daarna mijn TV, dan kiest mijn TV automatisch het juiste HDMI kanaal omdat alleen mijn ontvanger dan aan staat. Wellicht werkt dit bij jou ook? Zo nee, dan kun je altijd het goede HDMI kanaal voor de TV-ontvanger op een briefje schrijven en hier naartoe zappen als je TV wilt kijken. :slight_smile:


Gisteren geprobeerd om de nieuwe tv ontvanger aan te sluiten. Loop tegen hetzelfde bovenstaand probleem aan. Bovendien lukt het niet om de tv uit te zetten met de bijgeleverde afstandsbediening. Ik krijg geen code om de afstandsbediening met de tv te koppelen. 
met vriendelijke groet, 

Wytze