Skip to main content

Het lukt me niet om de KPN afstandsbediening te gebruiken met de Samsung OLED 55S95B (2022). “Alle” mogelijke codes gebruikt, incl. nieuwe afstandsbediening. Wie is het wel gelukt en hoe?

Goedemorgen @A Dissel en welkom hier op ons forum!

Balen dat het niet lukt om de KPN afstandsbediening te koppelen met je Samsung OLED televisie. Toevallig heb ik zelf een paar maanden geleden een Samsung QLED aangeschaft. Om de afstandsbediening te koppelen heb ik toen de zogenaamde 'snelcode' gebruikt (20) en binnen een paar tellen was dit gepiept. Heb je ook al eens gekeken naar ons artikel over het koppelen van de afstandsbediening? Laat je me weten of het aan de hand hiervan is gelukt?


Hallo JanZ_,

Dankjewel voor je reactie en suggestie. Ik heb twee verschillende KPN afstandsbedieningen. Ik heb afgelopen week een hele nieuwe (compleet witte) gekregen. 

Als ik daar 5 sec. de menu knop gedrukt houdt om daarna de snelcode In te voeren, gebeurt er niets.

Enig idee hoe dat op te lossen? 

Dank


Geen dank @A Dissel!

Kun je dit topic eens openen en kijken of je hier de gouden tip vindt die je nodig hebt?


Het lukt me niet om de KPN afstandsbediening te gebruiken met de Samsung OLED 55S95B (2022). “Alle” mogelijke codes gebruikt, incl. nieuwe afstandsbediening. Wie is het wel gelukt en hoe?

Lukt mij dus ook niet. Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?


Nee, helaas nog steeds niet.


Goedemiddag @A Dissel en @MoniqB, vervelend om te lezen dat het bij jullie beide nog niet is gelukt om de afstandsbediening te koppelen :( 

Zouden jullie dit topic ook nog eens door willen nemen? Iemand met hetzelfde probleem (Samsung tv en afstandsbediening) en er wordt hier een hele duidelijke uitleg gegeven welke stappen dienen te worden doorlopen. Willen jullie laten weten of je hier iets aan hebt gehad en of het hiermee alsnog is gelukt?


Ik navraag gedaan bij Samsung. Hierbij werd aangegeven dat de afstandsbediening van deze Samsung TV werkt met Bluetooth en niet met Infrarood. Dit zou betekenen dat het niet gaat werken aangezien de KPN afstandsbediening alleen deze alleen via infrarood werkt en niet via Bluetooth. Dus lijkt er niets anders op te zitten dan twee afstandsbedieningen te gebruiken. 


Goedemorgen, ik heb gisteren ook net de oled-55s-95b aangeschaft en geïnstalleerd ook ik vind het erg onhandig dat ik  nu 2 ab moet gebruiken  voor om de gids op te halen, kan dit niet makkelijker? 

Moet zeggen dat mijn voorkeur wel naar de samsung ab gaat ipv de kpn, daar zitten teveel knoppen op.

Trouwens het lukt wel hoor op de samsung ab, maar dan moet je het knopje indrukken waar 123 op staat dan volgt er onderaan een icoontje van knp druk je daarop vervolgens kan je naar de gids toe, erg praktisch is dit niet.


Ik navraag gedaan bij Samsung. Hierbij werd aangegeven dat de afstandsbediening van deze Samsung TV werkt met Bluetooth en niet met Infrarood. Dit zou betekenen dat het niet gaat werken aangezien de KPN afstandsbediening alleen deze alleen via infrarood werkt en niet via Bluetooth. Dus lijkt er niets anders op te zitten dan twee afstandsbedieningen te gebruiken. 

Je zou er ook voor kunnen kiezen om het 4K pakket te nemen, dan krijg je de 4K tv ontvanger en die werkt wel met bluetooth :) 


Goedemorgen, ik heb gisteren ook net de oled-55s-95b aangeschaft en geïnstalleerd ook ik vind het erg onhandig dat ik  nu 2 ab moet gebruiken  voor om de gids op te halen, kan dit niet makkelijker? 

Moet zeggen dat mijn voorkeur wel naar de samsung ab gaat ipv de kpn, daar zitten teveel knoppen op.

Trouwens het lukt wel hoor op de samsung ab, maar dan moet je het knopje indrukken waar 123 op staat dan volgt er onderaan een icoontje van knp druk je daarop vervolgens kan je naar de gids toe, erg praktisch is dit niet.

Goedemorgen @WESA en welkom hier op ons forum :)

Kan me voorstellen dat je liever 1 afstandsbediening gebruikt! Heb je de afstandsbediening al proberen te koppelen met de informatie die hier eerder is gegeven? 


Ik navraag gedaan bij Samsung. Hierbij werd aangegeven dat de afstandsbediening van deze Samsung TV werkt met Bluetooth en niet met Infrarood. Dit zou betekenen dat het niet gaat werken aangezien de KPN afstandsbediening alleen deze alleen via infrarood werkt en niet via Bluetooth. Dus lijkt er niets anders op te zitten dan twee afstandsbedieningen te gebruiken. 

Je zou er ook voor kunnen kiezen om het 4K pakket te nemen, dan krijg je de 4K tv ontvanger en die werkt wel met bluetooth :) 

Goedemorgen, een 4K pakket wel🤔 wat een handel weer, jammer dat KPN geen oplossing hiervoor heeft maar je weer over moet stappen naar een duurder pakket om dezelfde afstandsbediening te gebruiken van de tv, is hiervoor geen andere oplossing voor ? Pssst ben al vanaf ‘95 klant bij KPN 😁 


Ik navraag gedaan bij Samsung. Hierbij werd aangegeven dat de afstandsbediening van deze Samsung TV werkt met Bluetooth en niet met Infrarood. Dit zou betekenen dat het niet gaat werken aangezien de KPN afstandsbediening alleen deze alleen via infrarood werkt en niet via Bluetooth. Dus lijkt er niets anders op te zitten dan twee afstandsbedieningen te gebruiken. 

Je zou er ook voor kunnen kiezen om het 4K pakket te nemen, dan krijg je de 4K tv ontvanger en die werkt wel met bluetooth :) 

Goedemorgen, een 4K pakket wel🤔 wat een handel weer, jammer dat KPN geen oplossing hiervoor heeft maar je weer over moet stappen naar een duurder pakket om dezelfde afstandsbediening te gebruiken van de tv, is hiervoor geen andere oplossing voor ? Pssst ben al vanaf ‘95 klant bij KPN 😁 

Helaas ben ik bang dat hier dan geen andere oplossing voor is, het spijt me 😞 Wel mooi om te lezen dat je al langer dan een kwart eeuw klant bij ons bent :) 


Hoi, Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem met mijn samsung 65S95B. Ik kan wel instellen dat de TV uitgaat via de KPN afstandbediening, en een bron selecteren lukt ook. Alleen het geluid lukt niet. 

Terwijl ik bij het instellen wel het volume kan bedienen, alleen lijkt de afstandbediening het niet op te slaan oid. 

Ik heb het 4K kastje en de bluetooth afstandbediening. 

Heeft iemand misschien tips?

Edit: Oplossing gevonden. Afstandbediening gereset en nu werkte het instellen gelukkig wel. 

 


Hoi, Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem met mijn samsung 65S95B. Ik kan wel instellen dat de TV uitgaat via de KPN afstandbediening, en een bron selecteren lukt ook. Alleen het geluid lukt niet. 

Terwijl ik bij het instellen wel het volume kan bedienen, alleen lijkt de afstandbediening het niet op te slaan oid. 

Ik heb het 4K kastje en de bluetooth afstandbediening. 

Heeft iemand misschien tips?

Edit: Oplossing gevonden. Afstandbediening gereset en nu werkte het instellen gelukkig wel. 

 

Hoi @R_v_B en welkom hier op ons forum!

Fijn om te lezen dat je het probleem inmiddels hebt weten op te lossen door de afstandsbediening te resetten en ook bedankt voor het delen van deze informatie, wordt gewaardeerd :)