Skip to main content

Beste, 

Ik probeer al een aantal keer mijn afstandsbediening te koppelen met mijn Samsung tv, helaas zonder profijt. 
Er wordt aangegeven 5 seconden op de source knop te drukken en ondertussen de snelcode in te voeren tot dat het lampje op rood springt. Bij springt het lampje al direct op rood na het invullen van de snelcode. Het lijkt er ook op alsof er niks anders gebeurd dan dat ik op een paar lamme knoppen aan het drukken ben ipv een afstandsbediening te koppelen. Er gebeurd namelijk helemaal niks nadat ik alle stappen heb doorlopen. Het zal wel aan mij liggen hahaha maar ik zou niet weten wat ik verkeerd doe.

Graag hoor ik een oplossing voor mij probleem.

Bij voorbaat dank!

 

Hoi @Melle Bloem 
Het beste is de afstandsbediening eerst even te resetten en daarna de sourceknop -en- cijfer 1 tegelijk indrukken tot de led rood wordt.
 

Reset AB 5202

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast.

De Led wordt nu rood

Druk op OK

Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

 

Afstandsbediening programmeren

Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijst tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK

 

Snelcodelijst

1 Samsung

2 LG

3 Sony

4 Philips

5 Panasonic

6 Loewe

7 Grundig

8 Sharp

9 LTC

0 Hisense

 


Hoi @Melle Bloem 
Het beste is de afstandsbediening eerst even te resetten en daarna de sourceknop -en- cijfer 1 tegelijk indrukken tot de led rood wordt.
 

Reset AB 5202

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast.

De Led wordt nu rood

Druk op OK

Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

 

Afstandsbediening programmeren

Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijst tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets »

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK

 

Snelcodelijst

1 Samsung

2 LG

3 Sony

4 Philips

5 Panasonic

6 Loewe

7 Grundig

8 Sharp

9 LTC

0 Hisense

 

Als aanvulling na source + 1 allebij loslaten en eenmaal op vooruirspoel knop en dan even testen  met volume + en -   als het dan werk kan je het bevestiging door eenmaal op OK.


Hoi @Melle Bloem en welkom hier op het Forum!

 

Is het nog gelukt om je nieuwe afstandsbediening te koppelen met de hier gegeven tips? Toevallig heb ik een paar weken geleden ook mijn afstandsbediening moeten koppelen aan mijn nieuwe Samsung tv en dat ging (gelukkig) uitermate soepele. Hopelijk is het jou inmiddels ook gelukt.


@huistijger 

Het is gelukt! Heel erg bedankt! 
 

Ik heb de afstandsbediening gereset en het opnieuw geprobeerd volgens de stappen die staan aangeschreven. 
 

Enorm bedankt voor de hulp!


Mooi om te lezen @Melle Bloem en bedankt ook nog voor het laten weten dat @huistijger de juiste oplossing had! 


Hoe reset ik de afstandsbediening? 

Ik heb ook een nieuwe tv. Mij lukt het ook noet om volledig te koppelen (Alleen i-tv uit nop)

Heb de stappen en codes gevolgd via de aanwijzingen op de desbetreffende pagina. Ik heb de witte afstandsbediening van voor 2014 (D3) en een Sony smart tv. Codes die bij tv merk horen aantal keren geprobeerd maar lukt niet.

 

Wie heeft de gouden tip :)


Hoi @Marijedb 
Deze afstandsbediening kun je en hoef je niet te resetten.
Heb je deze ook geprobeerd? :   Klik op Toon inhoud

  • 534

  • 540

  • 539

  • 529

  • 295
    536

  • 541

  • 167

  • 535

  • 294

  • 537

  • 9122

  • 530

  • 441

  • 168

  • 9071

  • 169

  • 9120

  • 533

  • 424

  • 9121

  • 419

  • 259

  • 185

  • 9119

  • 542

  • 144

  • 852

  • 531

  • 297

  • 237

  • 231

Admin: zie ook onze kennisbank!

 


@huistijger 

 

Dank, ik ga deze codes maar eens proberen.  Ik laat weten of het gelukt is

 

Bvd, Marije 


Ik ben ook benieuwd of dit is gelukt @Marijedb , we zien je bevindingen graag tegemoet!


@huistijger @JanZ_ helaas dit is niet gelukt met deze codes

 

Ik druk 5 sec op stop knopje tot dat ie rood knipperde. En dan de code. Dat doe ik toch goed?


Hoi @Marijedb 
Hier staat het met afbeeldingen en tekst hoe je het moet doen, scroll de pagina naar beneden om het te kunnen zien.

afstandsbediening instellen.

Anders ben ik bang dat de juiste code voor deze nieuwe Sony er nog niet is.
Type nr ?


@huistijger ja dat heb ik allemaal gedaan zoals beschreven en met alle codes. Maar nog niet :slight_frown:


Wat is het type van je Sony?


@huistijger ik zie dat ik Sony heb getypt..:joy:

 

Maar het moet Nokia zijn. Nokia smart tv 4300B 


Ohhhh…. dan heb ik je ook de verkeerde nummers gegeven

Heb je nog een type van die Nokia?


@huistijger hihi sorry.  Komt door die O erin denk ik

 

Het gaat om de Nokia smart tv 4300B

 


Dan is er maar één nummer beschikbaar 646

werkt deze?


@huistijger nee helaas:sob:


Laatste mogelijkheid nog:

  1. Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.

  2. Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.

  3. Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.

  4. Je afstandsbediening is nu ingesteld. Controleer eerst of de afstandsbediening goed ingesteld is op je tv. Dit doe je door de volgende knoppen te controleren:

    1. Zet eerst je tv-ontvanger aan. Druk op de knop tv (linksboven). Je tv moet nu weer aangaan.
    2. Druk op de volume-knoppen / en de mute-knop. Het volume moet nu hoger, lager en geheel uitgaan.
    3. Druk op de AV-knop. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de AV-knop om terug te gaan naar tv-kijken.
      En druk daarna op de OK knop.

Lukt het niet met snelcode 20? Dan kan de afstandsbediening helaas niet ingesteld worden op jouw televisie, dan zal je de originele afstandsbediening van het tv toestel gebruiken.

 


@huistijger dank voor de hulp, maar het laatste ook geprobeerd en lukt niet

 Dus ben bang dat het hm niet gaat worden... dan maar de volume met de andere afstandsbediening regelen.

Jammerrrr, toch bedankt!

 

Groetjes


@JanZ_ ook geen andere optie he denk ik? Andere afstandsbediening? Ligt denk ik gewoon aan de tv dus..


@JanZ_ ook geen andere optie he denk ik? Andere afstandsbediening? Ligt denk ik gewoon aan de tv dus..

Nee, ik ben bang dat het dan ophoudt en dat je televisie simpelweg niet optimaal samen kan werken met onze afstandsbediening 😞 Het spijt me want ik had je graag een oplossing in deze geboden @Marijedb !


Laatste mogelijkheid nog:

  1. Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.

  2. Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.

  3. Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.

  4. Je afstandsbediening is nu ingesteld. Controleer eerst of de afstandsbediening goed ingesteld is op je tv. Dit doe je door de volgende knoppen te controleren:

    1. Zet eerst je tv-ontvanger aan. Druk op de knop tv (linksboven). Je tv moet nu weer aangaan.
    2. Druk op de volume-knoppen / en de mute-knop. Het volume moet nu hoger, lager en geheel uitgaan.
    3. Druk op de AV-knop. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de AV-knop om terug te gaan naar tv-kijken.
      En druk daarna op de OK knop.

Lukt het niet met snelcode 20? Dan kan de afstandsbediening helaas niet ingesteld worden op jouw televisie, dan zal je de originele afstandsbediening van het tv toestel gebruiken.

 

Dit heeft bij mij (Samsung QE55Q64) wel gewerkt!! Heb de tv knop bijna een minuut in moeten drukken.


Beste,

Ik probeer net als aangegeven bij de eerste post al een aantal keer mijn afstandsbediening te koppelen met mijn Samsung tv (UE55RU7470SXXN) zonder succes. Ik heb mijn afstandsbediening al meerdere malen gereset en heb de stappen gevolgd aangegeven op deze pagina op https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm. Wat mij opvalt is dat als ik de resource knop + 1 ingeef het na ca. 5 seconden begint te knipperen (2 of 3 keer) en daarna weer uit gaat. Als ik daarna de Fastforward knop intoets werken de geluidsknoppen, mute en TV knoppen niet. 

Ik heb al een keer gebeld en daar kreeg ik codes door maar die kan ik niet ingeven.. Bij mij lijkt de rode knop niet aan te blijven staan voordat ik een code of fast forward kan ingeven. Is mijn afstandsbediening misschien kapot? 

Ik hoor graag wat te doen om het wel werkend te krijgen.

@Eiland25 

 


Heb het vanavond voor elkaar gekregen door eerst een soft reset (onderin rood en blauwe knoppen 5 seconden ingedrukt daarna ok). Tijdens het ingeven van de soft reset begon zowaar het bovenste rode lampje te branden. Daarna heb ik eerst de resource knop  + snelcode (1) 5 seconden ingedrukt maar lampje brandde weer niet. Daarna opnieuw geprobeerd via de 3-cijferige code door de resource knop + ok en na 5 seconden brandde het rode lampje ineens. Door gauw 270 in te geven + ok werken nu het geluid, mute en TV  knop wel. Ik begrijp er niets van maar ben blij dat het werkt. Heb meerdere keren een harde reset (batterijen eruit 20 seconden wachten voor terugplaatsen) van de afstandsbediening gedaan maar een soft reset was voor mij de oplossing.