Skip to main content

Beste, 

Ik probeer al een aantal keer mijn afstandsbediening te koppelen met mijn Samsung tv, helaas zonder profijt. 
Er wordt aangegeven 5 seconden op de source knop te drukken en ondertussen de snelcode in te voeren tot dat het lampje op rood springt. Bij springt het lampje al direct op rood na het invullen van de snelcode. Het lijkt er ook op alsof er niks anders gebeurd dan dat ik op een paar lamme knoppen aan het drukken ben ipv een afstandsbediening te koppelen. Er gebeurd namelijk helemaal niks nadat ik alle stappen heb doorlopen. Het zal wel aan mij liggen hahaha maar ik zou niet weten wat ik verkeerd doe.

Graag hoor ik een oplossing voor mij probleem.

Bij voorbaat dank!

 

Goedemorgen @Eiland25, welkom op ons forum!
Ik zie je vraag nu pas, bedankt dat je de oplossing ook met ons gedeeld hebt!


@Eiland25 

Ik moest het enkele keren uitvoeren (Samsung QE55QN84B) maar het is gelukt 👌

Bedankt!


@Eiland25

Ik moest het enkele keren uitvoeren (Samsung QE55QN84B) maar het is gelukt 👌

Bedankt!

Fijn om te lezen en bedankt voor het laten weten!


Ik zag deze forum pagina en heb de opties eruit geprobeerd voor mijn nieuwe tv SAMSUNG CRYSTAL UHD 50AU7040 (2022) maar geen van alle werkte. Hebben jullie voor deze tv een specifieke code die ik moet intikken? Ik heb de witte ab met zwarte achterkant.


Ik heb met code 270 altijd 'succes' met Samsung. Met de kpn afstandsbediening kun je alleen aan en uit, volume en bronkeuze van je tv bedienen. Wil je ook de smart functies en apps in de Samsung gebruiken dan zul je daarvoor wel de Samsung afstandsbediening gebruiken. 


Helaas bij mij werkt 270 niet.


Helaas bij mij werkt 270 niet.

Goedemorgen @ducktales en welkom hier :)
Balen dat het met code 270 niet is gelukt. Heb je het ook al eens op deze manier geprobeerd? Hier heb je een snelcode voor Samsung (1) en ben benieuwd of het daarmee wel lukt! 


Ja die had ik ook geprobeerd, zonder succes.


Ja die had ik ook geprobeerd, zonder succes.

Uit ervaring weet ik dat het wel vrij 'precies' komt. Ik moest deze handelingen meerdere malen uitvoeren toen ik een nieuwe tv had gekocht maar uiteindelijk is het met deze code & methode wel gelukt! 


Ach. Het is verder ook alleen maar TV aan/uit, volume en bronkeuze. Ik doe wel meer met de TV en dan heb je daarvoor ook niks aan de kpn ab.

Instelling van de ab voor TV is niet per se noodzakelijk.


Allen, echt alles meerdere keren geprobeerd, zonder resultaat. Ik kan dus mn KPN afstandsbediening nergens voor gebruiken, dat ding doet niets. Kanalen wisselen moet ik doen met mn afstandsbediening van mn Samsung TV. Ik begin na twee maanden KPN me wel te verbazen waarom zoiets (in mijn ogen) simpels niet kan werken.

Wie heeft de gouden tip…..?


Goedemorgen @RunningJunkie en welkom hier op ons forum :)

In combinatie met een Samsung televisie werkt onze afstandsbediening prima samen dus het is me even een raadsel waarom dit bij jou niet wil lukken. Zou je dit topic eens door willen nemen en kijken of je daar wat aan hebt?


Ik had in de tussentijd een nieuwe afstandsbediening besteld en daarmee kon ik wel de connectie maken met de Samsung tv.


Ik had in de tussentijd een nieuwe afstandsbediening besteld en daarmee kon ik wel de connectie maken met de Samsung tv.

Fijn om te lezen @ducktales en bedankt ook voor het laten weten, dat wordt gewaardeerd!