Skip to main content

Hallo iedereen,

Ik heb al een aantal topics bekeken, maar kan het juiste antwoord helaas niet vinden. 
Ik probeer de KPN afstandsbediening (nieuwe model met zwarte achterkant) opnieuw te koppelen met mijn Samsung tv (UE49KS7000). 
Na de installatie van KPN heeft dit altijd gewerkt, totdat mijn zoon van 10 maanden met de afstandsbediening heeft gespeeld en nu werken de volumeknoppen en TV knop niet meer. 
Ik heb het koppelen geprobeerd met de snelcode 1 en ook de losse codes die in de handleiding staan genoemd, maar ik krijg het niet werkend. 
Mijn frustratie zit vooral in het feit dat ik weet dat het mogelijk is.

Heeft iemand de juiste tip? 
Alvast bedankt. 

Hallo @The Dutch Dude 

 

Het beste kan je de afstandsbediening eerst resetten:

  1. Druk 5 seconden tegelijk op de rode en blauwe knop onderaan de afstandsbediening
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK-knop
  3. De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.

 

Onderstaande code werkt voor een hoop gebruikers, die code zou je dan als 1ste kunnen proberen:

Zowel mijn Samsung uit 2019 als die uit 2006 werken met code 270. Afst.bed. T4H met Netflix-knop.

 

Houdt de source en OK samen ca. 5 sec. ingedrukt. Rood lampje gaat branden.

Typ 270 in

Druk op OK-knop.

 

Werkt dat niet dan de snelcode of de rest van de codes nog maar een keer proberen.


@GeSp 

Bedankt voor je antwoord, maar helaas werkt het nog steeds niet. 
 

Afstandsbediening gereset en de beschreven stappen uitgevoerd. Goed om hierbij op te merken dat na het resetten ook de verbinding met de TV-ontvanger verbroken wordt en dat je deze ook weer opnieuw moet verbinden. 
 

De snelcode 1 geprobeerd, net zoals 005, 200, 244 en 270, maar helaas zonder resultaat. 
 

Na de allereerste installatie van de ontvanger deed de afstandsbediening het wel. Zou het herstellen van de fabrieksinstellingen kunnen werken?


@The Dutch Dude 

 

De TV ontvanger resetten zal geen effect hebben, de koppeling die niet lukt is met je TV, dat staat los van de TV ontvanger.

Om te koppelen moet je de afstandsbediening op de TV richten, dat gedeelte werkt via IR (infra rood licht), er mogen dus ook geen obstakels tussen staan die dat signaal blokkeren.

Het resetten van de afstandsbediening had je al gedaan, je zou het nogmaals kunnen proberen met nieuwe batterijen erin en daarna opnieuw proberen te koppelen.

Laatste optie is een nieuwe AB bestellen, dit type kan je alleen via de klantenservice 0800-0402 bestellen, zie: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm