Skip to main content
Beantwoord

KPN afstandsbediening niet te koppelen aan Chiq TV

• July 16, 2025
  • 12 reacties
  • 161 keer bekeken

Tv staat ook niet in de lijst met codes

Beste antwoord door Anonymous

Nee, bij de codes uit mijn vorige reactie ( 001, 005 , 599 en 681) , moet je de volgende stappen volgen : 

Hoop dat het je nu lukt 😊

12 reacties

• July 16, 2025

Je kunt deze codes proberen : 001, 005 , 599 en 681

Succes.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

Ik zie nog een recent topic hierover.

zie hier.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

Is dit misschien een oplossing

Stappenplan voor het koppelen:

1. Ga naar de instellingen: Open het menu op je KPN TV+ en ga naar "Instellingen" (meestal een tandwieltje) en vervolgens naar "Apparaat".
  2. Zoek de afstandsbediening instellingen: Ga naar "Afstandsbedieningen en accessoires".
  3. Selecteer de KPN afstandsbediening L8: Kies hier de "KPN afstandsbediening L8" (of IPTV\_RC2\_ATV).
  4. Kies voor handmatig koppelen: Volg de instructies op het scherm om je afstandsbediening handmatig te koppelen met je Chiq TV. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

Als de driecijferige codes niet werken, probeer dan snelcode 20: 

1. Houd de Menu-knop 5 seconden ingedrukt totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  2. Voer de snelcode 20 in.
  3. Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop TV (linksboven) totdat de tv uitgaat.
  4. Laat de knop los zodra de tv uitgaat.
  5. Test de afstandsbediening

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2025

Alvast bedankt voor de geboden opties.

Echter ik kan geen tv-code invoeren en die mogelijkheid lijkt er ook niet te zijn.

En ff voor de duidelijkheid voor mij om de snel code tegebruiken. Dan is de menu knop toch de home knop of niet?

Zo ja dan werkt dit ook niet helaas

• Antwoord
  • July 16, 2025

Nee, bij de codes uit mijn vorige reactie ( 001, 005 , 599 en 681) , moet je de volgende stappen volgen : 

Hoop dat het je nu lukt 😊

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 17, 2025

Alvast bedankt voor de geboden opties.

Echter ik kan geen tv-code invoeren en die mogelijkheid lijkt er ook niet te zijn.

En ff voor de duidelijkheid voor mij om de snel code gebruiken. Dan is de menu knop toch de home knop of niet?

Zo ja dan werkt dit ook niet helaas

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 17, 2025

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

Dit is de eerste goede vraag die ik hier tegenkom, de anderen geven maar raak antwoorden, zonder te weten over welke ontvanger het gaat.

Misschien handig als ​@Robinlansink zijn forumprofiel even invult dan kan hij beter geholpen worden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Robinlansink. Welkom op de KPN Community! Lastig dat het niet lukt om de afstandsbediening op je Chiq tv af te stemmen. Gelukkig zijn er al velen die met je mee willen denken. 

Ik heb de reactie van ​@Lk9 als beste antwoord gemarkeerd, want die beschrijft precies welke stappen je dient te ondernemen. Hopelijk lukt het dan met één van de codes om de afstandsbediening wel af te stemmen. De tv-ontvanger doet mijns inziens niet ter zake, want het gaat hier om de koppeling tussen afstandsbediening en tv. En de drie-cijferige-codes-methode werkt voor elk van de witte KPN afstandsbedieningen. 

Op onze website onder ‘Veelgestelde vragen’ vind je ook nog meer informatie over het handmatig afstemmen van de afstandsbediening. Laat maar weten of je verder nog hulp nodig hebt :)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 22, 2025

Hallo Arjen,

Helaas is het niet gelukt om de tv te koppelen.

Ook niet met alle goed bedoelde tips

Mvg Robin

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 22, 2025

Ik zie nu dat ik t nog 1 keer ga proberen ik zie dat ik het kanalen knopje met oke moet gebruiken dit zal ik nog eens proberen.

Hopelijk kan ik dan toch de kpn afstandbediening koppelen.

Voorduidelijkheid ik heb de DIW 7022 Ontvanger.

Mvg Robin

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Kijk inderdaad goed welke knoppen je dient te gebruiken volgens de instructie. Is het nu wel gelukt?Â