Skip to main content

De KPN afstandbediening ontkoppeld zich steeds en brandt het blauwe lampje,en moet ik hem weer koppelen met de tv ontvanger.

ik heb geprobeerd een nieuwe afstandbediening te bestellen  maar krijg te zien dat er 1 onderweg is. Maar ik heb nog niets besteld. Hoe kan dat.

Ik heb sinds 2 weken hetzelfde probleem, de afstandsbediening ontkoppeld zich steeds, waardoor ik deze via de tv box weer moet koppelen.

@pinkypink ​@R.Langerak :  De afstandbediening heeft firmware en die wordt soms ge-update.  Dan gaan er ook blauwe lampjes knipperen. Kan dat nog aan de hand zijn?

Je kunt zo'n update ook forceren in het instellingen menu

Update gedaan en vandaag contact gehad met service afdeling KPN. Op advies van KPN de Tv-Ontvanger gewist en opnieuw geïnstalleerd. Leek goed gegaan maar Heelaas probleem is terug. Ga morgen weer bellen

@pinkypink  maar denk je dat het aan de AB ligt? Of is er ook iets mis de ontvanger?

Ik heb vandaag afgewacht maar heelaas het probleem weer gehad. ik vermoed dat de AB niet meer goed kan koppelen met de ontvanger,

Er wordt vandaag een nieuwe AB gestuurd. Afwachten of alles blijft werken.

Er wordt vandaag een nieuwe AB gestuurd. Afwachten of alles blijft werken.

Ik ben benieuwd, ​@pinkypink . Laat even weten hoe het afloopt. 

Ik heb dit probleem ook al een week. Ik word er krankjorum van. Veel gedoe sinds we een nieuwe ontvanger tv+ box hebben. Wat moet ik doen? 

Hier hetzelfde probleem, per dag 3 x resetten.

Nieuwe afstandbediening of Box reset helpt niet.

Heb vermoeden dat het iets te maken heeft met laatste AB of KPN+ box update.

Hopelijk komt er snel een oplossing.

Goedemiddag ​@pinkypink,

Ik heb zelf op 2 ontvangers exact hetzelfde issue. Althans, ik moet de AB telkens opnieuw koppelen.

Bij navraag bij de collega's die hiermee werken kreeg ik terug dat ze zich bewust zijn van de situatie, maar nog niet helder hebben wat de oorzaak is. Ze zijn bezig met een onderzoek om te kijken waar het issue vandaan komt. Wat ze zullen vinden (en wanneer) is nog even afwachten, maar ze zijn ermee bezig.

Wat voor mij wel werkt is de ontvanger eerst van het stroom halen en daarna de AB koppelen. Dit is geen (permanente) oplossing, want het issue komt na verloop van tijd alsnog terug. Alleen heb ik het idee dat hiermee de AB langer gekoppeld blijft (maar dat is wellicht een gevoelskwestie).

CC: ​@R.Langerak , ​@Erwin van KPN , ​@Petrave en ​@WimH2020 

Reageer