Skip to main content
Beantwoord

KPN afstandsbediening werkt niet meer met Toshiba tv

• May 29, 2025
  • 12 reacties
  • 87 keer bekeken

Hallo allemaal, 

Sinds een week werkt opeens mijn KPN afstandsbediening niet meer voor mijn televisie. Hij werkt nog wel gewoon voor de tv box van KPN en apps als Netflix, maar ik kan hem opeens niet meer gebruiken om de televisie zelf op stand-by te zetten of het volume te regelen/muten. Met de afstandsbediening van de televisie zelf lukt dit wel, maar dus niet met de KPN afstandsbediening. 

Ik heb al geprobeerd om hem met de Toshiba codes opnieuw te koppelen, maar dit heeft niet geholpen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Heel gek, van het een op andere moment werkte het opeens niet meer. 

Alvast bedankt. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Daar krijg je inderdaad ook een nieuwe afstandsbediening bij ​@Jesse1989. Het koppelen daarvan gaat ook op een andere manier, ik geef je het Kennisbank linkje daarvan ook alvast. Mocht je die nodig hebben, dan heb je 'm meteen bij de hand 🙂

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 29, 2025

Welke KPN tv ontvanger en welke afstandsbediening heb je?

Als je hem opnieuw voor tv wilt koppelen, moet je eerst de oude code eruit halen.

Zie hier voor Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Zie hier voor de “oudere” KPN tv ontvangers.

• Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Hoi Joop, 

Ik heb een HBM2260 ontvanger. 

Ik zal de bijlagen eens gaan doornemen, thx!

• Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Ik heb de reset geprobeerd, maar geen succes. Ik kan de tv-ontvanger prima bedienen, na de reset blijft hij het ook gewoon doen, maar de functies van de televisie zelf helaas niet. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen al een aardig oud beestje.

Erg traag vergeleken met de nieuwere versies (Arris VIP 5202).

Bel gratis 0800-0402 om hem om te ruilen.

De nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is een mediabox en kan je alleen krijgen als je je abonnement omzet naar KPN tv+

• Auteur
  • Topper
  • May 30, 2025

Zou het probleem opgelost worden door het vervangen van een nieuwe mediabox? Het probleem zit hem toch niet in de bediening van de mediabox, maar juist van het televisiescherm. Of krijg je bij een mediabox ook een nieuwe afstandsbediening en kan daar het probleem in zitten? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 31, 2025

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heeft zijn eigen compleet nieuwe ab.

Deze werkt op BleuTooth.

En heet infrarood voor de tv.

Maar ik doelde meer op, dat je dan ook meteen een geheel nieuwe KPN tv ontvanger hebt.

Je kan ook voor de “oude” Arcadyan HMB 2260 een nieuwe ab aanvragen.

Zie ook hier.

• Auteur
  • Topper
  • May 31, 2025

Bedankt Joop, ik ga KPN volgende week even bellen hierover. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Jesse1989, de functies die je beschrijft gaan van de afstandsbediening naar de tv, die gaan niet via de tv-ontvanger. Als die functies opeens niet meer werken kan het vaak helpen om de afstandsbediening te resetten en daarna opnieuw te koppelen. Als dat geen succes heeft is (gratis) een nieuwe afstandsbediening aanvragen de beste weg. Die kan je daarna alsnog koppelen en dan moet dat weer werken.

Meer informatie over de afstandsbediening kan je in onze Kennisbank lezen: 

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2025

Hoi Jasper, 

Dank voor je reactie, dat was ook mijn gedachte eigenlijk. Vandaar mijn vraag richting Joop of het inderdaad het probleem zou oplossen als ik een nieuwe tv-ontvanger zou hebben. 

Ik heb dit weekend contact gehad met de klantenservice en mijn abonnement aangepast, waarbij ik sowieso een nieuwe tv-box krijg. Ik vermoed ook met een nieuwe afstandsbediening, maar ik zal kijken of dit het probleem zal oplossen. 

Anders kom ik hier weer terug. 

Dank. 

Jasper van KPN
Moderator

Daar krijg je inderdaad ook een nieuwe afstandsbediening bij ​@Jesse1989. Het koppelen daarvan gaat ook op een andere manier, ik geef je het Kennisbank linkje daarvan ook alvast. Mocht je die nodig hebben, dan heb je 'm meteen bij de hand 🙂

• Auteur
  • Topper
  • June 3, 2025

Hoi Jasper, 

Ik heb de box geïnstalleerd en het werkt allemaal zoals het hoort!

Jasper van KPN
Moderator

Top, dat is goed om te lezen ​@Jesse1989! Veel kijkplezier met je nieuwe TV+ Box.

Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.