Skip to main content

Ik ben voor een paar maanden naar het buitenland en heb mij Philips tv 39pfl3208h/12 bij me maar niet mijn kpn kastje. 
 

ik kan nu alleen nog maar het geluid bedienen, de tv aan uitzetten en naar het source menu.

Het smart tv gedeelte werkt niet meer. Ik kan niet naar Netflix of andere dingen besturen met de kpn afstandsbediening. Alles werkt nog wel via een Philips app maar ik wil gewoon de afstandsbediening gebruiken. Ik heb al veel codes gebruikt maar kom er niet uit.

Met vriendelijke dank.

 

Tim. 

 

Beste @Blackbulletnl 

In dit geval heel spijtig om te zeggen, dan had je de afstandsbediening van je TV mee moeten nemen, want aan de KPN afstandsbediening heb je niks aan in het buitenland. Het KPN kastje oftewel de TV ontvanger heb je niks aan in het buitenland. Wil je TV kijken dan werkt dit alleen via de app van KPN interactieve TV, maar dan moet het wel binnen de EU zijn. Buiten de EU werkt het namelijk niet. 


Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de oude afstandsbediening ook bij me maar die werkt niet meer. Heb newe batterijen er in gedaan naar het infrarood  lampje doet het niet.

 

ik kijk nu tv vaak via me laptop of met een HDMI kabel op de tv. In zit nog in de EU dus maak wel gebruik van de kpn website. 
 

maar nu me oude afstandsbediening niet meer werkt was het wel fijn geweest als ik me kpn afstandsbediening voor iets meer kan gebruiken dan alleen de aan uit knop en de geluidsknop. De Philips app die ik nu gebruik is erg vervelend. 
 

maar bedankt voor de hulp.

 


Hoi Blackbullet, welkom op het forum! Het klopt wat Dennis zegt, dit gaat met onze afstandsbediening niet lukken. Onze afstandsbediening is gemaakt voor onze ontvanger. Dus daarop kan hij alles doen. Daarnaast maken we het zo dat er een koppeling gemaakt kan worden met de meeste tv's. Maar dat is een oppervlakkige koppeling, die niet verder gaat dan de basisfuncties. Voor instellingen en smart functies van je tv heb je echt de eigen afstandsbediening daarvan nodig. 

Je geeft aan dat je die wel bij je hebt maar die werkt niet goed meer. Je kunt voor de meeste tv's, als ze niet te oud zijn, wel vervangende afstandsbediening krijgen via internet. Dat is misschien dan een optie om eens naar te kijken.