Skip to main content

Met een 200Mbit lijn probleemloos Netflix, Youtube, Disney etc kijken maar met de KPN app is het meer bufferen en laden dan kijken, De app sluit zichzelf ook te pas en te onpas af.

De hulp op de site van KPN als herstart, installeer opnieuw en reset de experia box helpen allemaal niet.

Ik heb de nieuwste app versie, experia box firmware versie en laatste TV software versie.

De tijd van een los kastje naast de TV en alle losse extra afstand bedieningen is geweest, dit zou gewoon moeten werken.

KPN los dit aub op.

Hallo @Lenny322 ,

Mijn advies is om jouw TV via een ethernetkabeltje te verbinden met het modem. Alternatief : Plaats een SuperWifi-punt in de kamer waar de TV staat.   https://www.kpn.com/service/internet/wifi/superwifi.htm#/


Nee.

De TV staat letterlijk 4 meter van de experia box v10a. 
op dezelfee verdieping met een houten deur ertussen. Ik ga geen kabels trekken. Als de wifi over 4 meter goed genoeg is voor alles behalve de KPN iTV app dan is er iets mis met de app en/of de router instellingen, beiden van KPN. Ik zou niet extra materiaal hoeven aanschaffen of kabels aanleggen voor een dood normale setup. 


Dan zou je inderdaad denken dat de wifi goed aan moet komen, tenzij er een hoop apparatuur/storingsbronnen tussen het modem en de TV staan. 

Wat als je de Wifi Manager doorloopt in de buurt van de TV, kan die het signaal dan verbeteren en gaat het dan ook beter met de app? 


Dan zou je inderdaad denken dat de wifi goed aan moet komen, tenzij er een hoop apparatuur/storingsbronnen tussen het modem en de TV staan. 

Wat als je de Wifi Manager doorloopt in de buurt van de TV, kan die het signaal dan verbeteren en gaat het dan ook beter met de app? 

Ook dit standaard advies wat op de “help” site staat van KPN heb ik al gedaan. Er is niks mis met het signaal. 


Check, is het wel een optie om je TV bekabeld aan te sluiten? Als je nog een internetkabel in huis hebt dan kun je die tijdelijk aansluiten om te zien of het dan beter gaat.

Mocht je dat niet lukken, wil je dan ook je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik op onderzoek uit.