Skip to main content

Afgelopen week ontvingen we de TV uit de actie van KPN (Shop Internet, TV, Mobiel en Entertainment | KPN)

Maar… het lijkt er op dat de KPN Smart TV app het uitgerekend op deze door KPN geleverde TV niet beschikbaar is. Klopt dat? 

Hallo @Hendrik-Jan77 ,

Dat klopt helaas. Deze TV is niet geschikt voor het gebruik van de KPN-TV-app.


Wel raar als KPN zelf deze televisie levert.


Je kunt er gewoon iedere (KPN) tv-decoder op aansluiten.


Je kunt er gewoon iedere (KPN) tv-decoder op aansluiten.

Ja ... maar prijs het dan niet aan als "Nu Philips 43" Smart TV t.w.v. €499,- cadeau". Want dan is het feitelijk geen smart tv.

Disney+ werkt er volgens mij ook niet op. Ik zie er geen Saphi tussen staan.

 


Wel raar als KPN zelf deze televisie levert.

Ik denk dat dat een bewuste keuze is.

KPN zit waarschijnlijk niet te springen om een groei van het gebruik van de smart-TV app aangezien deze alleen geschikt is voor unicast en dat levert bij live televisie kijken een veel hogere belasting op van de centrale infrastructuur (het KPN TV platform) dan bij distributie o.b.v. multicast. De operationele kosten zijn dan ook aanzienlijk hoger en daarom begrijp ik die keuze wel.

KPN geeft ook aan dat de smart-TV app tegelijkertijd maar op één televisie gebruikt kan worden. In de praktijk dwingt ze dat nu nog niet af maar ik ben er van overtuigd dat ze dit wel zal gaan doen zodra de belasting van het KPN TV platform te hoog gaat worden.


Wel raar als KPN zelf deze televisie levert.

Ik denk dat dat een bewuste keuze is.

Dat denk ik niet. Ik denk dat ze bij KPN gewoon hebben zitten slapen.


Wel raar als KPN zelf deze televisie levert.

Ik denk dat dat een bewuste keuze is.

 

KPN geeft ook aan dat de smart-TV app tegelijkertijd maar op één televisie gebruikt kan worden. In de praktijk dwingt ze dat nu nog niet af maar ik ben er van overtuigd dat ze dit wel zal gaan doen zodra de belasting van het KPN TV platform te hoog gaat worden.

 

Ik vermoed ook dat dit bewust was, zo komt Philips van 'nutteloze' smart TV's af. In die zin nuttelois dat je er inderdaad wel een Mediabox aan kan hangen.

 

Die beperking is dan specifiek voor de Smart TV systemen. Dus dan 1 smart TV en twee tablets en of smartphone's. Want ik heb totaal drie in mijn hoofd zitten.

 

 


Dat is dan specifiek voor de Smart TV systemen. Dus dan 1 smart TV en twee tablets en of smartphone's. Want ik heb totaal drie in mijn hoofd zitten.

Klopt, dat is specifiek voor de smart-TV app.

Bron

Maar, zoals gezegd, op dit moment wordt dat nog niet afgedwongen.


Wel raar als KPN zelf deze televisie levert.

Ik denk dat dat een bewuste keuze is.

Dat denk ik niet. Ik denk dat ze bij KPN gewoon hebben zitten slapen.

Zal wel met de kosten te maken hebben. De 4K-Philips-TV met Android die ik een tijdje terug gekocht heb, was toch wel wat duurder.


Hallo @Nick83 Natuurlijk is de tv een smart-tv, de tv gebruikt echter een OS waar KPN-app niet op kan draaien. Een familielid heeft ook een ‘Philips’-tv, is klant bij Ziggo en ook de Ziggo app draait er niet op, maar het is wel een smart-tv waar alle bekende app's op te installeren zijn.

 


Hoi @Hendrik-Jan77 en welkom op het forum! Ik zie dat je vraag al is beantwoord, het klopt dat de tv niet geschikt is in combinatie met de Smart TV app. Of dit in de toekomst veranderd weet ik niet, maar uiteraard kan je wel de tv combineren met een tv-ontvanger en op die manier tv kijken. Mocht je nog geen tv-ontvanger hebben voor de tv, dan kan je deze via MijnKPN toevoegen aan je abonnement.