Skip to main content

Ik merkte deze week op vakantie het volgende op:

De app op de Chromecast Google tv HD (de witte met ab), werkt de KPN iTV app niet, melding dat ik hem alleen op mijn eigen KPN netwerk kan gebruiken.

Als ik hem cast vanaf de tablet of mobiel, werkt het wel.

Op zich geen probleem, maar als het via de app op de Chromecast zou werken, dan kan je alles met de kleine witte afstandsbediening van de Chromecast doen. 

 

P.S.

Ik was in Friesland.😉

Waarom en dat de app van KPN en Ziggo in televisie en streaming apparaat alleen thuis werkt heb ik onlangs, weer, een artikel over gemaakt. In verband met de vakantie en het toegenomen gebruik. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2024/05/06/televisie-app-werkt-alleen-thuis/

 


Dank je voor je reactie Peter.

 

Wel jammer, want ook de Chromecast Google tv HD koop je over het algemeen voor vakantie.


Ja... bekend verhaal, hier komen regelmatig vragen over voorbij. Dit is bewust zo gedaan. Ook bij Ziggo werkt dat zo.


Wel jammer, want ook de Chromecast Google tv HD koop je over het algemeen voor vakantie.

Maar ook uitwonende kinderen, andere familie, vrienden, buren kunnen zo op een hele makkelijke manier gratis mee kijken. En dat is niet de bedoeling. KPN wil graag betaald worden voor hun tv dienst. 


Dank je voor je reactie Peter.

 

Wel jammer, want ook de Chromecast Google tv HD koop je over het algemeen voor vakantie.

Geen idee of dat de reden is. Voor mij persoonlijk om de huur van extra mediaboxen uit te sparen.  En het slim maken van een domme tv.

De industrie moet nog accepteren dat er meer draagbare apparaten zijn naast een tablet, smartphone of laptop. De Firestick en Xiaomi en appletv zijn net zo draagbaar.

Dus inderdaad is het meer een verdien model dan het verschuilen achter de regelgeving voor contentportabiliteit. Hoewel dat ongetwijfeld mee zal spelen.

 


Dat is mij allemaal bekend, reden weet ik ook en begrijp ik.

Daarom schreef ik er ook bij “Op zich geen probleem, “

 

Misschien een idee voor KPN, net zoals o.a. Netflix, maximaal een week op een ander IP adres ok, daarna afsluiten of zo (ander IP adres). Als dat kan natuurlijk.

 

In theorie kan je via casten ook misbruik maken (helaas ben ik bang dat er mensen zijn die dat ook doen, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten)


Misbruik is in mijn ogen een beetje overdreven term  Dan kan je het gebruik van een VPN om buiten de EU te kunnen kijken ook misbruik noemen. 

De 'gewone' itv app hoeft ook hooguit vier maanden bij verblijf buiten Nederland te worden ondersteund. Theoretisch is dat met de andere app ook mogelijk.


Misbruik is in mijn ogen een beetje overdreven term  Dan kan je het gebruik van een VPN om buiten de EU te kunnen kijken ook misbruik noemen. 

De 'gewone' itv app hoeft ook hooguit vier maanden bij verblijf buiten Nederland te worden ondersteund. Theoretisch is dat met de andere app ook mogelijk.

 

@Rowi. 

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het gebeurd.

En behalve dit, kijken er ook velen illegaal IPTV.

Dat bedoel ik met een dubbeltje op de eerste rij zitten.

 

VPN ben ik persoonlijk geen voorstander van.

Ook al heeft dat zijn zo'n zijn eigen voor- en nadelen. 

 

Wel dat je enkele weken buiten je eigen netwerk de KPN iTV app moet kunnen gebruiken.

Dat doen de streaming diensten (gelukkig) ook. 


 

.

 

@Rowi.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het gebeurd.

 

Uiteraard gebeurt dit genoeg KPN klanten die via de kabel TV van Ziggo  kijken zolang het signaal er op staat. 

Wat KPN betreft er kunnen toch maximaal 3 personen tegelijk via de app en of de website kijken. Niet erg veel mogelijkheid tot misbruik.

 


Reageer